2023-07-11, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Hur kommer det sig att Aftonbladet går ut med namn?
Christer Sandelin har åkt fast för grovt narkotikabrott men han nämns inte vid namn.
Därför att Anders går ut i media och svarar på anklagelserna.
Citera
2023-07-11, 12:46
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Därför att Anders går ut i media och svarar på anklagelserna.
Ok, det visste jag inte. Var kan man läsa det?
Citera
2023-07-11, 12:51
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
NACKA TINGSRÄTT B 5076-23 20
Målsägande: Storbutiken I Värmdö AB
Misstänkt: Öfvergård, Sven Anders
Brott: Ringa stöld

Godis från kontrollantens förhör
Butiksägaren skakade min hand efter och tackade när jag kom ut. Han sa att han stulit av honom i nästan 10 års tid och de gånger han blivit konfronterad har han varit aggressiv och otrevlig. En gång släppte han bara påsen och sprang. De har samma golfklubb och han sa att han kan ta öl därifrån med.
ANDERS HAR STULIT VID MINST TVÅ TILLFÄLLEN
Förhör med butikschefen:

Berätta hur det uppdagades att kunden kom in i butiken?
Butikschefen berättar att han står vid entrén i anslutning till självscanningen.
Då ser han hur kunden komma in i butiken. Butikschefen ber då kontrollanten att komma till entrén och hålla lite extra koll på kunden. Butikschefen berättar att kontrollanten följer hans anvisning samt att butikschefen sedan avlägsnar sig och håller sig vid kassalinjen.

Butikschefen berättar att det går ca 3min tills de att butikskontrollanten ringer och säger att kunden då tagit köttbitar och inte scannat allt och att kunden rör sig rör sig mot kassalinjen.
Butikschefen ber då personalkontroller i en Ipad som man se självscanningsköp vad kunden har scannat. Personal bekräftar att kunden ej scannat alla köttbitar. När kunden går ut så går butikschefen samt kontrollanten fram och konfronterar kunden utanför butiken.

Butikschefen berättar varför han kontaktar butikskontrollanten är för att butikschefen har haft misstankar om den personen sedan tidigare. Så detta är inger som är taget ur luften.

Det framkommer att ni haft problem med denna kund sedan tidigare, berätta mer?
Ett tillfälle fick han en avstämning, och då var det väldigt många varor som inte var scannade.

Sen vid ett annat tillfälle vid betalningen får han en röd lampa, vilket betyder en avstämning. Han går då bort från självscanningskassan och går mot en bemannade kassan, där kassören sköter kontrollen och tar betalt av varorna.
Kassaledaren jämförde sedan kvittot från betalningen i kassan mot de kunden hade själv scannat.
Vid de tillfället var det dyra varar som han inte hade scannat. Det är bland annat räkor för 100kr förpackningen.
Två påsar Cashewnötter som kostade 78:95 och 65kr

Vilket datum var det här?
25 mars 2023.
Har det vart mer incidenter än dessa två?
Sen var det en avstämning tidigare, 14 april 2023, misstar varor för 196kr.
Det ska jag kontrollera och återkomma med. Vi har haft misstanke länge med vet inte vad som har dokumenterats men ända sedan vi öppnade butiken.
FUP: https://anonfiles.com/5cOf7612ze/Nacka_TR_B_5076_23_Aktbil_2_Fo_runderso_kningsprot okoll_pdf
Åh vad pinsamt.
Citera
2023-07-11, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Ok, det visste jag inte. Var kan man läsa det?
I denna artikeln har han gått ut och spelat dum om anklagelserna.
– Min intention var liksom inte att åka och sno saker. Det första jag sa till personalen var att vi får ställa det här till rätta. Det var inte som att jag sprang iväg med påsen. Jag bad om ursäkt och sa att jag skulle betala, säger Anders Öfvergård.
Edit: Intressant att butikschefen påstår att Anders har gjort liknande tidigare
Citat från butikschefens förhör:
"En gång släppte han bara påsen och sprang"
Senast redigerad av AM88 2023-07-11 kl. 12:56.
Citera
2023-07-11, 12:55
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
I denna artikeln har han gått ut och spelat dum om anklagelserna.
– Min intention var liksom inte att åka och sno saker. Det första jag sa till personalen var att vi får ställa det här till rätta. Det var inte som att jag sprang iväg med påsen. Jag bad om ursäkt och sa att jag skulle betala, säger Anders Öfvergård.
Ok, tack.
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Varför gick dom ut med Christer Petterssons namn då, han bevisades inte ens skyldig till det han anklagades för.
Det kommer vi nog aldrig att få veta.
Citera
2023-07-11, 12:58
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El0l
jag försvarar inte Anders.

Men när jag är stressad och har mycket att göra och tänka på och är i full gång så skulle det där utan problem hända mig på riktigt utan att jag menade det.

Har flera gånger vänt tillbaka till kassan när jag varit på väg ut ur butiken då jag håller i en artikel i handen som jag egentligen ska betala för.
Det är skillnad på att missa enstaka gånger. Här har ju butiksägaren misstänkt Anders för stöld i flera år.

Sen kan alla göra misstag ibland men jag har svårt att tro att man inte reagerar när man betalar 400 spänn istället för 800.
Citera
2023-07-11, 13:04
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Det är skillnad på att missa enstaka gånger. Här har ju butiksägaren misstänkt Anders för stöld i flera år.

Sen kan alla göra misstag ibland men jag har svårt att tro att man inte reagerar när man betalar 400 spänn istället för 800.
Han är ju kleptoman! För några år sedan snackades det om att han snott verktyg osv.
Många avfärdade det som bluff och båg, men nu inser man att det nog var sant.
Citera
2023-07-11, 13:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak

jag läste igenom tråden efter min kommentar.

Helt rätt vad du säger.
menade inte att försvara han öht.

Verkar ju vara tattare i blodet
Citera
2023-07-11, 13:08
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
NACKA TINGSRÄTT B 5076-23 20
Målsägande: Storbutiken I Värmdö AB
Misstänkt: Öfvergård, Sven Anders
Brott: Ringa stöld

Godis från kontrollantens förhör
Butiksägaren skakade min hand efter och tackade när jag kom ut. Han sa att han stulit av honom i nästan 10 års tid och de gånger han blivit konfronterad har han varit aggressiv och otrevlig. En gång släppte han bara påsen och sprang. De har samma golfklubb och han sa att han kan ta öl därifrån med.
ANDERS HAR STULIT VID MINST TVÅ TILLFÄLLEN
Förhör med butikschefen:

Berätta hur det uppdagades att kunden kom in i butiken?
Butikschefen berättar att han står vid entrén i anslutning till självscanningen.
Då ser han hur kunden komma in i butiken. Butikschefen ber då kontrollanten att komma till entrén och hålla lite extra koll på kunden. Butikschefen berättar att kontrollanten följer hans anvisning samt att butikschefen sedan avlägsnar sig och håller sig vid kassalinjen.

Butikschefen berättar att det går ca 3min tills de att butikskontrollanten ringer och säger att kunden då tagit köttbitar och inte scannat allt och att kunden rör sig rör sig mot kassalinjen.
Butikschefen ber då personalkontroller i en Ipad som man se självscanningsköp vad kunden har scannat. Personal bekräftar att kunden ej scannat alla köttbitar. När kunden går ut så går butikschefen samt kontrollanten fram och konfronterar kunden utanför butiken.

Butikschefen berättar varför han kontaktar butikskontrollanten är för att butikschefen har haft misstankar om den personen sedan tidigare. Så detta är inger som är taget ur luften.

Det framkommer att ni haft problem med denna kund sedan tidigare, berätta mer?
Ett tillfälle fick han en avstämning, och då var det väldigt många varor som inte var scannade.

Sen vid ett annat tillfälle vid betalningen får han en röd lampa, vilket betyder en avstämning. Han går då bort från självscanningskassan och går mot en bemannade kassan, där kassören sköter kontrollen och tar betalt av varorna.
Kassaledaren jämförde sedan kvittot från betalningen i kassan mot de kunden hade själv scannat.
Vid de tillfället var det dyra varar som han inte hade scannat. Det är bland annat räkor för 100kr förpackningen.
Två påsar Cashewnötter som kostade 78:95 och 65kr

Vilket datum var det här?
25 mars 2023.
Har det vart mer incidenter än dessa två?
Sen var det en avstämning tidigare, 14 april 2023, misstar varor för 196kr.
Det ska jag kontrollera och återkomma med. Vi har haft misstanke länge med vet inte vad som har dokumenterats men ända sedan vi öppnade butiken.
FUP: https://anonfiles.com/5cOf7612ze/Nacka_TR_B_5076_23_Aktbil_2_Fo_runderso_kningsprot okoll_pdf

Hahah. Riktigt rolig läsning. Speciellt att han snott förr och ställt till med jävla liv. Butikschefen firade med champagne på kvällen för han äntligen blivit tagen!
Citera
2023-07-11, 13:10
Medlem
Läst FUP nu noggrant.

Jag hade köpt det han säger OM de nu inte varit så att Personalen hade varit med om Anders Öfvregårds beteende och snatterier under lång tid samt regelbundheten.

Hur i herrans namn är han vriden i skallen?

Inkomst på 1.100.000kr/år
Förmögenhet på 4.500.000kr

Detta är bara så helt onödigt!!!

Han har ju inte bara skämt ut sig själv utan sin Fru och Barn.

BTW, med tanke på beteendet så skulle de drogtestat honom i samband med snatteriet.
Citera
2023-07-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Hahah. Riktigt rolig läsning. Speciellt att han snott förr och ställt till med jävla liv. Butikschefen firade med champagne på kvällen för han äntligen blivit tagen!
Konstigt att det tog 10 år. Hur svårt skulle det vara att på ett personalmöte säga "ni vet Arga Snickaren? Håll bägge ögonen på honom när ni ser honom".
Citera
2023-07-11, 13:16
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
Jag respekterar dig men jag tror genuint att inte en enda medlem kommer hålla med dig, att det är lätt hänt att missa 3 varor.

8-10 gånger??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in