Citat:
Ursprungligen postat av
YP4XQ
Inte riktat till bara dig TS men en tanke som har slagit mig är att vi är där för barnen och daltar med dem och bryr oss om för mycket vad DE vill göra.
De ska egentligen bara hänga med på vuxnas aktiviteter och inte se tusen andra val och lipa över att de inte får som DE vill. De hittar alltid något kul att göra på sitt plan, även om det är en vuxen aktivitet.
Det är nya tider nu, på gott och ont.
Nu för tiden är föräldrar väldigt engagerade i sina barn, man är delaktig hela sin vakna tid och allt ska göras tillsammans.
Jag kan inte minnas att det var så när jag växte upp på 80/90 talet.
Föräldrarna älskade sina barn minst lika mycket som idag men barnen fick minsann sysselsätta sig själva på ett annat sätt än idag.
Farsor hjälpte gärna till att bygga kojor och lådbilar men jag kan inte minnas att det var lika tätt med föräldrar bredvid sina barn på lekplatserna som det är idag.
Plus att föräldrar då inte hade en susning vart ungarna var någonstans, gå inte för långt bort var ordern och sen var det bara att dra.
Jag tror att föräldrar unnade sig betydligt mer egentid förr än vad man har idag, det är inte undra på att farsor blir koko när dom inte ens får smita iväg för att tvätta bilen.