Citat:
Ursprungligen postat av
mr.Floppy
Jo, du har nog rätt i sak där, att det är egentliga anledningen som proffstrollen tjatar om nazism. Men eftersom alla går igång och ska motbevisa dem om att ukrainarna inte är nazister utan det är ryssarna som är osv osv så visar det ju bara att det funkar.
Och vad jag ville framföra var ju mer att det är helt efterblivet att ge sig in i den diskussionen. Det ÄR ett helt efterblivet argument som vi bara borde gapskratta åt. Komma och påstå att det finns ett nazistisk land i modern tid!
Istället lyckas de ju förstöra allla diskussioner på att folk går igång på det.
Skratta åt dem eller ignorera idiotin var min poäng.
Citat:
Ursprungligen postat av
mr.Floppy
Jo, du har nog rätt i sak där, att det är egentliga anledningen som proffstrollen tjatar om nazism. Men eftersom alla går igång och ska motbevisa dem om att ukrainarna inte är nazister utan det är ryssarna som är osv osv så visar det ju bara att det funkar.
Och vad jag ville framföra var ju mer att det är helt efterblivet att ge sig in i den diskussionen. Det ÄR ett helt efterblivet argument som vi bara borde gapskratta åt. Komma och påstå att det finns ett nazistisk land i modern tid!
Istället lyckas de ju förstöra allla diskussioner på att folk går igång på det.
Skratta åt dem eller ignorera idiotin var min poäng.
Frågan är varför det fortsätter att accepteras?
Om Flashback ska ha möjlighet att fortgå i någon annan form än en karikatyr i nivå av Kalle Anka så måste en åtstramning av betydande mått genomföras.
Denna tråd är et typexempel på hur otroligt illa det kan gå när åsiktsfrihet och yttrandefrihet” får löpa ohämmat.
Vi som hänger på fb är generellt positivt inställda till ovan nämnda friheter, men när de får flöda obegränsat och framför allt, när de som ägnar sig åt nonsens, evinnerligt repeterande av falsifiering, väggar av ordbajseri för att gömma sina genomskinliga och tomma argument så fallerar meningen och förutsättningarna till kvalitet på fb.
Jag skriver sällan här men har följt denna, samt andra trådar i samma ämne sedan start.
Är av orsaker begränsad att yttra mig och lånar dessutom detta konto sedan en tid tillbaka.
Men det krävs en enorm uppryckning att inte bara plocka bort inlägg som inte följer reglerna, utan även bli betydligt hårdare mot skribenterna bakom desamma.