2023-07-19, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Det är ju faktiskt märkligt. Det borde ha varit rörelse utanför huset. Husis, tekniker...
Det får vänta.
Viktigare att de får ha sin semester först som planerat. OBS IRONI. Men man slutar egentligen aldrig att förvånas.
Bäst att tillägga att detta är skribentens egna åsikter. Vila i frid små barn
Citera
2023-07-19, 13:31
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bosdan
Såg Jimmy cykla på byn kring kl19 på torsdagen när detta hände så dem är inte bortresta.

OM han skulle vara inblandad så är det ett perfekt alibi för honom. Cykla runt i byn så folk kan se honom. Samma kväll som familjen hittas. Har för mig att jag läste här i tråden från en artikel att polishelikoptern fick larmet 18.20 och bilen hittades 18.50.
Citera
2023-07-19, 13:35
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Enligt karolinska institutet är 54,3% män, men precis som du säger bland barn upp till 1 år är kvinnor överrepresenterade

Eftersom du inte anger källa, så skippar jag också det. Den siffran du hänvisar till ”Karolinska Institutet” avser åren 1973–2008. Sedan 70-talet har mord på barn minskar, och då särskilt mord på spädbarn. Givet att det är just vid mord på spädbarn där kvinnor varit överrepresenterade, så är det ett rimligt antagande att andelen manliga gärningsmän är större idag än perioden 1973-2008.

Men det är ju fortfarande små siffror, så inte helt lätt att dra statistiska slutsatser.
Citera
2023-07-19, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bosdan
Såg Jimmy cykla på byn kring kl19 på torsdagen när detta hände så dem är inte bortresta.

J skall va varit på skytteträning med föreningen kl 17.30 sägs det på byn, han kanske var på väg därifrån då .Känns ju jättekonstigt att han var med på den när han anmält sina barn försvunna.Men alla människor är ju olika,och iofs kunde han väl aldrig föreställa sig det som sen hände...
Citera
2023-07-19, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Ok, så de visar sig ute ibland? De måste väl gått promenader med barnen ibland.
Ja dom gick promenader , å J gick ofta med barnen till en lekplats i närheten av där dom bodde. Men dom var liksom inte så pratsamma, hälsade och så men inte så mycket mer.
Citera
2023-07-19, 13:53
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LmvL
J skall va varit på skytteträning med föreningen kl 17.30 sägs det på byn, han kanske var på väg därifrån då .Känns ju jättekonstigt att han var med på den när han anmält sina barn försvunna.Men alla människor är ju olika,och iofs kunde han väl aldrig föreställa sig det som sen hände...

Jag skulle gärna veta vilka vapen han hade med sig till träningen och när han lämnade stället.

Fast det är nog svårt att få veta misstänker jag. 🤔
Citera
2023-07-19, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
OM han skulle vara inblandad så är det ett perfekt alibi för honom. Cykla runt i byn så folk kan se honom. Samma kväll som familjen hittas. Har för mig att jag läste här i tråden från en artikel att polishelikoptern fick larmet 18.20 och bilen hittades 18.50.

Intressant 🤔
Citera
2023-07-19, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Eftersom du inte anger källa, så skippar jag också det. Den siffran du hänvisar till ”Karolinska Institutet” avser åren 1973–2008. Sedan 70-talet har mord på barn minskar, och då särskilt mord på spädbarn. Givet att det är just vid mord på spädbarn där kvinnor varit överrepresenterade, så är det ett rimligt antagande att andelen manliga gärningsmän är större idag än perioden 1973-2008.

Men det är ju fortfarande små siffror, så inte helt lätt att dra statistiska slutsatser.

Håller helt med i ditt resonemang!
Citera
2023-07-19, 14:07
Medlem
Kvittervittras avatar
En hel tråd pekar ut en familj men egentligen är allt bara löst prat? Helt ärligt kan det lika väl handla om en familj med thailändska bärplockare… nej fel… det är ju den där ENDA detaljen med att en anhörig är med i en skytteklubb och äger vapnet så jag korrigerar till att det lika väl kan handla om svenska bärplockare på genomfart.
Citera
2023-07-19, 14:15
Medlem
Enligt offentlig fakta så har S och J en identisk flytthistorik sedan 2016.
2016-06 flyttade de till Arboga, på samma datum.
2021-08 flyttade de till Skinnskatteberg, på samma datum.
Detta tyder på att de varit ett par sedan 2016-06. Minst.

Att det då skulle finnas en annan far till de 1 o 3 år gamla barnen är ytterst osannolikt.
Skulle så vara fallet så är det uppseendeväckande, och då förbleknar eventuell otrohetsaffär från Jimmy.

Däremot så kan det ju finnas ett galet ex, ej far till barnen, som ställer till det fortfarande.
Varken S eller J har dock skyddad identitet. Så de är inte på ”flykt”.

Den bild som träder fram är lite avvikande (allt nedan är givetvis inte fakta, men det är den bild som träder fram)
J har ingen inkomst.
J har ändå råd att köpa vapen, men är ej kreditvärdig.
Ingen, eller få, i byn verkar känna dem.
Den enda som framträder är en gammal gammal skolkamrat, som inte har nåt att säga.
Grannar har ingen koll på dem.
Ingen av 450 lokalt anställda på jobbet känner tjejen på lönekontoret.
De är inte aktiva på sociala medier.
Dessutom svamlar åklagaren.

Med tanke på att de är så långt under radarn, och ingen känner dem, så är det också mycket märkligt att någon vet, och kan sprida ut att J varit otrogen, och att det finns en annan kvinna.
Citera
2023-07-19, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvittervittra
En hel tråd pekar ut en familj men egentligen är allt bara löst prat? Helt ärligt kan det lika väl handla om en familj med thailändska bärplockare… nej fel… det är ju den där ENDA detaljen med att en anhörig är med i en skytteklubb och äger vapnet så jag korrigerar till att det lika väl kan handla om svenska bärplockare på genomfart.

Sant
Men samtidigt har inget, inget framkommit som pekar i annan riktning
Citera
2023-07-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus

Med tanke på att de är så långt under radarn, och ingen känner dem, så är det också mycket märkligt att någon vet, och kan sprida ut att J varit otrogen, och att det finns en annan kvinna.
Otroheten är väl en trådsanning bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in