2023-07-18, 23:58
Avslutad
Personligen tror jag att han inte behöver mer lidande? Att hans fru lyckades att stjäla hans vapen och mörda barnen (hela familjen) är illa nog.

Svensk polis är väldigt snäll, de lagför inte folk även dom som de är ytterst ansvarig för dålig vapenhantering, Pappan hade pistoler.
Senast redigerad av llars67 2023-07-19 kl. 00:01.
Citera
2023-07-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Det ska ha skett längs Bockhammarvägen mot Stjärnvik.

Verkar inte finnas nån väg med det namnet, men en lång väg som heter Bruksleden som går genom området Bockhammar.
Tycker att det ser ut att vara ungefär var en tidigare skribent lagt ut att helikoptern gick ned.

Vägen heter Stjärnviksvägen, som går från Skinnskatteberg mot Bockhammar.
Det är också denna väg som är närmast där helikoptern landade.

Finns en bild ute i media med en blå vägskylt där det står Bockhammar 9. Den vägen är just denna Stjärnviksvägen jag som jag nämner nu och tidigare.

För att förtydliga ytterligare. Vägen heter inte Bockhammarvägen, trots att det står Bockhammar 9 på skylten. Vägen heter Stjärnviksvägen.
Senast redigerad av Plantfjant 2023-07-19 kl. 00:08.
Citera
2023-07-19, 00:24
Medlem
Det är många som undrar varför inte flashback vet till 100% vad som har hänt, det vet inte vi skinnsbergare heller till 100%, Jag bor 2 gator bort ifrån deras hus. Men Grejjen e att ingen vet, Allt är bara gissningar, ingen kände dom, jag har bott här hela mitt liv, Känner typ allt o alla, Men ingen känner dom, ingen vet hur dom ser ut osv.
men dom rykterna som florerar i byn är
Att det är SJ (ingen vet) Jag har inte sett någon bil där, Men det är semester tider o ja ingen känner dom, så ja dom kan lika gärna vara utomlands eller vad som helst.
Går rykten om att jimmy vart otrogen (med kvinna) Inte man som det har skrivits här i tråden.
Går även rykten att kvinnan (vem hon nu är) Ska bo här med skyddat identiitet och är super rädd för pappan till barnen som ska bo i örebro.. Men om det är SJ, så borde jimmy vara pappan till barnen, om inte myndigheterna kan fiffla med allt sådant o alla deras uppgifter är hittepå.
Citera
2023-07-19, 00:38
Medlem
Alltså.. Jag förstår inte varför så många direkt får tanken att det är pappan som har med detta att göra?!
Jag är kvinna själv men jag är ingen feminist och kvinnor är fan lika sjuka som män kan vara!!
Sedan att det är ovanligt att en mamma kan skjuta sina barn och sedan sin skalle.. Det är sinnessjukt, men varför skulle hon inte kunna göra det??
Sjukt och fruktansvärt att skjuta oskyldiga barn..
Men snälla, anklaga inte pappan om han nu är helt oskyldig! Han måste gå igenom ett rent helvete som ingen kan föreställa sig
Citera
2023-07-19, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svansen1
Det är många som undrar varför inte flashback vet till 100% vad som har hänt, det vet inte vi skinnsbergare heller till 100%, Jag bor 2 gator bort ifrån deras hus. Men Grejjen e att ingen vet, Allt är bara gissningar, ingen kände dom, jag har bott här hela mitt liv, Känner typ allt o alla, Men ingen känner dom, ingen vet hur dom ser ut osv.
Att det är SJ (ingen vet) Jag har inte sett någon bil där, Men det är semester tider o ja ingen känner dom, så ja dom kan lika gärna vara utomlands eller vad som helst.
Går rykten om att jimmy vart otrogen (med kvinna) Inte man som det har skrivits här i tråden.
Går även rykten att kvinnan (vem hon nu är) Ska bo här med skyddat identiitet och är super rädd för pappan till barnen som ska bo i örebro.. Men om det är SJ, så borde jimmy vara pappan till barnen, om inte myndigheterna kan fiffla med allt sådant o alla deras uppgifter är hittepå.

Men hennes personuppgifter finns ju på mrkoll, ratsit osv. Där det står namnbyte och bilden på henne stämmer överens med vem hon är och de hon hette tidigare. Borde detta stämma om hon har skyddade uppgifter?
SJ är från valskog, bott i Köping och senaste åren i Arboga, tillsammans med J. De bodde även på samma adress i Köping innan de flyttade till Arboga, 2016. Sen flyttade de till Skinnskatteberg hösten 2021.
Så, om J inte är pappa till dessa barn. Så måste de varit vänner och inte ett par, som bott ihop i många år, de känns inte trovärdigt.

Men vem är han Jimmy egentligen? Ingen vet! Vart kommer han ifrån? Heter han ens de han heter eller har han också bytt namn, men tidigare eftersom de inte finns registrerat på mrkoll?! Något är konstigt eftersom de är så anonyma.
Citera
2023-07-19, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Alltså.. Jag förstår inte varför så många direkt får tanken att det är pappan som har med detta att göra?!
Jag är kvinna själv men jag är ingen feminist och kvinnor är fan lika sjuka som män kan vara!!
Sedan att det är ovanligt att en mamma kan skjuta sina barn och sedan sin skalle.. Det är sinnessjukt, men varför skulle hon inte kunna göra det??
Men snälla, anklaga inte pappan om han nu är helt oskyldig! Han måste gå igenom ett rent helvete som ingen kan föreställa sig

Jag är kvinna OCH feminist! Förstår inte vad det har att göra med vad man tror hänt. Jag utgår från fakta och all fakta som framkommit såhär långt är att kvinnan skjutit sina barn och sig själv! Sen vad som lett fram till hennes beslut har vi ingen som helst aning om.
Citera
2023-07-19, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaltaLotta80
Men hennes personuppgifter finns ju på mrkoll, ratsit osv. Där det står namnbyte och bilden på henne stämmer överens med vem hon är och de hon hette tidigare. Borde detta stämma om hon har skyddade uppgifter?
SJ är från valskog, bott i Köping och senaste åren i Arboga, tillsammans med J. De bodde även på samma adress i Köping innan de flyttade till Arboga, 2016. Sen flyttade de till Skinnskatteberg hösten 2021.
Så, om J inte är pappa till dessa barn. Så måste de varit vänner och inte ett par, som bott ihop i många år, de känns inte trovärdigt.

Men vem är han Jimmy egentligen? Ingen vet! Vart kommer han ifrån? Heter han ens de han heter eller har han också bytt namn, men tidigare eftersom de inte finns registrerat på mrkoll?! Något är konstigt eftersom de är så anonyma.

Svansen menade nog att kvinnan som mannen enligt rykten hade på sidan om har skyddat id.
Citera
2023-07-19, 01:23
Medlem
Klarabella79s avatar
Tack Svansen1 för att du delar med dig!

KAN det vara så att det är den andra kvinnan+sina barn som nu är döda? Låter inte troligt men tänkte OM hennes ex t.ex fått nys på vart hon är och var på väg att ”besöka” henne och barnen? Vapnet kan hon kanske ha tagit när hon varit i huset och J ska skryta om sina vapen, hon ser koden och memorerar den.

Sen kanske så hade hon tillgång till huset om J gav henne nyckel för att ”gömma” sig från exet och dom är ändå bortresta, så SJ skulle inte märka nåt. Sedan kommer J hem lite tidigare än övriga, och ser att skåpet är öppet och bilen borta?

Han har telekontakt med älskarinnan som berättar vad hon kommer göra.

Fyfan vilken soppa!
Citera
2023-07-19, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaltaLotta80

Ja, det är jag medveten om, Jag vet inte hur det funkar med skyddade uppgifter, Hon/dom kanske heter något annat egentligen. Eller så kan det likagärna vara en annan kvinna+barn det handlar om.
Det finns enbart rykten i byn, Jag har åkt förbi SJ hus flera gånger, Och inte sett polis/journalister ingenting på den gatan. Vilket jag tycker är ganska konstigt, Åkte förbi 3 gånger dagen efter detta hände, Det borde väll ha kryllat med poliser för husransakan osv osv då? men helt dött.
Kanske är dom bara på semester och det är någon annan allt handlar om. Att det ska vara SJ kommer ju ifrån en person som spridit det vidare, Men det är ingen som har sagt att den vet, Enbart att den tror.
Citera
2023-07-19, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svansen1

Har några frågor, hoppas du vill svara, det uppskattas.

Du skriver att du känner typ alla och ingen känner dom. Och lnte ens hur dom ser ut?
Husen i området ligger ju väldigt tätt, plus att SJ jobbade (jobbar) på Systemair på HR, så dom kan ju inte gå helt under radarn?
Grannarna måste väl åtminstone ha sett dom?

Det där ryktet om andra kvinnan som du skriver om är totalt förvirrande. Denna kvinna, som enligt rykten varit otrogen med Jimmy, har barn med någon man boende i Örebro?
Men då är det ju helt andra barn? För SJ och JJ har/hade väl barn ihop? Eller är det ingen som vet det heller?
Citera
2023-07-19, 02:27
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streetviwer
Om du syftar på pappan , så ett 100% igt- albi gör att han helt avskrivs som misstänkt iaf.

Ok. Det har alltså framkommit. Någon annan än pappan då? Såg att det talades om otrohet? Ett förhållande har ofta flera personer involverade även om den som inte är otrogen inte har en aning om det. Just saying.
Citera
2023-07-19, 02:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74

Det är lika många kvinnliga förövare som manliga när det gäller personer som dödar barn.

Få i den här debatten verkar komma ihåg dessa fall.

Pappan i det aktuella fallet har nog ett rent helvete nu.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2023-07-19 kl. 02:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in