Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Exakt, varför skulle dörrvakten ljuga om att M gick in och ut flera gånger på Nöjet, Men det är kanske så att dörrvakten och dom övriga vittnena också är Maja hatare. Självklart så är det bara M som är sanningsenlig i denna soppa och resten ljuger.
Tror jag får börja kalla dig för halmgubben, för ingen binder halmgubbar lika frenetiskt som du. Vem har påstått att dörrvakten ljuger? Och, tja, det finns gott om rasister, här på flashback, här i tråden, säkert i Vetlanda, så varför inte i dörren till Nöjet? Eller du kanske har några belägg för att dörrvakten är ordförande i Vetlanda BLM?
Det kan absolut varit så att Maja gått in och ut flera gånger. Det är väl inget konstigt med det!? En av gångerna lär det ha varit för att leta efter Tove. Orsaken till de andra gångerna, och vid vilka tidpunkter det var, det vet vi inte. Kanske gick hon ut efter en nypa frisk luft vid något tillfälle, kanske gick hon in för att hämta något hon glömt.
Att man inte tagit med allt i FUP är, tyvärr, inget konstigt, man har ju inte ens gjort en rekonstruktion. Det är många utredningsåtgärder som "fallit mellan stolarna" i den här utredningen, det har jag påtalat flera gånger. Några av de mest allvarliga är underlåtenheten att genomföra en rekonstruktion samt tömning av det viktigaste vittnets mobiltelefon, grannsonens. Bara för att nämna ett par.
Åklagaren tycks ha haft på känn att sådana vidare utredningsåtgärder bara skulle bevisa Majas oskuld, och då skulle hans åtal mot henne falla, därför har han helt sonika underlåtit att genomföra dessa. Det är allvarliga misstag och för det kommer han att få sota i HR, därom är jag övertygad.
Att Maja är sanningsenlig är inget konstigt. Det främsta beviset på det är att allt hon sagt sedan mitten av december som är kontrollerbart har visat sig stämma. Annat är det med Johanna. Hennes story går inte ihop, särskilt inte kring hur det skulle gått till när Tove ströps till döds.