2023-07-14, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Utveckla gärna ditt tankesätt.

En mogen individ ser till att ha ett bra/ok liv.
Om det är så jävla illa får du väl se till att det blir bättre.
Antigen genom att ändra på dig själv eller din situation.
Hur jävla svårt ska det vara.
Citera
2023-07-14, 15:51
Medlem
Citat:
Vad har ni för tips för överlevnad?

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagomål på att man inte klippt häcken, renoverat fönstren, målat kåken, byggt 400kvm trall, poolen är för kall, det är ogräs i hennes egna jävla växt odling,
Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Vad gör man? Förutom att bara fokusera och tänka att det bara är 4 veckor till man får börja jobba igen?

Kanske skall leva upp till ditt nick ”Rolemodel” och vara det för dina barn snarare än en beta-cuck du säger att du är nu ?

Vi som inte är beta-cucks förklarar hur vi vill ha det och hur vi kommer göra det, sen lyssnar vi på hennes tankar ifall det råkar vara något av värde.

Inget gnäll, inget skrik och bara massa mys, sex och rolig tid ihop.
Fixa hemmet kommer av sig själv då, man vill se till att motpartern är nöjd åt båda hållen.

Har du råkat ut för en ondskefull Feministkärring till fru så skiljer du dig bara. Finns inget annat att göra då.
Sen undviker du henne resten av livet. Barnen hämtar och lämnar du utanför hennes nya dörr.
Citera
2023-07-14, 15:53
Medlem
TheFinals avatar
Gör något lite längre projekt.
Bygga en lådbil, kojja, eller något som tar mer tid än bara en eftermiddag. Beroende på barnens ålder och intresse såklart. Inte snickra 5 timmar per dag, men gör något varje dag på projektet.
Är de bara flickor kanske lådbil inte är jättekul.

Främst skulle jag nog inte engagera barnen, utan försöka identifiera vad som orsakar gnäll o bråk, vilka situationer uppstår dem och vad kan vara den utlösande delen.
Små barn så är det ofta svårigheter i förståelse mellan barn, där kan man hjälpa till och vara tydligare.

Om det bara hände och ingen såg hur, så är det mer tid med barnen som gäller.
Sommarlov kan vara påfrestande även för barn om de lämnas att hitta på eller skapa något att göra själva hela tiden och enda skjutsen de får att föräldrar är "gå ut".

Finns massor av lekar, saker att göra etc man kan förbereda, låt dem välja och hjälp dem igång. Once again, beroende på ålder.

Nu har jag iofs barn med funktionsnedsättning där detta är extremt mycket viktigare, men det fungerar även på barn som är "normala".
Citera
2023-07-14, 15:56
Medlem
One2Manys avatar
"Fuck off: jag har semester"

Repetera så många ggr som krävs.
Citera
2023-07-14, 15:57
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
En mogen individ ser till att ha ett bra/ok liv.
Om det är så jävla illa får du väl se till att det blir bättre.
Antigen genom att ändra på dig själv eller din situation.
Hur jävla svårt ska det vara.

Vilka höjdar-tips, och då ska man alltså bara ”växa upp” alltså? Härligt! Hahah!
Citera
2023-07-14, 16:02
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Vad har ni för tips för överlevnad?

Det ska nu spenderas 4 veckor, dag ut, dag in, med dygnet-runt passning av barn och sambo. Klagomål på att man inte klippt häcken, renoverat fönstren, målat kåken, byggt 400kvm trall, poolen är för kall, det är ogräs i hennes egna jävla växt odling,
Osv osv osv.

Skrik, bråk, pip, gnäll.

Vad gör man? Förutom att bara fokusera och tänka att det bara är 4 veckor till man får börja jobba igen?

Jag har varit i en liknande relation MEN för att komma igång så njut. Se till att barnen är nöjda. Köp ordentligt med öl och va ute i trädgården hela tiden när vädret är ok.
Ät ju sjuuuuuuukt najs att sippa öl samtidigt som man grejar hemma så länge man bara sätter korta mål.

Tänk så här.
Vad ska jag göra imorgon?
Sätt en otroligt låg ribba här.
Exvis. Rensa ett land.
Då börjar du dagen med bolaget och sedan vad som ska ligga på grillen till både lunch och kvällsmat.
Sen öppnar du bärsen och börjar med det du tänkt dig.
Sen tar du en paus för lite familjetid. Kanske spela kubb eller va ni nu gillar. Sen är det lite grill och nu mår du säkert bra och lullar färdigt med det du ska.
Då är det dags för att förbereda kvällsgrillen och innan du lägger dig så bestämmer du nästa dag.

Jag älskar att va hemma på semestern. Tyvärr så gör inte resten av familjen det men det är ok.
Därför tar jag en egen vecka som jag är själv hemma på. Då kan jag pyssla med va fan ja vill.

Du ska givetvis prioritera det du vill göra själv om det är du som ska göra det. Det man inte vill göra som ev din andra hälft vill att du ska göra får hen göra om hen vill att det ska bli gjort annars köper ni in den tjänsten.
Din partners behov är hens problem att lösa om ni inte VILL göra det tillsammans.

Jag tycker det är kanon att göra saker ihop. Är fan parterapi för oss. Gör man något ihop så löser man många knutar i relationen men man måste respektera vad den andre inte vill.
Senast redigerad av cateatdog 2023-07-14 kl. 16:09.
Citera
2023-07-14, 16:03
Medlem
CliviaMiniatas avatar
Vilka konstiga liv en del lever. Jag har varit gift flera gånger och är nu änka sedan årskilliga år. Mina barn är vuxna och mina barnbarn bor någon annan stans.
Det enda jag kan säga är att ingen av mina män hade uthärdat att hunsas som TS. Om jag hade bråkat med dem så hade jag fått stryk och det omedelbart.
Om jag hade tjatat på honom så hade han bara gått ut och sedan ställt till med bråk när han kom hem. Full eller inte.
Men semester borde vara någonting att njuta av. Kanske familjer har för mycket åtaganden. Massor av prylar och stora hus. Missnöje resulterar i tjat och gnäll. Alla har för mycket att göra.
Citera
2023-07-14, 16:03
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Lär barnen något nytt, typ fiska, laga mat med dig, tälja något, uppvakta din sambo, lyssna på henne. Tälta en vecka med familjen på annan ort.
Tälta en vecka med gnällfrugan å skrikande ungar? ja låt karln få 2x att göra och höra 2x gnäll... Edit: och 3x mer obekvämligheter.

Jag skulle smita till en fritidssyssla utanför hemmet, bot, motorcykel eller bilrenovation. Viktiga ärenden på jula, rusta typ biltema lägg in någon typ av "renovationshandel" som kommentar. Fira alla kamraters avlastning ifrån arbete med att bjuda på restaurang utsocknes.

varva lite "smit undan för familjefridens skull" med något påhitt med enbart frugan eller hela alltihopa. exempel plocka jordgubbar ifrån någon plantage, museum, botanisk trädgård, fiske och bad.
Senast redigerad av Sn0o0oZ 2023-07-14 kl. 16:06.
Citera
2023-07-14, 16:09
Medlem
Ska hon gnälla om ogräs i sin egen jävla odling som kanske bara hon vill ha kan hon gott rensa själv. 🤣
Skulle aldrig falla mig in att hålla på med nån odling jag inte ens vill ha. En tomt ska vara lättskött. Inte massa skit här och där som bara gör att allt tar lång tid. Tid som man många gånger inte har. Grästrimmer/röjsåg och åkgräsklippare ska klara i princip allt. Inte hålla på och peta i grejer för hand som inte ens är kul.

Hade fokuserat på altanen. Eller saker som behöver göras på kåken. På med lurar och en podd och kör. Ett par pilsner till det.
Citera
2023-07-14, 16:13
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
Tälta en vecka med gnällfrugan å skrikande ungar? ja låt karln få 2x att göra och höra 2x gnäll... Edit: och 3x mer obekvämligheter.

Jag skulle smita till en fritidssyssla utanför hemmet, bot, motorcykel eller bilrenovation. Viktiga ärenden på jula, rusta typ biltema lägg in någon typ av "renovationshandel" som kommentar. Fira alla kamraters avlastning ifrån arbete med att bjuda på restaurang utsocknes.

varva lite "smit undan för familjefridens skull" med något påhitt med enbart frugan eller hela alltihopa. exempel plocka jordgubbar ifrån någon plantage, museum, botanisk trädgård, fiske och bad.

Exakt min tanke. Skulle avlida om vi åkte iväg o tältade. Haha. Tror inte det räcker med 2x gnäll.

Utomordentliga tips med att kunna åka och ”renoverings handla” för att få vara själv!
Citera
2023-07-14, 16:14
Medlem
Sup skallen av dig eller skilj dig.
Citera
2023-07-14, 16:19
Medlem
Amazon-mannens avatar
Har du kommit på hennes führertendenser nu efter att ni skaffat ungar,hus och skit?
Såg du inte detta sakta men säkert byggas upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in