2023-07-19, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Ok. Det har alltså framkommit. Någon annan än pappan då? Såg att det talades om otrohet? Ett förhållande har ofta flera personer involverade även om den som inte är otrogen inte har en aning om det. Just saying.

Nej, det är bara ett påstående från mig, .även om det är tidigt och inte bildelen och de olika kontrollerna på ex telefoner , skjutriktningar, krutstönk mm mm inte är klart och checkade. Men han kan ju ha variit vittnens närvaro med olika bevis hela den dagen detta inträffade.
Citera
2023-07-19, 09:02
Medlem
Pandalina4s avatar
Grannarna till SJ har ju framträtt i media och sagt att många bilar åker förbi adressen för att titta.

SJ kanske inte registreras som avliden på Ratist osv för än obduktionen är klar. Sett i fall med skjutningar att det tagit veckor innan en avliden registreras.
Citera
2023-07-19, 09:15
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosdan
Såg Jimmy cykla på byn kring kl19 på torsdagen när detta hände så dem är inte bortresta.

Ok, så de visar sig ute ibland? De måste väl gått promenader med barnen ibland.
Citera
2023-07-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Har för mig att kvinnor t.o.m. är överrepresenterade...?

I vilket fall som helst, när en kvinna mördar är det inte helt sällan egna barn.

Ja Mord på egna barn är enda våldsbrottet där kvinnor och män är lika vanliga förövare. Jag har sett siffror på svag överrepresentation åt båda hållen men väldigt jämnt hursom. Så stor skillnad mot andra mord där män är klart överrepresenterade.

Sen kan ju dessa mord se väldigt olika ut till tillvägagångssätt. Kvinnor som mördar sina barn är vanligast vid riktigt små barn som dör dom är överrepresenterade (upp till 1 år). Här kan man ju spekulera om förlossningsdepressioner och att kvinnor ofta är mest bundet till det lilla barnet pga amning. Men det är ju lika hemskt ändå. Många av dessa mord är nog mindre ”våldsamma” och upptäcks när föräldrarna själva larmar ambulans för att barnet inte andas. Det blir några notiser i tidningen och sen finns det inte så mkt att gotta sig i och det glöms fort bort av allmänheten.

Ett fall som det här däremot, med blodigt våld väcker betydligt mer uppmärksamhet och sånna fall har historiskt oftare (men inte alltid) begåtts av män så därför tror jag att det är svårare att ta in att mamman skjutit sina barn. Sen att man diskuterar ifall mannen kanske varit våldsam etc som en bakomliggande stressfaktor, ja det är väl inte heller så konstigt då det i flera fall visat sig vara så tidigare.

För mig är det av stor betydelse att hon använt skjutvapen. Om jag tänker mig in i en situation där jag skulle känna mig så pressad och trängd att jag skulle känna att det vore skonsammast för mina barn att dom inte fanns längre, ja då skulle jag komma på 10 andra sätt att göra det på. Antingen att vi dog alla samtidigt som kvinnan på spåret eller med mediciner så dom somnade in. Att skjuta dom ett och ett, se den makabra synen, ja det kräver en annan sinnesstämning. Av den anledningen så tror jag att det här kommer att bli ett fall som det refereras till under lång tid likt travpappan.
Citera
2023-07-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Hur är man funtad när man letar upp bilder på en random person och kopplar ihop denne med denna tragiska händelse? För vissa kanske det är av intresse att se en bild på kvinnan som är inblandad, men då måste man vara 100% säker på att man publicerar rätt bild.
Letar upp bilder, vad har det med mitt inlägg att göra?
Citera
2023-07-19, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Grannarna till SJ har ju framträtt i media och sagt att många bilar åker förbi adressen för att titta.

SJ kanske inte registreras som avliden på Ratist osv för än obduktionen är klar. Sett i fall med skjutningar att det tagit veckor innan en avliden registreras.

Ja och åklagaren har bekräftat att pistolen tillhör en närstående man som är medlem i en skytteklubb. Stämmer ju 100% in på J så vi kan nog se det som säkerställt att det rör sig om den familjen.
Citera
2023-07-19, 10:13
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svansen1
Det är många som undrar varför inte flashback vet till 100% vad som har hänt, det vet inte vi skinnsbergare heller till 100%, Jag bor 2 gator bort ifrån deras hus. Men Grejjen e att ingen vet, Allt är bara gissningar, ingen kände dom, jag har bott här hela mitt liv, Känner typ allt o alla, Men ingen känner dom, ingen vet hur dom ser ut osv.
men dom rykterna som florerar i byn är
Att det är SJ (ingen vet) Jag har inte sett någon bil där, Men det är semester tider o ja ingen känner dom, så ja dom kan lika gärna vara utomlands eller vad som helst.
Går rykten om att jimmy vart otrogen (med kvinna) Inte man som det har skrivits här i tråden.
Går även rykten att kvinnan (vem hon nu är) Ska bo här med skyddat identiitet och är super rädd för pappan till barnen som ska bo i örebro.. Men om det är SJ, så borde jimmy vara pappan till barnen, om inte myndigheterna kan fiffla med allt sådant o alla deras uppgifter är hittepå.

Horribel ironi, eller om man så vill, verkligheten överträffar dikten;

Kvinnan som gömmer sig från en livsfarlig man fick hela nya relationen krossad av en livsfarlig kvinna.
Citera
2023-07-19, 10:16
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det finns ett antal tidigare fall där kvinnor begått dubbelmord eller trippelmord på sina egna barn.

Jag tror att det är dags att lämna den felaktiga föreställningen om att kvinnor och mammor enbart är omhändertagande.

Utan att ha klickat på dina länkar (eftersom jag är medveten om att kvinnor också dödar sina barn) så menade jag att det måste vara sjukt brutalt ovanlig att kvinnor använder skjutvapen på sina egna barn. Det är just det som får mig att undra varför endast mamman är MGM.
Citera
2023-07-19, 10:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Har för mig att kvinnor t.o.m. är överrepresenterade...

Män är överrepresenterade bland mord på sina barn. Undantaget är mycket unga barn, där kvinnor (mödrar) överepresenterade. Vet inte exakt var gränsen går. Ett år kanske?

Det här gäller då för Sverige.
Citera
2023-07-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Män är överrepresenterade bland mord på sina barn. Undantaget är mycket unga barn, där kvinnor (mödrar) överepresenterade. Vet inte exakt var gränsen går. Ett år kanske?

Det här gäller då för Sverige.

Enligt karolinska institutet är 54,3% män, men precis som du säger bland barn upp till 1 år är kvinnor överrepresenterade
Citera
2023-07-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svansen1

Det finns enbart rykten i byn, Jag har åkt förbi SJ hus flera gånger, Och inte sett polis/journalister ingenting på den gatan. Vilket jag tycker är ganska konstigt, Åkte förbi 3 gånger dagen efter detta hände, Det borde väll ha kryllat med poliser för husransakan osv osv då? men helt dött.
Kanske är dom bara på semester och det är någon annan allt handlar om. Att det ska vara SJ kommer ju ifrån en person som spridit det vidare, Men det är ingen som har sagt att den vet, Enbart att den tror.

Det är ju faktiskt märkligt. Det borde ha varit rörelse utanför huset. Husis, tekniker...
Citera
2023-07-19, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Letar upp bilder, vad har det med mitt inlägg att göra?

Citatet av ditt inlägg måste ha kommit med av misstag då jag svarade på ett annat inlägg. Ber om ursäkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in