2024-08-27, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av applesinjuice
Jobbar hon inte längre med kostym förresten? Jättekonstigt att hon aldrig nämnt (inte vad jag har sett i alla fall) att det var över? Också konstigt att hon inte fick något annat relaterat jobb...

Till info: i det här inlägget skriver hon om hennes sista dag som kostymassistent, serien hon jobbade med är inte klar än men hennes kostym-uppgifter var väl färdiga.

https://elsa.elle.se/mina-jobb/var-bistro-jobb-i-lund-och-sista-middagen/
Citera
2024-08-27, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrufsuperwhite
Till info: i det här inlägget skriver hon om hennes sista dag som kostymassistent, serien hon jobbade med är inte klar än men hennes kostym-uppgifter var väl färdiga.

https://elsa.elle.se/mina-jobb/var-bistro-jobb-i-lund-och-sista-middagen/

Jaha, jag missade det här, tack. Och ja, jag tycker det är lite konstigt att man som vuxen som gör ett bra jobb inte får uppdrag. Var hon verkligen inte bra på det?
Citera
2024-08-27, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Blir GALEN på att människan ska stå på tå som en 3-åring på varenda jäkla bild! Vad är grejen?!? Hennes ben ser ju knappast smalare ut, iaf inte de senaste 5 bilderna. Skäms inte hennes vuxna vänner när hon håller på såhär? Vill hon se längre ut? Se ut som ett barn?

Det är helt galet, den här... verkligen pinsamt
Citera
2024-08-27, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Blir GALEN på att människan ska stå på tå som en 3-åring på varenda jäkla bild! Vad är grejen?!? Hennes ben ser ju knappast smalare ut, iaf inte de senaste 5 bilderna. Skäms inte hennes vuxna vänner när hon håller på såhär? Vill hon se längre ut? Se ut som ett barn?
Hennes vuxna vänner (Sandra Beijer) gör ju likadant. Men håller med, 40-åringar som håller på som fjortisar framför spegeln. De är ju bra förebilder iaf för tonåringar när de visar att man inte behöver vara "tant" för att man är 40 ( eller 38) 😂.
Citera
2024-08-27, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Hennes vuxna vänner (Sandra Beijer) gör ju likadant. Men håller med, 40-åringar som håller på som fjortisar framför spegeln. De är ju bra förebilder iaf för tonåringar när de visar att man inte behöver vara "tant" för att man är 40 ( eller 38) 😂.

Haha jag såg nu att hon faktiskt hade högklackade skor. Hennes fötter är så himla stora så det syns inte ens…. 😂
Citera
2024-08-28, 22:55
Medlem
25050 kronor kostar badrumsmattan hon hängt upp på väggen.
Citera
2024-08-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Sjukt märklig sak att lägga pengar på! Spons? Synd att hon blivit så fixerad vid att ha "rätt" grejor av "rätt" fabrikat enl vissa kretsar.
Citera
2024-08-29, 00:30
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina

Vem köper en badrumsmatta för 25000? Varför hänger den man på väggen. Elsa är enbart en bortskämd rikemansunge, som fått allt serverat och har sina föräldrar att tacka för att hon ens är en offentlig person. Utan dem hade hon inte haft mycket
Citera
2024-08-29, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Vem köper en badrumsmatta för 25000? Varför hänger den man på väggen. Elsa är enbart en bortskämd rikemansunge, som fått allt serverat och har sina föräldrar att tacka för att hon ens är en offentlig person. Utan dem hade hon inte haft mycket

Hon har säkert fått den, känner säkert dom som gör den.
Citera
2024-08-29, 11:03
Medlem
Tror det var på insta jag såg att Elsa äntligen fått den omtalade honungsburken i sitt nya hem. Honungsburken har ju varit något återkommande i Billgren Wood som på något sätt signalerar det ultimata hemtrevliga myset. Och det var ju en fin och mkt praktisk burk hon fått tag i, med inbyggd honungspinne i locket, men jag kan inte glömma att själva konceptet Honungsburken™️ kom från ett barndomsminne Sofia hade.

Där hon mindes en barndomsvän (vars föräldrar eventuellt hade polsk bakgrund om jag inte missminner mig?) i vars kök det alltid stod framme en stor burk honung, och hur fint och fascinerande Sofia fann detta.

Kan såklart missat om Sofia visat upp att Honungsburken™️ även fått en framträdande plats i hennes hem innan Elsas, men tycker det ofta är saker Sofia lyfter som inspirerande och sedan Elsa upprepar nästan som en egen tanke/inspiration längre fram i podden.
Citera
2024-08-29, 12:43
Medlem
Exakt : Har tänkt att det är så extremt irriterande att så fort Sofia berättar något (oftast klokt) så avbryter Elsa direkt och gör det till sin sanning och spaning! Upplever Elsa passivt aggressiv när hon poddar m Sofia. För ofta tycker jag Sofia är klok, intellektuell och påläst inom många ämnen och detta mina vänner hör jag direkt på Elsas tonfall att hon retar sig & kokar av frustration när Sofia berättar intressanta o viktiga saker som E har noll koll på , men där snor hon och slätar över så inte Sofia framstår som bättre…
Citera
2024-08-29, 13:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dressingdress
Exakt : Har tänkt att det är så extremt irriterande att så fort Sofia berättar något (oftast klokt) så avbryter Elsa direkt och gör det till sin sanning och spaning! Upplever Elsa passivt aggressiv när hon poddar m Sofia. För ofta tycker jag Sofia är klok, intellektuell och påläst inom många ämnen och detta mina vänner hör jag direkt på Elsas tonfall att hon retar sig & kokar av frustration när Sofia berättar intressanta o viktiga saker som E har noll koll på , men där snor hon och slätar över så inte Sofia framstår som bättre…

Fast jag tycker också Sofia är mästrande och ska ha långa utdragna resonemang för att liksom säga hur saker och ting egentligen är. Hade också blivit passivt aggressiv om jag var Elsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in