Flashback bygger pepparkakshus!
2023-07-14, 23:23
Medlem
kristofferGs avatar
Hallå? Uppdatering? Hoppas allt går bra!
Citera
2023-07-14, 23:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Du hittar inte svaret här, snälla ring!

Ok ringer nu
Citera
2023-07-14, 23:24
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Såhär mörka tankar jag haft senaste månaden framförallt har det aldrig varit. Känner att jag håller på att tappa fotfästet. Har många dödliga doser droger hemma men vill innerst inne inte dö. Vill läggas in, på egen bevåg. Vet bara inte hur jag ska bära mig åt. Har svårt att stå på mig. Förra gången var min far med men det tror jag inte blir fallet igen. Var där på avgiftning just den gången men denna gången handlar det inte om det. Mår så jävla dåligt. Behöver hjälp.

Hur ökar jag mina chanser att få hjälp om jag besöker akutpsyk imon och ber om inläggning?
Gå dit imorgon och säg att du mår så dåligt att du funderar på att avsluta ditt liv. Berätta att du mår sämre och sämre, i en spiral som bara leder neråt.
Citera
2023-07-14, 23:25
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ok ringer nu

Tack! Du förtjänar att må bättre. ❤️
Citera
2023-07-14, 23:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Hallå? Uppdatering? Hoppas allt går bra!

Var inte orolig, vänligen, lovar att jag inte komma utföra något drastiskt, men i det långa loppet så är jag rädd att jag inte kommer klara av det länge till. Behöver åka in och berätta för en läkare hur det verkligen ligger till, från hjärtat. Ser det här som den mest goda idén för det ändamålet bland annat.
Citera
2023-07-14, 23:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Vilken region bor du i?

Bor runt Malmö trakten
Citera
2023-07-14, 23:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Gå dit imorgon och säg att du mår så dåligt att du funderar på att avsluta ditt liv. Berätta att du mår sämre och sämre, i en spiral som bara leder neråt.

Förra gången var jag inte beredd på detaljerna de ville ha, hur jag försökt, hur ofta, hur många tankar jag hade per dag, när tankarna kom, och massa annat så det kändes inte riktigt som att det var "hårt nog." Grejen är att mina journaler är sprängfyllda med allt genom tiderna så det borde vara det centrala i bedömningen. Jag klarar mig inte härute längre. Jag ruttnar bort. Tar inte hand om mig längre.
Senast redigerad av nextlife 2023-07-14 kl. 23:33.
Citera
2023-07-14, 23:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Tack! Du förtjänar att må bättre. ❤️

Det värsta är ju att mina föräldrar gråter på kvällarna....Så mår jag som följd ännu sämre. Jag behöver komma på fötter igen och ser detta som ända utvägen då det andra inte är det. Hade aldrig kunnat ta mitt liv och det är pga mina föräldrar... Jag gör detta för deras skull i mångt och mycket, som jag hoppas blir för min egna. Det är inte rätt mot de och ha en son på väg mot 30 års ålder hemma och de ska inte i den åldern behöva handskas med detta samtidigt som de inte klarar av att släppa mig. Åker jag iväg så får morsan mig att komma tillbaka för hon orkar inte psykiskt med oron. Åh vad allt har blivit fel, jag orkar inte mer, det brister för mig i skrivande stund

1177 är fullt i kön.
Senast redigerad av nextlife 2023-07-14 kl. 23:38.
Citera
2023-07-14, 23:40
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Bor runt Malmö trakten

040-33 80 00 eller 040-33 10 00 för psykakuten i Malmö.
Citera
2023-07-14, 23:43
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Det värsta är ju att mina föräldrar gråter på kvällarna....Så mår jag som följd ännu sämre. Jag behöver komma på fötter igen och ser detta som ända utvägen då det andra inte är det. Hade aldrig kunnat ta mitt liv och det är pga mina föräldrar... Jag gör detta för deras skull i mångt och mycket, som jag hoppas blir för min egna. Det är inte rätt mot de och ha en son på väg mot 30 års ålder hemma och de ska inte i den åldern behöva handskas med detta samtidigt som de inte klarar av att släppa mig. Åker jag iväg så får morsan mig att komma tillbaka för hon orkar inte psykiskt med oron. Åh vad allt har blivit fel, jag orkar inte mer, det brister för mig i skrivande stund

1177 är fullt i kön.

Ring 112 eller andra länken, direkt!
Citera
2023-07-14, 23:45
Medlem
Enterprises avatar
Citat:

1177 är fullt i kön.
Även om det är jävligt jobbigt nu, glöm inte att din familj och vänner håller dig kär.
De vill inte att du dör i förtid.
Citera
2023-07-15, 00:00
Medlem
Citat:

1177 är fullt i kön.

Det finns sätt att hantera smärtan på, att ta livet av sig är inte ett av dem. Snälla ta hand om dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in