2023-07-01, 20:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Köerna gällde bilar som under dagen försökte ta sig FRÅN Karasnodar och TILL Krym. Trafikanterna fick vänta upp till fem timmar medan alla bilar och passagerare gicks igenom mycket noggrant. Man kan tänka sig att polis fått tips om att något fuffens var i görningen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Den kön ser ut att gå till Krym. Nu kollade jag bara snabbt men filmen borde nog vara tagen här.

https://goo.gl/maps/tg5gVFoF7gcuyNFh8

Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Konstigt, Nidhoogen skrev just att dom köar för att åka dit på semester.

Haha, måste fan kolla upp alla tweet bättre, de stollarna ska alltså till Krym utav någon anledning, vi får hoppas att Ukraina hälsar på Krym med några SS-robotar så får de köa tillbaka till fastandet också
Citera
2023-07-01, 20:42
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Berätta mer om denna tredagars offensiv
Vart har du läst om denna?
På morgonen, prick kl 08.00, två dagar efter att Ryssland invaderade Ukraina, råkade den ryska statliga nyhetsbyrån RIA publicera en stridsskrift där man förklarade att man tagit kontroll över hela Ukraina och återupprättat det de menade var de ryska folken. Ukraina var nu en del av Ryssland.
Artikeln raderades snabbt men hann fastna i internetcachen Wayback machine:

https://news.yahoo.com/russian-state-news-accidentally-publishes-181749627.html

https://mil.in.ua/en/news/brave-new-world-of-putin-an-article-by-the-propaganda-publication-ria-novosti-which-was-to-be-publis hed-after-the-occupation-of-ukraine/
Citera
2023-07-01, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Ukraina slaktas dock.
Kanske borde skicka koksjuden Zelensky och Greta Thunberg till fronten, så går det nog kanske lite bättre?

Hmm, var det inte nazister i Ukraina ni var ute efter?
Och hotar Greta den ryska nationen på något vis? (att ni vill ha barn att röva bort och våldta har jag iofs fattat)
Ni ryssälskare är bara för sköna med era krumbukter...
Citera
2023-07-01, 20:55
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Utan Ukraina kommer Ryzzland bli uppslukade av Islam snabbare. Nativiteten är låg bland etniska ryssar o landet svämmas över av islamister. Så Putin o hans Nazi trupper har en etnisk agenda.

Att en islamisk högtid firas av 250000 islamister med moske besök i Moskva är sjukt mycket.

MOSCOW, June 28. /TASS/. About 250,000 Muslim believers took part in solemn prayers on Wednesday in honor of the Eid al-Adha holiday in the Russian capital city's mosques, including the Cathedral Mosque, Memorial Mosque and Historical Mosque, as well as at specially designated sites in Moscow, the press office of the Spiritual Assembly of Muslims of Russia told TASS.

"There were 250,000 people all over Moscow, the Cathedral Mosque [recorded] 105,000 people [who came to attend the worship services]," the source said.

Zeihan om ryska demografins betydelse för bl.a

a) Varför kriget startades

b) Krigets konsekvenser ( flykt till utlandet)

c) Mobiliseringsmöjligheter och därmed tillgång till reserver för att ersätta förluster

www.youtube.com/watch?v=KXHZ0IH2rOk
Citera
2023-07-01, 20:56
Bannlyst
Anledningen att gå in 2022 är ju glasklar:

Förhindra NATO-flottbas på Krim och förhindra NATOs missiler så att Ryssland berövades alla möjligheter att slå tillbaka ett förstaslag. Precis som när USA inte accepterade några sovjetiska missiler på Kuba.

Kriget som sedan följt har gagnat USA. Europa har försvagats något enormt och vapenindustrin i USA och energisektorn i USA har stärkts. Strunt detsamma att en massa ryssar och ännu fler ukrainare har dött och infrastrukturen förstörts i städerna, Kachovka-dammen har förstörts och Nordstreamledningen har förstörts.

Ryssland värjer sig och behåller sin nationella självständighet främst mot USA (och mot USAs sinnesrubbade mångmångmiljardärer). Går det här vägen stärks Ryssland också på sikt. För oss i EU går det väl än mer åt helvete när EU ska bygga upp allt igen, på det territorium USA och västra Europa fortfarande kontrollerar.

Men jag är också orolig fast från mitt håll. Jag vill se ryssarna rulla framåt och avgöra alltihop. Om då polackerna går in från sitt håll
Senast redigerad av Tymmiedickzon 2023-07-01 kl. 21:07.
Citera
2023-07-01, 21:10
Medlem
Azz2mouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Jo, du har nog rätt i sak där, att det är egentliga anledningen som proffstrollen tjatar om nazism. Men eftersom alla går igång och ska motbevisa dem om att ukrainarna inte är nazister utan det är ryssarna som är osv osv så visar det ju bara att det funkar.
Och vad jag ville framföra var ju mer att det är helt efterblivet att ge sig in i den diskussionen. Det ÄR ett helt efterblivet argument som vi bara borde gapskratta åt. Komma och påstå att det finns ett nazistisk land i modern tid!
Istället lyckas de ju förstöra allla diskussioner på att folk går igång på det.

Skratta åt dem eller ignorera idiotin var min poäng.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Jo, du har nog rätt i sak där, att det är egentliga anledningen som proffstrollen tjatar om nazism. Men eftersom alla går igång och ska motbevisa dem om att ukrainarna inte är nazister utan det är ryssarna som är osv osv så visar det ju bara att det funkar.
Och vad jag ville framföra var ju mer att det är helt efterblivet att ge sig in i den diskussionen. Det ÄR ett helt efterblivet argument som vi bara borde gapskratta åt. Komma och påstå att det finns ett nazistisk land i modern tid!
Istället lyckas de ju förstöra allla diskussioner på att folk går igång på det.

Skratta åt dem eller ignorera idiotin var min poäng.

Frågan är varför det fortsätter att accepteras?
Om Flashback ska ha möjlighet att fortgå i någon annan form än en karikatyr i nivå av Kalle Anka så måste en åtstramning av betydande mått genomföras.
Denna tråd är et typexempel på hur otroligt illa det kan gå när åsiktsfrihet och yttrandefrihet” får löpa ohämmat.
Vi som hänger på fb är generellt positivt inställda till ovan nämnda friheter, men när de får flöda obegränsat och framför allt, när de som ägnar sig åt nonsens, evinnerligt repeterande av falsifiering, väggar av ordbajseri för att gömma sina genomskinliga och tomma argument så fallerar meningen och förutsättningarna till kvalitet på fb.

Jag skriver sällan här men har följt denna, samt andra trådar i samma ämne sedan start.
Är av orsaker begränsad att yttra mig och lånar dessutom detta konto sedan en tid tillbaka.
Men det krävs en enorm uppryckning att inte bara plocka bort inlägg som inte följer reglerna, utan även bli betydligt hårdare mot skribenterna bakom desamma.
Citera
2023-07-01, 21:15
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, vad fan är det här?
Rysk fordonskontroll när den är som effektivast.
Citera
2023-07-01, 21:17
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Anledningen att gå in 2022 är ju glasklar:

Förhindra NATO-flottbas på Krim och förhindra NATOs missiler så att Ryssland berövades alla möjligheter att slå tillbaka ett förstaslag. Precis som när USA inte accepterade några sovjetiska missiler på Kuba.

Kriget som sedan följt har gagnat USA. Europa har försvagats något enormt och vapenindustrin i USA och energisektorn i USA har stärkts. Strunt detsamma att en massa ryssar och ännu fler ukrainare har dött och infrastrukturen förstörts i städerna, Kachovka-dammen har förstörts och Nordstreamledningen har förstörts.

Ryssland värjer sig och behåller sin nationella självständighet främst mot USA (och mot USAs sinnesrubbade mångmångmiljardärer). Går det här vägen stärks Ryssland också på sikt. För oss i EU går det väl än mer åt helvete när EU ska bygga upp allt igen, på det territorium USA och västra Europa fortfarande kontrollerar.

Men jag är också orolig fast från mitt håll. Jag vill se ryssarna rulla framåt och avgöra alltihop. Om då polackerna går in från sitt håll
Ryssland? Ryssland är ett envälde med en enväldig tsar så det är mer korrekt att prata om vad Putin ville och inte Ryssland då ryssarnas intressen inte sammanfaller med diktatorn Putin.

Putin har angett en rad syften med invasionen, alla är tillräckliga för att låsa in honom på ett hem för mentalsjuka men framförallt fruktade Putin att ett demokratiskt och välmående Ukraina skulle erodera hans egna sköra maktbas och väg till absolut makt med total kontroll av undersåtar och landets naturtillgångar.

Europa och vänskapen med USA har stärkts från splittring till enighet med en hotfull fiende i öst men helst hade vi också haft Ryssland med i båten då vi alla hade vunnit på det men nu har Putin med Ryssland valt att isolera sig själva utifrån sinnesjuka anspråk på överhöghet och kamp emot hjärnspöken och det sataniska väst. Så kan det gå men Ryssland var aldrig ett normalt land.
Citera
2023-07-01, 21:25
Medlem
qwerty-66s avatar
Rykte att Kadyrov är allvarligt sjuk. Nån sanning i det?

https://twitter.com/igorsushko/status/1675215118890864640?t=z4vni9npCIH_FqhSR686CA&s=19
Citera
2023-07-01, 21:25
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azz2mouth
Frågan är varför det fortsätter att accepteras?
Om Flashback ska ha möjlighet att fortgå i någon annan form än en karikatyr i nivå av Kalle Anka så måste en åtstramning av betydande mått genomföras.
Denna tråd är et typexempel på hur otroligt illa det kan gå när åsiktsfrihet och yttrandefrihet” får löpa ohämmat.
Vi som hänger på fb är generellt positivt inställda till ovan nämnda friheter, men när de får flöda obegränsat och framför allt, när de som ägnar sig åt nonsens, evinnerligt repeterande av falsifiering, väggar av ordbajseri för att gömma sina genomskinliga och tomma argument så fallerar meningen och förutsättningarna till kvalitet på fb.

Jag skriver sällan här men har följt denna, samt andra trådar i samma ämne sedan start.
Är av orsaker begränsad att yttra mig och lånar dessutom detta konto sedan en tid tillbaka.
Men det krävs en enorm uppryckning att inte bara plocka bort inlägg som inte följer reglerna, utan även bli betydligt hårdare mot skribenterna bakom desamma.

Allt detta är egentligen OT, men ändå en kommentar: För ca 10 år sedan hade Flashback en ignore-funnktion där man kunde blockera utvalda nicks inlägg. Det togs bort med motiveringen att det var bra att olika åsikter kunde brytas mot varandra och på så sätt förbättra kvalitén på trådarna. Men det förutsätter dock att alla i grunden har ett gott uppsåt med sina inlägg Denna förutsättning finns inte i det informationskrig/Sabotage som nu gäller . Nu har man försökt lösa det genom att inte tillåta nyreggade nicks men det räcker inte. Alltså måste betydligt hårdare moderering och bestraffning tillämpas. Om nu även detta inägg tas bort härifrån, vore jag tacksam om det kunde flyttas och inte bara raderas
Citera
2023-07-01, 21:27
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Haha, måste fan kolla upp alla tweet bättre, de stollarna ska alltså till Krym utav någon anledning, vi får hoppas att Ukraina hälsar på Krym med några SS-robotar så får de köa tillbaka till fastandet också

Vid fem timmars väntan blir det ju köer, hur som helst.
Citera
2023-07-01, 21:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Zeihan om ryska demografins betydelse för bl.a

a) Varför kriget startades

b) Krigets konsekvenser ( flykt till utlandet)

c) Mobiliseringsmöjligheter och därmed tillgång till reserver för att ersätta förluster

www.youtube.com/watch?v=KXHZ0IH2rOk

Ja, o nu flydde många etniska ryzzar dessutom. Räcker inte att försöka döda av minoriteter genom att skicka dem till Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in