Citat:
Ursprungligen postat av
whiskeyroy
Jojo, jag har redan erkänt mitt misstag där. Men min stora poäng i kritiken av dig är att du spekulerar när du påstår att Birger Elmer är Grandmannen. Det är i och för sig inget konstigt med det, eftersom vi alla spekulerar här I denna tråden. Men i ditt fall är det allvarligt, eftersom du påstår att du aldrig spekulerar, utan bara håller dig till fakta och till det som står i utredningsmaterialet.
Så för att rädda ditt ansikte nu, så ber jag dig i all vänlighet att redovisa var i utredningsmaterialet det står att grandmannen är lika med Birger Elmer?
För inte sitter du väl och spekulerar???
Du håller på och förvränger allt mellan himmel och jord för att få det till att passa in i din trollagenda.
Jag har författat ett stort antal köttiga inlägg här i tråden och hänvisar övriga läsare till dem. Där framgår klart och tydligt att de teorier jag förfäktar är baserade på officiellt material, och handlar om robusta resultat. Det främsta exemplet på det är den så kallade "timewarpen" som du själv sagt att du håller med om. Det är ingen spekulation utan det är ett gediget resultat som bygger på omfattande analys av det officiella materialet.
Jag har aldrig påstått att jag aldrig spekulerar utan det är du som lögnaktigt lägger de orden i min mun. Däremot försöker jag göra skillnad mellan robusta resultat och mer spekulativa idéer. Då är det väl alldeles självklart att idén om Elmér handlar om det senare kategorin. Det finns visserligen mycket som talar för den, men något robust resultat likt "timewarpen" är den naturligtvis inte.
Omgående efter nedläggningen av utredningen beställde jag för övrigt ut allt material om Elmér, men det fanns inte särskilt mycket att få. Att han inte blivit föremål för utredning betyder emellertid inte att han inte är intressant, utan han hör så att säga till de rönnbär som hänger för högt upp på trädet för Palmeutredarna. Hela utredningen präglas i mångt och mycket av "surt sa räven", utan istället fokuserade man på den lågt hängande frukten.
Resultatet framgår väl med all önskvärd tydlighet nu när man avverkat ett antal "ensamagerande gärningsmän" inklusive nu senast den sedan många år avlidne Stig Engström. Det är väldigt mycket "blame the dead guy" över det greppet, och då noterar jag att det alternativ som förfäktas mest av alla heter "blame the dead country" – nämligen Sydafrika. Om man får drista sig till att spekulera lite så ser det ju nästan ut som om sosseriet försöker hitta ett lämpligt hål att begrava hela den här saken.
Vad du sedan tycker om mig och mina inlägg intresserar mig inte särskilt, utan jag betraktar dig och dina inlägg mest som ett störningsmoment (dvs jag delar Qoz inställning till dig). Gång på gång angriper du mig för saker som är helt gripna ur luften, och du bidrar inte på något vis till en konstruktiv diskussion som kan föra saker framåt mot en lösning av Palmemordet. Jag skulle uppskatta om du slutar upp med dina fånerier.