2023-07-18, 19:24
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Man ska ha en hel del BTC för att kunna bli något sådant, du verkar leva i någon slags fantasivärld. Det blir snarare de som redan är rika som kommer att bli rikare, hade det inte varit så så hade de stoppat BTC. Men huvudsaken är att vi får till ett bättre ekonomiskt system med hjälp av bitcoiniseringen.
Ren lögn. Du bryr dig inte om något finansiellt system. Du tror att du kommer bli ”rik”.
Citera
2023-07-18, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Ren lögn. Du bryr dig inte om något finansiellt system. Du tror att du kommer bli ”rik”.

Det ena utesluter inte det andra.
Citera
2023-07-18, 19:45
Avslutad
Citat:

Rik tror jag inte att jag kommer att bli, och absolut inte feodalherre (som du tror att vi som hodlar BTC tror att vi ska bli).

Men att mitt BTC-innehav kommer att underlätta mitt liv framöver det tror jag. Samt att det är ett överlägset ekonomiskt system. Kan jag på något sätt om så det allra minsta hjälpa den samlade mänskligheten, genom att promota ett bättre ekonomiskt system, så är det förstås något som jag vill göra.
Citera
2023-07-18, 19:58
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Men att mitt BTC-innehav kommer att underlätta mitt liv framöver det tror jag.
Underlätta hur då? Genom att du tror att du blir rik?

Citat:
Samt att det är ett överlägset ekonomiskt system.
Om du med ”överlägset” menar ”värdelöst”, så håller jag med dig.

Citat:
Kan jag på något sätt om så det allra minsta hjälpa den samlade mänskligheten, genom att promota ett bättre ekonomiskt system, så är det förstås något som jag vill göra.
Ännu en lögn, det är tydligt i din posthistorik att det enda du är intresserad av är number go up.
Citera
2023-07-18, 20:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Och även om de inte har köpt på sig än, har de fortfarande råd att köpa på sig några tiotusen bitcoin eller så, om de skulle vilja. Det kommer inte att gå någon nöd på världens rikaste bara för att vi går över till bitcoin, men det kommer att bli en hel del omfördelning av förmögenheterna. Några helt nya rikemän kommer att ta plats bland de rika och en sådan som Michael Saylor, som redan är tämligen rik och har gått all in i bitcoin, kommer att segla upp bland de absolut rikaste i världen.
Tror snarare dom exponerar sig mot Bitcoin på liknande sätt som BlackRock mfl, dvs genom att investera i företag som sysslar med Bitcoin på ett eller annat sätt. Iaf till en början.
Citera
2023-07-18, 20:32
Avslutad
Citat:
Ännu en lögn, det är tydligt i din posthistorik att det enda du är intresserad av är number go up.

Och därmed är all kommunikation oss emellan avslutad.

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Tror snarare dom exponerar sig mot Bitcoin på liknande sätt som BlackRock mfl, dvs genom att investera i företag som sysslar med Bitcoin på ett eller annat sätt. Iaf till en början.

Tror också detta, och tror också att de redan gjort detta. De har rådgivare och analytiker som förstår situationen.
Citera
2023-07-18, 21:39
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Tror också detta, och tror också att de redan gjort detta. De har rådgivare och analytiker som förstår situationen.
Absolut, det är därför som Blackrock har investerat mer pengar i tusentals företag endast på Nasdaq än i MSTR. Det är uppenbart att de satsar stort på framtidens pengar.

Ni hittar på helt otroligt konstiga narrativ hela tiden för att stödja er religion. Den senaste i raden är denna om stora investerare på väg att satsa stort i bitcoin.
Citera
2023-07-18, 22:13
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ni hittar på helt otroligt konstiga narrativ hela tiden för att stödja er religion. Den senaste i raden är denna om stora investerare på väg att satsa stort i bitcoin.

Du är verkligen värre än jag trodde, vilka konstiga narrativ? att Larry Flink talar positivt om bitcoin och cryptos framtid generellt?

https://www.youtube.com/watch?v=ZriXfQsKp0c
Citera
2023-07-19, 06:53
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:

Du behöver höra vad investeraren Tim Draper svarar Gary Gensler (innan han blev kappvändande myndighetsmupp) angående banker och den nya teknologin som du hatar. Allt detta ser vi och har redan sett. Man kan nästan tro att det är du som är banken i denna diskussion.

https://www.youtube.com/shorts/yRzlxOI-uzo
Citera
2023-07-19, 07:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Du behöver höra vad investeraren Tim Draper svarar Gary Gensler (innan han blev kappvändande myndighetsmupp) angående banker och den nya teknologin som du hatar. Allt detta ser vi och har redan sett. Man kan nästan tro att det är du som är banken i denna diskussion.
Jag "hatar" inte teknologi (även om den är meningslös). Jag hatar däremot alla som försöker sälja in det som en investering.

Citat:
https://www.youtube.com/shorts/yRzlxOI-uzo
Just det, Tim Draper med massiva bags som han håller i. Han är absolut en pålitlig och intellektuell källa. Mannen bakom klassiker som denna:
https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2017/11/07/tim-draper-on-bitcoin-in-5-years-if-you-use-fiat-currency-they-will-laugh-at-you/

Det är som ett dåligt skämt att du refererar till korta klipp med citat från en pajasinvesterare som något slags belägg för din sak.

Citat:
Du är verkligen värre än jag trodde, vilka konstiga narrativ? att Larry Flink talar positivt om bitcoin och cryptos framtid generellt?
Absolut, Larry Fink och Blackrock är ju kända för att stå på den lilla småspararens sida och kämpar för ett demokratiskt penningsystem som gynnar vanliga hårt arbetande medborgare

Det är därför han vill prata upp priset på bitcoin så mycket som möjligt innan han köper på sig stort.
Citera
2023-07-19, 08:02
Medlem
Leastons avatar
Då: ”Bitcoin är bara något för nerdar, det kommer aldrig funka.”

Nu: ”Presidentkandidatat vill backa dollarn med Bitcoin”.

https://watcher.guru/news/us-dollar-backed-bitcoin-if-elected-robert-f-kennedy-jr
Citera
2023-07-19, 08:47
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Uppdatering.
#3 har anlänt på kontot nu. #1 och #2 lyser fortfarande med sin frånvaro.
Fortfarande inget spår av #1 och #2…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in