Citat:
Ursprungligen postat av
EsmeraldaFelicia
Vakten säger ju tre till fyra gånger in och ut under kvällen. Så egentligen inget som motsäger övervakningskamerorna. Det var oktoberfest på nöjet den kvällen och mycket folk så det är väl svårt för en vakt att minnas exakta detaljer.
Vännen L*uise uppger i förhör att när hon lämnar Nöjet ca 01.15 efter att J varit och talat med polisen verkar varken J eller M upprörda.. Om någon tyckte att M såg upprörd ut några minuter senare kan det ju bero på T eller var hon kanske fokuserad på uppgiften hon fått av J eller var hon möjligen irriterad över att behöva gå in på Nöjet igen. När M går upp för trappan 01.22 ser man på bilden att M håller sig i räcket. Hon verkar snarare trött än full av adrenalin utifrån det.
Ja, jag håller med dig och sybl om att det vakten säger, kan ju överensstämma med det som vi läst och sett i FUP frå övervakningsfilmen. Jag tänkte inte på det viset först.
Jag minns kompisens uttalande, och Majas sinnesstämning kan vara svår att avgöra. Det kanske var bestämda steg och bestämt mål, mer än upprörd?
Jag kan täka mig att Johannas irritation öve Tove kan ha smittat av sig på Maja, eller Johannas irritation blir liksom Majas uppdrag.
I ett jämbördigt förhållande, har jag svårt att se varför inte Johanna själv går in, utan det blir Majas som gör det.