2023-06-16, 07:02
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCG
Tog min fösta spruta Ozempic idag och är så taggad! Har verkligen aldrig lyckats gå ner någon vikt i hela mitt liv och har stora förhoppningar kring detta.

Fick du tag i Ozempic? Den ska vara slut i flera månader till vad jag hört.
Citera
2023-06-16, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy

Ozempic finns här och var. Det går att söka på fass var det finns inne och i apoteksappen. Jag har tagit ozempic sedan i februari och har hela tiden fått tag på det. Någon gång fick jag be läkaren skriva recept på 0.5 mg då det men inte 1.0 mg fanns inne

I slutet av juni ska det dessutom komma in en leverans.
Citera
2023-06-16, 08:07
Medlem
Mullrets avatar
Citat:

Fick tre månaders behov i en smäll i går. Trodde inte apoteket fick lämna ut så mycket på en gång. Nu har jag till september.

Biverkning, lite orolig i magen, en Novalocol fixar det på morgonkulan. Kilona rasar.
Citera
2023-06-17, 00:12
Medlem
Citat:

Jag fick åka till apoteket som låg 40 minuter bort, fick där tag på den sista. Läkaren skrev ut 1 mg, men jag tar bara 0,25 mg. Det funkar om man inte ”drar upp” sprutan till max som man annans ska.
Citera
2023-06-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nirra
Ozempic finns här och var. Det går att söka på fass var det finns inne och i apoteksappen. Jag har tagit ozempic sedan i februari och har hela tiden fått tag på det. Någon gång fick jag be läkaren skriva recept på 0.5 mg då det men inte 1.0 mg fanns inne

I slutet av juni ska det dessutom komma in en leverans.

Hur går det för dig hittills med viktminskningen?
Citera
2023-06-17, 06:08
Medlem
Citat:
Hur går det för dig hittills med viktminskningen?

12 kg ner sedan februari så ca -3/månad. Har precis höjt dosen till 0.75 mg. Lagom takt för mig.
Citera
2023-06-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nirra
12 kg ner sedan februari så ca -3/månad. Har precis höjt dosen till 0.75 mg. Lagom takt för mig.

Wow, härligt ändå. Hoppas verkligen att det ska funka på mig också. Hittills inget illamående eller så, men känner väl heller inte av någon jätteskillnad.
Citera
2023-07-04, 13:30
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Jag fick åka till apoteket som låg 40 minuter bort, fick där tag på den sista. Läkaren skrev ut 1 mg, men jag tar bara 0,25 mg. Det funkar om man inte ”drar upp” sprutan till max som man annans ska.

Varför inte köra 1 mg direkt? Är det för att man ska börja med mindre dos för att minska risken för biverkningar?

Hur har det gått?
Citera
2023-07-04, 21:25
Medlem
Börjar alla med 0,25 som sedan trappas upp eller är det individuellt? Ska man försöka få Ozempic direkt? Det verkar ge bra resultat. Kanske är lite beroende på vilket läkemedel man kan få tag i apoteken i närheten.
Citera
2023-07-04, 22:45
Medlem
Är rädd för förstoppning. Är det en övergående biverkan eller kvarstår den så länge man äter medicinen?
Citera
2023-07-06, 21:15
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetor1
Börjar alla med 0,25 som sedan trappas upp eller är det individuellt? Ska man försöka få Ozempic direkt? Det verkar ge bra resultat. Kanske är lite beroende på vilket läkemedel man kan få tag i apoteken i närheten.

Jag fick trappa upp (fast med Trulicity för Ozempic var slut). En månad på lägsta dosen, en månad på högre dos och nu senast fanns Ozempic och fick recept på högsta dosen.
Citera
2023-07-06, 22:54
Medlem
Citat:
Varför inte köra 1 mg direkt? Är det för att man ska börja med mindre dos för att minska risken för biverkningar?

Hur har det gått?

Ja, man ökar långsamt för att minska risk för biverkningar. Jag har gått ner 3kilo på tre veckor så det känns bra! Har inte känt av biverkningar direkt, men kanske heller ingen jättemarkant skillnad på aptiten heller. Upplever också att man får väldigt mycket och bra hjälp. Jag har fått tips av både dietist, psykolog och PT som skapat ett träningsprogram. Jag skrev meddelande till min läkare ikväll och hon svarade på fem minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in