Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Varför skulle butikskontrollanten Rudolf släppa allt och kontrollera "en person som ser precis ut som arga snickaren i TV" ?
Detta med påståendet (som någon skrev härinne) om att ägaren till butiken sagt att Anders stulit varor i butiken sedan 2013.
Detta tyder på ett visst agg mot Anders anser jag.
Hur vet butiken att det inte är något fel på utrustningen?
Har man mätt signalstyrkan över hela butiken, bakom hyllor, i hörn, vid åskväder och vid varmt väder?
Alla som har använt trådlös uppkoppling vet att den inte är helt tillförlitlig.
Vilket företag skötte denna mätning under just denna dagen?
Kontrolleras systemet överhuvudtaget någon gång för att se att det fungerar?
Polisens mätutrustning kalibreras och kontrollers ofta, annars är dess resultat inte giltiga i en domstol.
Varför är räknas affärens system som sanningen när ingen har kontrollerat systemet?
Jag tycker inte något talar för att Anders är skyldig.
Han förklarade till och med att han hade blippat för mycket vid någon avstämning.
Men jag tror min konspirationsteori håller. Ägaren hatar Anders (oklart varför) och vill klämma dit honom. Därför tar han bort tre av de inskannade köttbitarna o skickar sedan vakten på honom.
Nej, din teori låter extremt mer osannolik än det uppenbara händelseförloppet, bland annat krävs det att väktaren i ditt scenario ska begå mened - ett bra mycket värre brott än snatteri. Att ägaren hyser agg mot Anders är ju uppenbarligen för att det inte är första gången han har fuffens för sig, något han tom erkänner (när han scannar om allt i kassan istället för att bli kontrollerad).
Också det orimliga i att inte notera en 400kr diff när man påstår sig haft problem med självscanningen tidigare är också konstigt, och även om handenheten strulat så intygar han ju där på skärmen att allt är rätt på kvittot så att han har snattat är ju klarlagt utom tvivel.