Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Jag vet inte om M gick in 1 eller 3 gånger. Jag håller dörren öppen för att det bara var vid ett tillfälle. Vittnesmål är osäkra till skillnad från teknisk bevisning. Men att utgå från att det var 1 gång för att det bara tagits med bilder från ett tillfälle i FUP tycker jag inte man kan göra. Det kan vara så att att dom ansåg det tillräckligt att dokumentera 1 av tillfällena för att visa att M gick in för att leta efter T. Kanske finns det 100 fler bilder i slasken som inte ansågs tillräckligt viktiga för att få plats i FUP?
För oss på flashback som grottar ner oss i detaljer har ju detta blivit en stor sak. Men åklagaren verkar ju inte se det så.
Detaljerna är viktiga, och det är inte sällan detaljerna är avgörande.
Såsom vissa it- detaljer.
Jag tror inte att vakten ljuger. Det finns inget skäl för honom att ljuga som jag kan se. Och oavsett, så kan han uppleva det så.
Nu kom jag på att ett vittne hade sett Maja gå ut från Nöjet vid tovtiden, citerat även det.
Vakten har ycket att hålla koll på under en kväll, myckt fylla och mycket spring in och ut.
Hans berättelse och upplevelse kan handla om att Maja faktiskt var in och ut flera gånger under kvällen, varvid en gång extra efter/under stängning.
Som sagt, jag tvivalr i allra högsta grad att åklagaren /utredningeninte ens skull nämna de fyra gångerna som de sett Maja fara in och ut för att leta efter Tove.
Man skull ju hur lätt som helst bara skrivit under en bild:
Direktcitat från FUP:
"
Maja kommer in på Nöjet igen vid 01:22. Hon verkar leta efter någon."
Hittepåtext:
Maja kommer in på Nöjet igen vid 01:22, en av totalt fyra gånger. Hon verkar leta efter någon.
Skulle detta ta så mycket plats att åklagren väljer att ta bort en sådan mening?
Ok, bilder kan man förstå, man kasnke inte behöver ha med alla bilderna, men en halv mening, en mening, en kommentar i rätten, en enda fråga i förhör????