2023-07-11, 12:12
Bannlyst
Kränger han entrecote till lokala krogen mot kola elller gillar han bara att äta dyra köttbitar helt gratis?
Citera
2023-07-11, 12:14
Medlem
Nu kan jag inte få ur mitt huvud följande Cornelis-vers: "Snattar-Anders det är jag, det är jag"
Citera
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Ja oftast är det slumpmässiga stickprov, men när någon är ökänd snattare som Anders är det lätt för butikspersonal att hålla ett öga på honom och sedan kalla på vakt.

Varför går han till samma butik? Spanarna har ju koll på AÖ om det var allmänt känt att AÖ är tjuvaktig
Finns ju massor av matbutiker i sthlms närområde
Citera
Avslutad
Jag kan förstå varför man snattar även fast man är halv rik i dessa tider.
Man är inte frisk om man accepterar hur läget är, hur vårat land sakta degenererar. Utbyte av kultur, ekonomi, demografi och framtid. En Svensk lider.
Åt helvete med staten och deras korrupta intressen, inklusive de korrupta matkedjorna som lurar skiten ur Svensken med inflation som ursäkt.
Citera
2023-07-11, 12:19
Medlem
NACKA TINGSRÄTT B 5076-23 20
Målsägande: Storbutiken I Värmdö AB
Misstänkt: Öfvergård, Sven Anders
Brott: Ringa stöld

Godis från kontrollantens förhör
Butiksägaren skakade min hand efter och tackade när jag kom ut. Han sa att han stulit av honom i nästan 10 års tid och de gånger han blivit konfronterad har han varit aggressiv och otrevlig. En gång släppte han bara påsen och sprang. De har samma golfklubb och han sa att han kan ta öl därifrån med.
ANDERS HAR STULIT VID MINST TVÅ TILLFÄLLEN
Förhör med butikschefen:

Berätta hur det uppdagades att kunden kom in i butiken?
Butikschefen berättar att han står vid entrén i anslutning till självscanningen.
Då ser han hur kunden komma in i butiken. Butikschefen ber då kontrollanten att komma till entrén och hålla lite extra koll på kunden. Butikschefen berättar att kontrollanten följer hans anvisning samt att butikschefen sedan avlägsnar sig och håller sig vid kassalinjen.

Butikschefen berättar att det går ca 3min tills de att butikskontrollanten ringer och säger att kunden då tagit köttbitar och inte scannat allt och att kunden rör sig rör sig mot kassalinjen.
Butikschefen ber då personalkontroller i en Ipad som man se självscanningsköp vad kunden har scannat. Personal bekräftar att kunden ej scannat alla köttbitar. När kunden går ut så går butikschefen samt kontrollanten fram och konfronterar kunden utanför butiken.

Butikschefen berättar varför han kontaktar butikskontrollanten är för att butikschefen har haft misstankar om den personen sedan tidigare. Så detta är inger som är taget ur luften.

Det framkommer att ni haft problem med denna kund sedan tidigare, berätta mer?
Ett tillfälle fick han en avstämning, och då var det väldigt många varor som inte var scannade.

Sen vid ett annat tillfälle vid betalningen får han en röd lampa, vilket betyder en avstämning. Han går då bort från självscanningskassan och går mot en bemannade kassan, där kassören sköter kontrollen och tar betalt av varorna.
Kassaledaren jämförde sedan kvittot från betalningen i kassan mot de kunden hade själv scannat.
Vid de tillfället var det dyra varar som han inte hade scannat. Det är bland annat räkor för 100kr förpackningen.
Två påsar Cashewnötter som kostade 78:95 och 65kr

Vilket datum var det här?
25 mars 2023.
Har det vart mer incidenter än dessa två?
Sen var det en avstämning tidigare, 14 april 2023, misstar varor för 196kr.
Det ska jag kontrollera och återkomma med. Vi har haft misstanke länge med vet inte vad som har dokumenterats men ända sedan vi öppnade butiken.
FUP: https://anonfiles.com/5cOf7612ze/Nacka_TR_B_5076_23_Aktbil_2_Fo_runderso_kningsprot okoll_pdf
Senast redigerad av AM88 2023-07-11 kl. 12:34.
Citera
2023-07-11, 12:27
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Varför går han till samma butik? Spanarna har ju koll på AÖ om det var allmänt känt att AÖ är tjuvaktig
Finns ju massor av matbutiker i sthlms närområde
Utgår från att han är ökänd i flera butiker. Möjligen inte ens välkommen i vissa. Han verkar ha varit känd som snattare även i sin egen bekantskapskrets.
Citera
2023-07-11, 12:27
Medlem
Manjakiss avatar
Arga snattaren😂
Citera
2023-07-11, 12:28
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Jag kan förstå varför man snattar även fast man är halv rik i dessa tider.
Man är inte frisk om man accepterar hur läget är, hur vårat land sakta degenererar. Utbyte av kultur, ekonomi, demografi och framtid. En Svensk lider.
Åt helvete med staten och deras korrupta intressen, inklusive de korrupta matkedjorna som lurar skiten ur Svensken med inflation som ursäkt.

Ändå är det väldigt främmande för en normalt funtad vuxen person att snatta. Åkte jag av någon anledning dit för detta skulle jag ljuga om min ålder och ansluta mig till ett känt franskt förband för att aldrig synas till igen.

Anders Medium Rare.
Citera
2023-07-11, 12:29
Medlem
Retsinas avatar
Hur kommer det sig att Aftonbladet går ut med namn?
Christer Sandelin har åkt fast för grovt narkotikabrott men han nämns inte vid namn.
Citera
2023-07-11, 12:29
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mudspike
Nu kan jag inte få ur mitt huvud följande Cornelis-vers: "Snattar-Anders det är jag, det är jag"
”Jag skall baxa kött idag”
Citera
2023-07-11, 12:30
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Godis från kontrollantens förhör

FUP: https://anonfiles.com/5cOf7612ze/Nacka_TR_B_5076_23_Aktbil_2_Fo_runderso_kningsprot okoll_pdf
Har Anders tattarblod? Det här med att stjäla grejer talar för det.
Citera
2023-07-11, 12:33
Avslutad
jag försvarar inte Anders.

Men när jag är stressad och har mycket att göra och tänka på och är i full gång så skulle det där utan problem hända mig på riktigt utan att jag menade det.

Har flera gånger vänt tillbaka till kassan när jag varit på väg ut ur butiken då jag håller i en artikel i handen som jag egentligen ska betala för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in