2023-07-15, 00:08
Medlem
Ska snart bli farsa

Motiverande ! 😂
Citera
2023-07-15, 00:09
Medlem
Edudumellers avatar
Lter som skilsmssa r det enda rimliga. Tyvrr kan man inte grna begra skilsmssa frn egna kids. Men det r tydligt att du inte ska va dr du r.

Citera
2023-07-15, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Vad har ni fr tips fr verlevnad?

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagoml p att man inte klippt hcken, renoverat fnstren, mlat kken, byggt 400kvm trall, poolen r fr kall, det r ogrs i hennes egna jvla vxt odling,
Osv osv osv.

Skrik, brk, pip, gnll.

Vad gr man? Frutom att bara fokusera och tnka att det bara r 4 veckor till man fr brja jobba igen?

Fr du ligga?
Annars r det ju ingen vits.
Citera
2023-07-15, 00:16
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadmium99
Ja annars gr det inte hehehee
I need some bubbles for my troubles.
Citera
2023-07-15, 00:21
Medlem
Citat:

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagoml p att man inte klippt hcken, renoverat fnstren, mlat kken, byggt 400kvm trall, poolen r fr kall, det r ogrs i hennes egna jvla vxt odling,
Osv osv osv.

Skrik, brk, pip, gnll.

Vad gr man? Frutom att bara fokusera och tnka att det bara r 4 veckor till man fr brja jobba igen?

Du lter som en wending-machine dr betalfunktionen har kopplats frbi. Nr du inte levererar p det nummer dina familjemedlemmar knappar in blir de vldigt arga p att du r en usel maskin.

Fr att ta ett annat exempel fr att belysa vad jag menar. Min kusin stod i kassakn med sin mor. Han sa; mor - jag vill ha en serietidning. Varp hans mor svarade; Sjlvklart min son, du har ju egna pengar s kp du en serietidning om du vill.
Efter en stunds tystnad ppnade kusinen s ter munnen och sa; - Mor, jag behver ingen serietidning.

Vad jag lser och hr i ditt inlgg r att de saker som sker inte sker p lika villkor. Det finns ett talestt som lyder: Otack r vrldens ln. Om du inte behver investera ngot sjlv r det svrt att frst att det r blod svett och trar bakom resultaten.
Mitt frslag r att du gr saker tillsammans med din familj och inte bara fr din familj. Det blir dels ett stt att umgs, det ger tillflle fr dig att fra vidare kunskaper till dina barn samt inte minst mjlighet fr dina barn att knna att de gjort ngot bra efter en dags arbete.

I dagens samhlle r vi frldrar ofta allt fr rdda att stlla krav p vra barn. Men barn har i alla tider hjlpt till efter frmga och vi mr bra av att vxa - se bara p naturen - allt som inte vxer dr. Att bara servera dem socker(njen) leder till psykisk ohlsa.
Ta ett litet barn och stt dem massor framfr TV:n. Nr du stnger av TV:n kommer de att illtjuta och bete sig ovrdat.
Ta det motsatta: Ett barn som endast vid ngot enstaka tillflle fr se p TV s kommer de inte att upprras om du stnger av TV:n utan snarare vara tacksamma att de alls fick se p TV.

Samma sak gller barn som inte behver gra rtt fr sig hemma. "Tvingar" du dem att gra ngot som kan anses som "trkigt och jobbigt" kommer latmasken i dem att protestera hgljutt. Men r de dremot vana vid att hjlpa till kommer de se det som ngot naturligt och inte ge ngra invndningar. Krockar det med annan aktivitet s r det en frga om (deras) planering(sfrmga). Frst arbete - sedan nje. Alltid i den ordningen.

Sedan din sambo. Om hon gnller ver ogrs i sin odling. Hur skulle hon (hypotetiskt) stlla sig till att du tycker dina papper p hemmakontoret r i oordning och en strre genomstdning vore lmpligt om hon genomfrde nu nr du har semester och inte behver vara i arbetsrummet?
Skulle det drp knnas rimligt att DU ven blir vldigt arg och ledsen om hon tycker det r orimligt?

Ett hem mste vara ett gemensamt projekt. Det behver dock inte betyda att alla skall gra precis lika mycket av allt. Men det br nd finnas en delaktighet fr att det inte ska likna nskelistor utan mer ett arbetsschema.

Hr r slutligen en intervju med en psykolog omkring narcissistiska personlighetsdrag som jag tror du kan ha nytta av att lyssna och stlla i relation till din egen situation:
https://www.youtube.com/watch?v=iCc6...nel=LisaBilyeu

Jag hoppas och nskar att du kan skapa dig en semester med bde avkoppling, produktiva dagar och mjlighet att f dina familjemedlemmar att nrma er varandra p ett sunt och krleksfullt stt.
Lycka till och Guds rika vlsignelse nskar jag till er alla, var rdda om var och en av er, ven dig sjlv!
Citera
2023-07-15, 00:24
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Osv osv osv.

Skrik, brk, pip, gnll.

Vad r problemet? r vl bara att sga till din sambo att du har semester och inte tnker varken lgga trall eller mla huset.
Ungarna dremot r en annan sak, dr r grnserna lite mer suddiga.
Citera
2023-07-15, 00:27
Kp en bostadsrtt fr hsike. Ok med hus d du r upp till 45. Men sen blir det jdrigt trgt orka med hussktsel. Speciellt om du fr dlig rygg eller andra krmpor.
Citera
2023-07-15, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Har du kommit p hennes fhrertendenser nu efter att ni skaffat ungar,hus och skit?
Sg du inte detta sakta men skert byggas upp?

Ja, detta + ts anvndarnamn ger bilden av en total newbie, kanske dragits med lite i den allmnna alfa-jargongen, vilket frun sett som helt ofarligt att understdja. Lite s dr gulligt som nr man lter ett sjurigt barn bestmma "viktiga beslut" (dr beslutet helt saknar betydelse)

Nej livet med kvinnor och lyckliga relationer brjar nr man insett att man ska vnda p steken och g in med att dom har makten och bestmmer. Sen jobbar man sig dr ifrn och tar varje delomrde man kan muta in som en seger.

Alfa.
Citera
2023-07-15, 00:42
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Varfr vljer ni sna krsna, bortskmda och krvande kvinnor?
Citera
2023-07-15, 00:50
Medlem
Lutops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare

Desperation? Tycker man dagligen ser vltrnade killar 8-9or g omkring med fetknoppar som en bra dag r 3-4or. Det faktum att det r s mnga fler mn n kvinnor i Sverige tvingar mn att snka sin standard. Ett importerat problem.
Citera
2023-07-15, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Ska snart bli farsa

Motiverande ! 😂

Ett enekelt tips som gr att du slipper mycket av tjatet ts hamnat i.

Lr ungarna om pengars vrde och hur man gr affrer s tidigt som mjligt.

Sen ett upplgg som funkar jkligt bra r att vad ni eller skolan n hittar p fr aktiviteter s fr dom precis pengar till vad "basutbudet" kostar. Om det r sportutrustning tex stadiums eget mrke. Samma med klder mm.

Dom pengarna fr dom i handen. Vill dom kpa begagnat p blocket eller loppis kan dom gra en rejl procentuell vinst. Och ska dom ha vrstinggrejer s fr dom ta av sina egna sparpengar och har dom brnt sparpengarna har man en meny med hushllsarbete som det bara r att stta tnderna i och arbeta ihop det som saknas.

Det r bttre dom lr sig det hr nr dom r 12 och ngra tusenlappar str p spel n nr dom r 27 och ska kpa bostadsrtt och miljoner ligger i potten.
Citera
2023-07-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare

Hr r det inte s mycket frga om att vlja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in