Citat:
Ursprungligen postat av
rolemodel
Vad har ni för tips för överlevnad?
Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagomål på att man inte klippt häcken, renoverat fönstren, målat kåken, byggt 400kvm trall, poolen är för kall, det är ogräs i hennes egna jävla växt odling,
Osv osv osv.
Skrik, bråk, pip, gnäll.
Vad gör man? Förutom att bara fokusera och tänka att det bara är 4 veckor till man får börja jobba igen?
Jag har varit i en liknande relation MEN för att komma igång så njut. Se till att barnen är nöjda. Köp ordentligt med öl och va ute i trädgården hela tiden när vädret är ok.
Ät ju sjuuuuuuukt najs att sippa öl samtidigt som man grejar hemma så länge man bara sätter korta mål.
Tänk så här.
Vad ska jag göra imorgon?
Sätt en otroligt låg ribba här.
Exvis. Rensa ett land.
Då börjar du dagen med bolaget och sedan vad som ska ligga på grillen till både lunch och kvällsmat.
Sen öppnar du bärsen och börjar med det du tänkt dig.
Sen tar du en paus för lite familjetid. Kanske spela kubb eller va ni nu gillar. Sen är det lite grill och nu mår du säkert bra och lullar färdigt med det du ska.
Då är det dags för att förbereda kvällsgrillen och innan du lägger dig så bestämmer du nästa dag.
Jag älskar att va hemma på semestern. Tyvärr så gör inte resten av familjen det men det är ok.
Därför tar jag en egen vecka som jag är själv hemma på. Då kan jag pyssla med va fan ja vill.
Du ska givetvis prioritera det du vill göra själv om det är du som ska göra det. Det man inte vill göra som ev din andra hälft vill att du ska göra får hen göra om hen vill att det ska bli gjort annars köper ni in den tjänsten.
Din partners behov är hens problem att lösa om ni inte VILL göra det tillsammans.
Jag tycker det är kanon att göra saker ihop. Är fan parterapi för oss. Gör man något ihop så löser man många knutar i relationen men man måste respektera vad den andre inte vill.