2023-07-19, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarnas gamla skräp som de renoverar börjar bli allt mer dålig kvalitet. Här har de renoverat 6 stycken artilleri och inga fungerar som de skall.
https://twitter.com/wartranslated/status/1681569162684932096
tragiskt att ryssarna plundrar museer för att komma över antika pjäser att skicka till fronten. Allt går enligt plan säger barnamördare v.puttin
Citera
2023-07-19, 20:52
Medlem
Sgt.Blands avatar
Usa meddelar att inga beslut är tagna om att säkerställa att civila fartyg kan gå till Ukraina. Tråkigt, hade nästan varit schack matt annars ju.

Citat:
The United States is not ready to announce any measures to support the movement of ships to Ukrainian ports after the statements of the Ministry of Defense of the Russian Federation...

This was stated at a briefing by White House press secretary Karine Jean-Pierre.

https://t.me/Donbas_Operativniy/48679
Citera
2023-07-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Kanske.

Troligen inte. Hur många ryska atomubåtar finns det? Kommer de hinna avfyra mot USA även om USA krossar det ryska inlandet? Min övertygelse är att ett 3e världkriget utrotar mänskligheten, andra har en mer positiv syn; jag är medveten om det. Tror dock inte det är mycket glädje i att leva här efter ett kärnvapenkrig även om några avlägsna platser och bunkerfolk skulle överleva impactmoment

Du kan ge dig fan på att så gott som varenda rysk skorv till ubåt skuggas av en amerikansk attackubåt. Dom kommer sänkas på nolltid om dom så andas aggressioner...
Citera
2023-07-19, 20:58
Medlem
Citat:
Den här tråden intelligenssnitt är verkligen lågt. Jag använder era argument för att påvisa att med det tänket har Ryssland legitim rätt att bomba Sverige. Ni kan inte argumentera för er skolgång sträckte sig till första klass. Det enda ni kan är att attackera de som ifrågasätter det ni skriver...

Vad är det som är så svårt att förstå?

Ukraina har olovligt attackerats av Ryssland och har rätt att slå mot militära mål var som helst i Ryssland från Kaliningrad till Sakhalin enligt folkrätten i syfte om att försvara sig och få stopp på kriget.

Om det var mitt val skulle vi inte fega ur och villkora att vapen från Sverige endast får användas i Ukraina.
Citera
2023-07-19, 20:59
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Och du menar på fullaste allvar att Putin var korkad nog att kliva rakt in i den fällan utan säkerställa att han hade resurserna att klara av det hela?

För att omformulera en populär frågeställning som en annan skribent upprepar med jämna mellanrum: varför är Putin beredd att slåss till sista ryss, när kriget inte ens äger rum i Ryssland?

Du kan ju börja svara på min fråga så svarar jag på din sen
Citera
2023-07-19, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Är ett fint tecken att det går röv för ryssen när trådens egna pojkrumsnazist Pinnepelle kommer in och ska sprida den ryska propagandan. 👍👍

Fast det är rätt kul att se vatniksen få panik. De drar rysk propaganda direkt från Ryska propagandamaskineriet och hoppas att svensken är lika korkad som ryssen.
Senast redigerad av Kratatch 2023-07-19 kl. 21:23.
Citera
2023-07-19, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Usa meddelar att inga beslut är tagna om att säkerställa att civila fartyg kan gå till Ukraina. Tråkigt, hade nästan varit schack matt annars ju.

https://t.me/Donbas_Operativniy/48679
US undviker direkt konfrontation och det är ju bara smart.
Citera
2023-07-19, 21:06
Medlem
Citat:
YES. Jag förstår det USA är gudalikt överlägsna. De har till och med en snubbe som kan teleportera sig till andra planeter och kolla på aliens. Trots detta kunde de aldrig vinna i Vietnam eller i Aghanistan (sistnämnda flydde de som rädda råttor med svansen mellan benen och efterskänkte all sin vapenarsenal).

Du kan tro vad du vill, det kommer inte förändra läget vad gäller USAs teknologiska överlägsenhet jämfört med ditt paradisrike till vodkaland.
Citera
2023-07-19, 21:06
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pederhosen
USA har säkerligen intressen i Ukraina vare sig de må vara ekonomiska och/eller politiska, att det enbart skulle vara altruistiska skäl rimmar illa med att orättfärdiga invasionskrig i andra länder inte fått fokus.

Frågan dock är vilken roll motivationen spelar in, eller vad någon har gjort tidigare?
Det lyfts med jämna mellanrum upp att USA inte har en smickrande historia, och att de har egna motiv för att ta part i konflikten.

Men på vilket sätt ändrar detta faktum på att utfallet i detta fall blir positivt för Ukraina och övriga Europa, då en aggressiv diktaturstat med imperialistiska ambitioner trycks tillbaka?

Ifall någon hjälper till för att fånga en brottsling spelar det väl mindre roll att denne varit brottsling själv, och enbart hjälper till för att korta sitt straff, så länge brottslingen blir tagen?
Sedan att den som hjälper är en snuskpelle i andra sammanhang ändrar väl inte faktum att insatsen är nyttig i det specika fallet?

------
"Vladimir Putin - Så snäll och rejäl, han önskar alla bara så innerligt väl"
Random ryss

Du ser ju på denna fråga från en helt felaktig vinkel mot vad jag ser den.
Där av blir frågeställningen för mig knepig att svara på.

I min värld är det USA som har provocerat fram detta krig, genom att aktivt saboterat Minskavtalet.
Så USA vill i vanlig ordning skuldsätta det utsatta landet i lång framtid framöver.
Och här försöker de få 2 flugor i en smäll.
Att försöka få bort Putin och installera in en lakej som gör allt bankhegmonin i USA vill. Och även lägga beslag på deras naturresurser.

Putin och Ryssland kommer inte torska detta förstår du väl.
Putin är ju soppas störd så han kommer i ett ev pressat läge trycka på knappen.
Och detta hejar ni på.....
Citera
2023-07-19, 21:12
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf

I min värld är det USA som har provocerat fram detta krig, genom att aktivt saboterat Minskavtalet.
Så USA vill i vanlig ordning skuldsätta det utsatta landet i lång framtid framöver.
Att försöka få bort Putin och installera in en lakej som gör allt bankhegmonin i USA vill. Och även lägga beslag på deras naturresurser.

”I min värld är det USA som har provocerat fram detta krig”

Det gäller i din värld. Men i den stora vida världen gäller det inte.

I den den verkliga världen är det Putin som provocerat fram allt.
Citera
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf

Du menar att USA har provocerat fram kriget? Och att poopin gick på det? Det är ju svinkul i så fall. Men vi har väl iofs aldrig tagit honom för smart.
Ingen kommer trycka på knappen. Så säger bara ni ignoranta ryssonanister.
Citera
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
tragiskt att ryssarna plundrar museer för att komma över antika pjäser att skicka till fronten. Allt går enligt plan säger barnamördare v.puttin

De här lv pjäserna i videon är hyfsat moderna . Inte ens någorlunda nya pjäser har de lyckats sköta normal tillsyn och rotation på .

Det är ingen slump att de skickar ut mestadels draget artilleri . Av den bulk de lyckats lagra så är sannolikheten högre att de kan plocka ihop några fungerande pjäser / Dock så är väl arbetsinsatsen densamma att få bort åldrad cosmoline utan att förstöra packningar i rekylbromsar är nog ingen lek Mer än en pjäs som skjutit en granat och fastnat med rekylbromsen i bakre läge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in