2023-07-15, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apankanneringen
Tycker det är välförtjänt!

Håller också med! Känns som hon verkligen frodas arbetsmässigt just nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Ja, där tycker vi olika. Jag tycker inte alls att hon har kopierat, utan snarare inspirerats.

Det är i alla fall en fin look och den går ju hem hos hennes fans 😊

Det som jag tycker är påtagligt iom viktnedgången är att ordet sexig plötsligt nämnts ofta när det ska pratas kläder och stil. Kan inte minnas att hon tidigare haft sexighet som en egenskap hon velat kommunicera med sin stil, vilket sorgligt nog kännas som att hon kopplar ihop smalhet med att vara sexig 😕
Citera
2023-07-15, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Håller också med! Känns som hon verkligen frodas arbetsmässigt just nu!

Det som jag tycker är påtagligt iom viktnedgången är att ordet sexig plötsligt nämnts ofta när det ska pratas kläder och stil. Kan inte minnas att hon tidigare haft sexighet som en egenskap hon velat kommunicera med sin stil, vilket sorgligt nog kännas som att hon kopplar ihop smalhet med att vara sexig 😕
Håller helt med. Tydligen är det en sexig (Bardot) look som planeras till hösten, kändes märkligt formulerat när jag läste det, minns inte om det var i blogg eller stories.
Citera
2023-07-16, 10:42
Medlem
Hamsterbolls avatar
Dagens reklaminlägg kändes inte toppen. En tom flaska i en hink, fruktansvärt ful och vanvårdad uteplats (jag förstår att de hellre äter frukost vid havet), trädgårdsmöbler utan dyna eller kuddar (jo en kudde lade hon dit för en av bilderna), alla bilder tagna i motljus mitt på dagen.

Allt såg verkligen omysigt ut.
Citera
2023-07-16, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Dagens reklaminlägg kändes inte toppen. En tom flaska i en hink, fruktansvärt ful och vanvårdad uteplats (jag förstår att de hellre äter frukost vid havet), trädgårdsmöbler utan dyna eller kuddar (jo en kudde lade hon dit för en av bilderna), alla bilder tagna i motljus mitt på dagen.

La också märke till att "den iskalla drycken" i ishinken såg ut att vara en tom flaska 😅

Vad tror ni:
1.) Hon missade att ta bild och kom inte på det förrän alla tagit för sig av dryck?
2.) Uppställt i efterhand enbart för samarbetet à la "okokt pasta-incidenten"? 😉
Citera
2023-07-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
La också märke till att "den iskalla drycken" i ishinken såg ut att vara en tom flaska 😅

Vad tror ni:
1.) Hon missade att ta bild och kom inte på det förrän alla tagit för sig av dryck?
2.) Uppställt i efterhand enbart för samarbetet à la "okokt pasta-incidenten"? 😉

Tror verkligen det var en hastig uppställning i efterhand. Dåligt ljus och dåliga bilder. Texten var även väldigt slappt skriven. Fattar inte varför hon jobbar mer mer sina texter. Då uppskattar jag Sofia Woods inlägg mer. Hon försöker iallafall.
Citera
2023-07-16, 14:50
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Tror verkligen det var en hastig uppställning i efterhand. Dåligt ljus och dåliga bilder. Texten var även väldigt slappt skriven. Fattar inte varför hon jobbar mer mer sina texter. Då uppskattar jag Sofia Woods inlägg mer. Hon försöker iallafall.

Ja den där uteplatsen är GRÄSLIG!
Så otroligt vanvårdad, som att gå på visning på ett hus som stått tomt några år. Buskarna och växterna är en enda risig röra, och gruset översållat med ogräs och alldeles för ojämnt och fult. Utemöblerna är vackra men utan dynor ser de bara obekväma ut. PLUS vem i hela världen skulle ställa en grill sådär precis intill möblerna? Trevligt värre att sitta där i grillröken och försöka njuta…. En alltigenom ful, vanskött och ogenomtänkt ”uteplats/grillplats”.
Plus, HAHAHA, ”solens sista strålar”?? Ehm nej? Snarare typ kl 15 på eftermiddagen.
Senast redigerad av Sopkvastensskaft 2023-07-16 kl. 14:52.
Citera
2023-07-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Ja den där uteplatsen är GRÄSLIG!
Så otroligt vanvårdad, som att gå på visning på ett hus som stått tomt några år. Buskarna och växterna är en enda risig röra, och gruset översållat med ogräs och alldeles för ojämnt och fult. Utemöblerna är vackra men utan dynor ser de bara obekväma ut. PLUS vem i hela världen skulle ställa en grill sådär precis intill möblerna? Trevligt värre att sitta där i grillröken och försöka njuta…. En alltigenom ful, vanskött och ogenomtänkt ”uteplats/grillplats”.
Plus, HAHAHA, ”solens sista strålar”?? Ehm nej? Snarare typ kl 15 på eftermiddagen.

Haha håller med om allt, trädgården ser verkligen bedrövlig ut. Det måste ju vara därför de envisas med att hänga på vägen bakom huset?
Citera
2023-07-16, 15:38
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Haha håller med om allt, trädgården ser verkligen bedrövlig ut. Det måste ju vara därför de envisas med att hänga på vägen bakom huset?

Frukost på stranden varje dag och vinmys på grusvägen bakom ladan på kvällen. Ja trädgården verkar inte särskilt välanvänd och det förstår jag. Bilderna för tankarna till mygg, orm och fästingar.

Varje vår åker hon dit med några fröpåsar och tror att det ska gro utan att hon vattnar och sköter om det. Sen på sommaren inser hon att ingenting grott och då ska det köpas trädgårdsväxter i kruka istället. Sen den här idén med en ”äng”… alltså även en äng måste ju skötas för att vara just en äng. Annars blir det bara långt gräs och det är inte särskilt fint eller härligt. När ängen blommat ska den helst slås och krattas upp så jorden håller sig näringsfattig.

Jag är helt för vilda trädgårdar med ängsblommor och stigar, men deras trädgård är bara så vanvårdad. De borde klippa gräset, ansa buskarna, kanske stenlägga några platser så de kan äta frukost i trädgården? Och köpa riktiga trädgårdsmöbler som är bekväma. Den gamla träbänken från 1800-talet är jättefin (även om jag alltid tänker på gamla likbänkar när jag ser såna) men den ser inte vidare bekväm ut (det behövde de ju inte vara för liken heller). Haha jag känner typ att jag vill hjälpa dem för de har ju pengarna och trädgården har så mycket potential!
Citera
2023-07-16, 18:08
Medlem
Citat:
Frukost på stranden varje dag och vinmys på grusvägen bakom ladan på kvällen. Ja trädgården verkar inte särskilt välanvänd och det förstår jag. Bilderna för tankarna till mygg, orm och fästingar.

Varje vår åker hon dit med några fröpåsar och tror att det ska gro utan att hon vattnar och sköter om det. Sen på sommaren inser hon att ingenting grott och då ska det köpas trädgårdsväxter i kruka istället. Sen den här idén med en ”äng”… alltså även en äng måste ju skötas för att vara just en äng. Annars blir det bara långt gräs och det är inte särskilt fint eller härligt. När ängen blommat ska den helst slås och krattas upp så jorden håller sig näringsfattig.

Jag är helt för vilda trädgårdar med ängsblommor och stigar, men deras trädgård är bara så vanvårdad. De borde klippa gräset, ansa buskarna, kanske stenlägga några platser så de kan äta frukost i trädgården? Och köpa riktiga trädgårdsmöbler som är bekväma. Den gamla träbänken från 1800-talet är jättefin (även om jag alltid tänker på gamla likbänkar när jag ser såna) men den ser inte vidare bekväm ut (det behövde de ju inte vara för liken heller). Haha jag känner typ att jag vill hjälpa dem för de har ju pengarna och trädgården har så mycket potential!
Likbänk😂
Jag håller med! Hur kan de inte se hur jävligt det ser ut? De borde ta in en trädgårdsarkitekt tycker jag!
Citera
2023-07-16, 20:29
Medlem
Citat:

Ja jag tycker också att vilda trädgårdar är jättefint, men det behöver ju inte få växa kirskål på den enda "fixade" ytan de har! De pratar om på podden om att låta inne få följa med ut, men att styla den soffan med en enda kudde ser inte mysigt ut alls, även om soffan är fin! Tycker att hon visar upp fin trädgårdsinspo inför sommaren, men hon verkar inte få till det. Haha ja de har ju pengarna pch trädgården, men behöver onekligen hjälp!
Citera
2023-07-16, 22:56
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Tycker verkligen inte att Sofia skriver bättre än Elsa eller försöker mer!
(Sen är ju olika inlägg både hos Elsa och Sofia varierande i kvalité, förstås.)
Elsa uppdaterar dessutom i princip varje dag, ofta med ganska mycket text i inläggen, Sofia kan ta veckor mellan varje inlägg.
Sandra uppdaterar också varje dag men skriver oftast bara bildtexter om vad de gjort under dagen…
Tycker verkligen att av dessa tre är Elsa helt klart både den mest ambitiösa och mest kvalitativa när det kommer till bloggande, både gällande text och bild.
Citera
2023-07-17, 14:00
Medlem
Det kryper verkligen i hela min kropp varje gång hon skriver ngt i stil med ”Ska vi kika på ….?” Alltså det är inget barnprogram! Så barnsligt och töntigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in