2023-07-18, 21:48
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det där har jag missat men det verkar faktiskt som han måste ha läst morgondagens tidning den 1 mars. "Keps, stålbågade glasögon etc" nämndes först den 2 mars, det vill säga i söndagen tidning. Han fick ju därför inte med glasögonen förrän till förhöret den 10 mars, logiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Fast det framkommer att "han tyckte se sig själv avbildad som mördaren", och då visar inslaget teckningen med en mörk figur iklädd rock och huvudbonad. Polisens beskrivning stämde överens med hur SE var klädd, fortsätter inslaget. Precis som polisens beskrivning i SvD den 2:a mars.

Så det låter mer som en efterhandskonstruktion av SE.

De artiklar som han menade sig ha reagerat på den 1:a mars var inte utgivna, ens tryckta, ännu.

Det känns som att vittnet SE aldrig är det minsta orolig över vad en kontroll av hans uppgifter skulle kunna leda till. Det fanns inte på världskartan för vittnet SE att han skulle kunna bli misstänkt för mordet.

Så enkel är förklaringen till att SE som vittne slarvar med fakta och rör till saker. Som GM skulle dessa dribblingar omedelbart kunna bli mycket "giftiga" för SE, men det faller aldrig vittnet SE in.

Edit: Vad ger det att titta på de avsnitt i Rapportinslaget som TP har valt att klippa bort? Varför är det bortklippt?
https://www.youtube.com/watch?v=yUZch1XlSxA&t=4308s
Senast redigerad av ursprungligen 2023-07-18 kl. 21:55.
Citera
2023-07-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Men det var ju exakt det jag gav exempel på. Flera andra har varit ute i media. Flera andra går inte att bekräfta på plats. Fler snurrar till det i vittnesuppgifterna. Han är inte särskilt ensam om sitt agerande.

Ja ,fast vad jag menade är såklart att om jag misstänkt någon annan som påstått sig vara på brottsplatsen men enbart med hjälp av en berättelse dagen efter...
Citera
2023-07-18, 21:50
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, jag kanske inte har lust att skriva ut gång på gång att det är en pyramidform från axlarna upp till nacken. Anatomi är uppenbarligen inte min starka sida, men axlarna ansluter till nacken. Pars pro toto.

Skulle inte förvåna om han genom att bära kläderna ville återskapa sitt "mordnatts-rus".

Han använde sig i alla fall av det modet.
Men då har du ju missuppfattat vad JA säger.
Han säger ner från huvudet till axlarna. Som hår, en konstig krage eller en kapuschong. Det är inte en pyramidform från axlarna till nacken som du påstår.

Du vet väl hur långt hår går ner till axlarna? Tänk dig den formen. Från huvudet ner till axlarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det känns som att vittnet SE aldrig är det minsta orolig över vad en kontroll av hans uppgifter skulle kunna leda till. Det fanns inte på världskartan för vittnet SE att han skulle kunna bli misstänkt för mordet.

Så enkel är förklaringen att SE som vittne slarvar med fakta och rör till saker. Som GM skulle dessa dribblingar omedelbart kunna bli mycket "giftiga" för SE, men det faller aldrig vittnet SE in.

Om man tror att man inte har något att förlora så tar man väl största riskerna ?
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja ,fast vad jag menade är såklart att om jag misstänkt någon annan som påstått sig vara på brottsplatsen men enbart med hjälp av en berättelse dagen efter...

NF? Hur kommer du runt honom?

Pyramidformen...
Citera
2023-07-18, 21:51
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Om man tror att man inte har något att förlora så tar man väl största riskerna ?

Han hade allt att förlora som GM
Citera
2023-07-18, 21:53
Medlem
Faderligs avatar
Citat:

Misstänker du NF? Han är där bara enligt sig själv.

Både AB och IM tycks missa honom.

Det är konstigheter i hans förhör där det skiljer sig ordentligt i olika förhör var han är någonstans. Det är svårt att förstå ens hur han kan se så långt som han påstår sig göra.

Han passar också in på signalementet med sitt mörka hår och blåa täckjacka
Citera
2023-07-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Han hade allt att förlora som GM

Inte om han känt att snaran är på väg att dras åt..

Då har han allt att vinna..

Det beror enbart på hur man ser på det..

Tror du att GM ljuger för att dom har allt att förlora..?
Citera
2023-07-18, 21:55
Medlem
Citat:
Misstänker du NF? Han är där bara enligt sig själv.

Både AB och IM tycks missa honom.

Det är konstigheter i hans förhör där det skiljer sig ordentligt i olika förhör var han är någonstans. Det är svårt att förstå ens hur han kan se så långt som han påstår sig göra.

Han passar också in på signalementet med sitt mörka hår och blåa täckjacka

Det som gör att jag inte direkt misstänker honom är att han inte behöver höra av sig....

Tycker det är en stor skillnad..
Citera
2023-07-18, 21:55
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Men SE har ju allt att förlora.
Citera
2023-07-18, 21:57
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Det som gör att jag inte direkt misstänker honom är att han inte behöver höra av sig....

Tycker det är en stor skillnad..
Vad menar du med det? Vadå inte behövde höra av sig?
Det behövde väl inte SE heller. Det gjorde han högst frivilligt
Citera
2023-07-18, 21:57
Medlem
Citat:
Men SE har ju allt att förlora.

Som GM ?

Tja hade han inte hört av sig och hittat på en berättelse så hade han kanske blivit mer misstänkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in