2023-07-12, 16:08
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Vem har påstått att dörrvakten ljuger? Och, tja, det finns gott om rasister, här på flashback, här i tråden, säkert i Vetlanda, så varför inte i dörren till Nöjet? Eller du kanske har några belägg för att dörrvakten är ordförande i Vetlanda BLM?

Vad menar du?
Citera
2023-07-12, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan inte få upp ngn bild från ab, men jag utgår från FUP.
Du kan ju titta själv på de bilderna.

Bilderna visar bråket på Nöjet innan mordet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y69q42/tove-i-vetlanda-bilderna-visar-braket-innan-mordet
Citera
2023-07-12, 16:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Bilderna visar bråket på Nöjet innan mordet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y69q42/tove-i-vetlanda-bilderna-visar-braket-innan-mordet

Ja, samma bilder (från FUP), och jag kan inte se vare sig bråk, eller Tove sittandes på huk. Man kan inte se ngn alls sittandes på huk.
En kille ses sitta i soffan i ett bås. Resten är ståendes.
Citera
2023-07-12, 16:23
Medlem
Citat:
Förmodligen var Maja upprörd, det kan inte uteslutas. Enligt Maja, på fråga från åklagaren, var det Johanna som bad henne att kolla, och förmodligen var Johanna arg på Tove, särskilt efter det att hon inte fått gehör från vakt/polis.

Men att åklgaren inte skulle kommerntera att Maja sprungit in och ut fyra gånger (totalt typ passage igenom entrén då 8-9 ggr då) för att leta efter Tove, då de har en övervakningsfilm från kvällen, det ser jag som otänkbart.

Man kunde bara ha satt ut tiderna för passagerna och en liten kommentar vid en bild.

Skulle du själv välja bort sådan viktig information om du var utredare/åklagare?

Det borde åtminstone framgå i ett förhör, på ett enda ställe??

Ingen frågar Maja eller Johanna om det. Någonsin.

Vakten säger ju tre till fyra gånger in och ut under kvällen. Så egentligen inget som motsäger övervakningskamerorna. Det var oktoberfest på nöjet den kvällen och mycket folk så det är väl svårt för en vakt att minnas exakta detaljer.

Vännen L*uise uppger i förhör att när hon lämnar Nöjet ca 01.15 efter att J varit och talat med polisen verkar varken J eller M upprörda.. Om någon tyckte att M såg upprörd ut några minuter senare kan det ju bero på T eller var hon kanske fokuserad på uppgiften hon fått av J eller var hon möjligen irriterad över att behöva gå in på Nöjet igen. När M går upp för trappan 01.22 ser man på bilden att M håller sig i räcket. Hon verkar snarare trött än full av adrenalin utifrån det.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-07-12 kl. 16:35.
Citera
2023-07-12, 16:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ja, samma bilder (från FUP), och jag kan inte se vare sig bråk, eller Tove sittandes på huk. Man kan inte se ngn alls sittandes på huk.

Bilden är på spanaren M. Med blurrat huvud. Kan du se vilket håll hon tittar åt?
Citera
2023-07-12, 16:38
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Bilden är på spanaren M. Med blurrat huvud. Kan du se vilket håll hon tittar åt?

Ja, självklart kan vi se det. Alla som har förmågan att ta del av källan, FUP, som Nötknäpparen tydligt förklarat är referensen med sidangivelser och allt, kan se det klart och tydligt.
Citera
2023-07-12, 17:38
Medlem
Citat:

Tack! Detta har förbryllat mig sen första gången(månader sedan) jag såg dessa bilder. Har inte vågat fråga för att framstå som ”blind” alt. ”dum”- men vart ser man någon på huk i dessa bilder? Jag kanske faktiskt är ”blind”, men kan någon snäll själ ringa in Tove på huk här? Spanar för fullt och blir lite knäpp att jag inte ser. 😅
Citera
2023-07-12, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlinechatter
Tack! Detta har förbryllat mig sen första gången(månader sedan) jag såg dessa bilder. Har inte vågat fråga för att framstå som ”blind” alt. ”dum”- men vart ser man någon på huk i dessa bilder? Jag kanske faktiskt är ”blind”, men kan någon snäll själ ringa in Tove på huk här? Spanar för fullt och blir lite knäpp att jag inte ser. 😅

Hittar inte heller Tove sittandes på huk. Hur kan någon påstå då det inte finns någon bild som relaterar till det? Är nog bara vilseledning.
Citera
2023-07-12, 17:54
Medlem
Citat:

Precis så ser jag också det.
Citera
2023-07-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Inte heller jag kan se Tove på dessa bilder.

Men det intressanta om det är så att Maja tittar på Tove här, är väl att att Maja kom ut utan Tove, och att hon och Johanna sedan stod och väntade utanför tills Tove kom. Om det nu var så att Maja hittade Tove där inne, varför gick hon då ut utan Tove, hennes "uppgift" var ju att hämta Tove. Undvek Maja att "hämta" Tove. Denna information i FUP antyder i alla fall det.

Eller så är det så att DU vill se det som att Maja undviker det. Jag ser på bilderna en Maja som ser väldigt målmedveten ut när hon letar inte bara en utan två ggr. Hon hade kunnat undvika allt och bara gå hem. Med det valet hade Tove sannolikt levt idag.
Citera
2023-07-12, 18:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Vakten säger ju tre till fyra gånger in och ut under kvällen. Så egentligen inget som motsäger övervakningskamerorna. Det var oktoberfest på nöjet den kvällen och mycket folk så det är väl svårt för en vakt att minnas exakta detaljer.

Vännen L*uise uppger i förhör att när hon lämnar Nöjet ca 01.15 efter att J varit och talat med polisen verkar varken J eller M upprörda.. Om någon tyckte att M såg upprörd ut några minuter senare kan det ju bero på T eller var hon kanske fokuserad på uppgiften hon fått av J eller var hon möjligen irriterad över att behöva gå in på Nöjet igen. När M går upp för trappan 01.22 ser man på bilden att M håller sig i räcket. Hon verkar snarare trött än full av adrenalin utifrån det.

Ja, jag håller med dig och sybl om att det vakten säger, kan ju överensstämma med det som vi läst och sett i FUP frå övervakningsfilmen. Jag tänkte inte på det viset först.

Jag minns kompisens uttalande, och Majas sinnesstämning kan vara svår att avgöra. Det kanske var bestämda steg och bestämt mål, mer än upprörd?

Jag kan täka mig att Johannas irritation öve Tove kan ha smittat av sig på Maja, eller Johannas irritation blir liksom Majas uppdrag.

I ett jämbördigt förhållande, har jag svårt att se varför inte Johanna själv går in, utan det blir Majas som gör det.
Citera
2023-07-12, 18:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Blurrat huvud???

Nej, ansiktet är på ena bilden delvis skymt av en taklampa, men det är tydligt att det är Maja, och ansiktet är inte blurrat, varken på det fotot eller det andra.

Ja, det är klart jag ser åt vilket håll hon tittar eller vad menar du???

Hon kollar mot båset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in