Citat:
Ursprungligen postat av
nextlife
Det värsta är ju att mina föräldrar gråter på kvällarna....Så mår jag som följd ännu sämre. Jag behöver komma på fötter igen och ser detta som ända utvägen då det andra inte är det. Hade aldrig kunnat ta mitt liv och det är pga mina föräldrar... Jag gör detta för deras skull i mångt och mycket, som jag hoppas blir för min egna. Det är inte rätt mot de och ha en son på väg mot 30 års ålder hemma och de ska inte i den åldern behöva handskas med detta samtidigt som de inte klarar av att släppa mig. Åker jag iväg så får morsan mig att komma tillbaka för hon orkar inte psykiskt med oron. Åh vad allt har blivit fel, jag orkar inte mer, det brister för mig i skrivande stund
1177 är fullt i kön.
Jösses vad bedrövligt allting låter. Kan du inte bara reflektera dig igenom det på något sätt? Vad är meningen med att dö? Vad är det som är så jobbigt med lite tårar? Är det vikinggenen som saknas? Är människor värda att prata med? Kan du inte sikta mot ett mål att sitta i solen vid en strand och äta glass i frid och fröjd? Här landar det ju inga missiler?
Jag förstår att livet har sina bottenlösa nedgångar men kan du inte bara lägga nuet åt sidan, drömma lite och inse att livet är till för att leva? Jobba lite på ditt tålamod. Sätt upp utmaningar. Peppa dig själv. Eller ja vad har du att välja på egentligen?