2023-07-10, 12:47
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Vilket creddigt samarbete! Ole Lynggaard! Lite annat än Sandras matsmart haha! Elsa måste vara mycket nöjd ä, med all rätt! Trodde knappt märken i den prisklassen samarbetande med influencers på det här sättet!
Blir mest lite trött på 42 (!) bilder i ett och samma reklaminslag.
För ja, det är ju reklam, storytelling säljer och lite trött på alla dessa människor som får rikligt betalt och instruktioner om vad de ska framhäva och skapa för slags stämningar.
Eller nej, är förstås inte trött på dem, men dessa ”samarbeten” och ”ambassadörskap” står mig upp i halsen, många bloggare och instragrammare har ju ”betalt samarbete” i typ vart tredje inlägg.

De gör alltså reklam för fett arvode där de skriver och visar bilder på det deras uppdragsgivare vill att de ska skriva och visa.
Och ganska lömskt också då de framställer alla samarbeten, oavsett vad det är, att de bara äääälskar allt med märket. (Kan ju i vissa fall mycket väl stämma och i andra fall lär det inte stämma alls.) Och folk är helt lyriska i kommentarerna, antar att de inte är lika lyriska för reklambilderna som i det här fallet Allers sätter mellan varje textrad (typ) i blogginläggen.
Allers må spamma med reklam men flera av deras bloggare (och även andra på andra siter) saluför ju ännu mer reklam själva…

Lol, det här lät bittert. Sorry! Men som sagt var lite trött på dessa eviga ”samarbeten” förklädda till ”content” fastän det det är är betald reklam.
Citera
2023-07-10, 13:47
Medlem
Citat:
Vilket creddigt samarbete! Ole Lynggaard! Lite annat än Sandras matsmart haha! Elsa måste vara mycket nöjd ä, med all rätt! Trodde knappt märken i den prisklassen samarbetande med influencers på det här sättet!
Det här har Elsa lobbat för i många år. Oräkneliga är de tillfällen då Elsa lyft fram Lynggaard i olika blogginlägg, någon gång hoppades väl hon att det skulle ge respons.
Citera
2023-07-10, 18:51
Medlem
apankanneringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hensteeth
Det här har Elsa lobbat för i många år. Oräkneliga är de tillfällen då Elsa lyft fram Lynggaard i olika blogginlägg, någon gång hoppades väl hon att det skulle ge respons.

Tycker det är välförtjänt!
Citera
2023-07-10, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apankanneringen
Tycker det är välförtjänt!

Håller med!
Citera
2023-07-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ja det var imponerande. Hon har tagit ett kliv upp. Första bilden på bloggen är fantastiskt bra, en helt annan nivå än de stirrande ögonen. Elsa har ju ärvt de bästa dragen från båda sina föräldrar och behöver inte göra så mycket mer än att se avslappnad ut i solen.
Citera
2023-07-10, 20:17
Medlem
cleolinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solinvictus86
Ja det var imponerande. Hon har tagit ett kliv upp. Första bilden på bloggen är fantastiskt bra, en helt annan nivå än de stirrande ögonen. Elsa har ju ärvt de bästa dragen från båda sina föräldrar och behöver inte göra så mycket mer än att se avslappnad ut i solen.

Ja, den var verkligen jättefin!
Tycker också om bilden av handen i vattnet.

För framtida referenser:
https://files-aller-blogger-platform.aws.aller.com/uploads/sites/8/2023/07/4J6A7224-3.jpg?w=430&fit=max&fm=webp&dpr=2

https://files-aller-blogger-platform.aws.aller.com/uploads/sites/8/2023/07/4J6A7366-3.jpg?w=430&fit=max&fm=webp&dpr=2

Och här är hela reklaminslaget med de 42 bilderna:
https://elsa.elle.se/sponsrat-innehall/ole-lynggaard-copenhagen-en-karlekshistoria-tillagnad-naturen/
(Eftersom hon uppdatera så ofta försvinner ju inläggen snabbt i flödet…)

Tycker inte det är konstigt att Elsa får vara svensk ”ambassadör”, hon har både kulturellt och ekonomiskt kapital, har stor läsekrets (eller ”tittar”krets…) och bloggar under internationellt modetidningsvarumärke (Elle) och verkar älska dansk design både vad gäller inredning och kläder.
Hon är dessutom vacker med rena drag och det tjocka, blonda, lockiga håret, den mycket fina mjölkvita hyn och de stora, blå ögonen.
Inte för att jag känner till varenda ”influencer” men kan inte komma på någon annan svenska som känns mer rätt för det än Elsa. Möjligtvis Ebba von Sydow, men hon är lite för strikt, käck och affärsmässig.
Elsa framställer ju sig som en bohemisk drömmare (med en massa pengar och smak för kvalité och diskret lyx…).

Önskar jag själv hade råd att köpa smycken från Ole Lynggaard, de har många vackra!
Citera
2023-07-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolina
Ja, den var verkligen jättefin!
Tycker också om bilden av handen i vattnet.

För framtida referenser:
https://files-aller-blogger-platform.aws.aller.com/uploads/sites/8/2023/07/4J6A7224-3.jpg?w=430&fit=max&fm=webp&dpr=2

https://files-aller-blogger-platform.aws.aller.com/uploads/sites/8/2023/07/4J6A7366-3.jpg?w=430&fit=max&fm=webp&dpr=2

Och här är hela reklaminslaget med de 42 bilderna:
https://elsa.elle.se/sponsrat-innehall/ole-lynggaard-copenhagen-en-karlekshistoria-tillagnad-naturen/
(Eftersom hon uppdatera så ofta försvinner ju inläggen snabbt i flödet…)

Tycker inte det är konstigt att Elsa får vara svensk ”ambassadör”, hon har både kulturellt och ekonomiskt kapital, har stor läsekrets (eller ”tittar”krets…) och bloggar under internationellt modetidningsvarumärke (Elle) och verkar älska dansk design både vad gäller inredning och kläder.
Hon är dessutom vacker med rena drag och det tjocka, blonda, lockiga håret, den mycket fina mjölkvita hyn och de stora, blå ögonen.
Inte för att jag känner till varenda ”influencer” men kan inte komma på någon annan svenska som känns mer rätt för det än Elsa. Möjligtvis Ebba von Sydow, men hon är lite för strikt, käck och affärsmässig.
Elsa framställer ju sig som en bohemisk drömmare (med en massa pengar och smak för kvalité och diskret lyx…).

Önskar jag själv hade råd att köpa smycken från Ole Lynggaard, de har många vackra!
Tycker också hon passar som ambassadör för de smyckena, även fast jag inte är så imponerad av samarbeten generellt. Håller dock inte med om att hon har tjockt hår, tror det är tunt men självfallet ger sken av volym. Tycker inte heller att hon ser naturlig ut på filmen o bilderna - är det bara jag som tycker att hon ser tillgjord ut, när hon kråmar sig på filmen o plutar med läpparna?
Citera
2023-07-12, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Tycker också hon passar som ambassadör för de smyckena, även fast jag inte är så imponerad av samarbeten generellt. Håller dock inte med om att hon har tjockt hår, tror det är tunt men självfallet ger sken av volym. Tycker inte heller att hon ser naturlig ut på filmen o bilderna - är det bara jag som tycker att hon ser tillgjord ut, när hon kråmar sig på filmen o plutar med läpparna?
Hon har absolut ganska tunt hår. Och ”bebisaktigt”, dvs inte så starka tjocka strån utan flygigt tunna som lätt går av och blir frissigt tror jag
Citera
2023-07-13, 08:28
Medlem
Såg serien om Bardot på svt2 igår och Elsas inspiration till sin look blev plötsligt så tydlig. Även fast hon nämnt Bardot som förebild själv , så blev det extremt tydligt hur hon härmar henne. Det rufsiga slarvigt uppsatta håret, plutiga läppar och stirrig (försök till förförisk) blick, randig tröja, de kattformade solglasögonen och en korg över axeln....och ballerinaskor inte minst. Allt detta är inte "Elsas stil" utan Brigitte Bardots.
Senast redigerad av Fridafogel99 2023-07-13 kl. 08:35.
Citera
2023-07-13, 11:17
Medlem
Citat:
Såg serien om Bardot på svt2 igår och Elsas inspiration till sin look blev plötsligt så tydlig. Även fast hon nämnt Bardot som förebild själv , så blev det extremt tydligt hur hon härmar henne. Det rufsiga slarvigt uppsatta håret, plutiga läppar och stirrig (försök till förförisk) blick, randig tröja, de kattformade solglasögonen och en korg över axeln....och ballerinaskor inte minst. Allt detta är inte "Elsas stil" utan Brigitte Bardots.
Och en klassisk fransk 50-talslook. Inte bara Brigitte Bardots.

Alla hämtar ju inspiration någonstans.
Citera
2023-07-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moneyberry
Och en klassisk fransk 50-talslook. Inte bara Brigitte Bardots.

Alla hämtar ju inspiration någonstans.
Fast Bardot skapade ju en trend med sin stil på 50-talet. Och jag skulle inte säga att Elsa inspireras av Bardot, utan kopierar. Vilket inte är något fel, det blev bara så tydligt när jag såg serien.
Citera
2023-07-13, 11:55
Medlem
Citat:
Fast Bardot skapade ju en trend med sin stil på 50-talet. Och jag skulle inte säga att Elsa inspireras av Bardot, utan kopierar. Vilket inte är något fel, det blev bara så tydligt när jag såg serien.
Ja, där tycker vi olika. Jag tycker inte alls att hon har kopierat, utan snarare inspirerats.

Det är i alla fall en fin look och den går ju hem hos hennes fans 😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in