Citat:
Ursprungligen postat av
Sam.Boyd
Nu lyssnat på Mattikainen.
En tröttsam person, men han har en poäng.
Gissar att han kommer från den misära alkade miljö som beskrevs som rasistiskt på 70- og 80-talet.
Men att folk på samällets botten söp är ett socioekonomiskt problem. Skillnaden till nu är att problemet är att nu är det helnyktra ideologiskt styrda människor som ser arbete som något ont, o värd folket spm fiender.
Jag lyssnade på honom också, har inte hunnit färdigt hela dock.
Börjar nästan undra om han är en mytoman eller om han verkligen är en Forrest Gump person...
Börjar han prata palmemord kan man känna på sig att han på något sätt har kännedom om det. Jodå, just den kvällen var han förstås ute och jobbade som ordningsvakt eller nåt, och just då kom en polis som satte på polisradion just när den första patrullen kom till platsen och sa att "fan det är Palme som är skjuten". Men Matikainen vet det inte var CP som sköt för han började hänga med honom senare och CP var och festade hos hans mamma vilket ledde till att hon förlorade lägenheten senare.
Och så vidare.
Alltså, det kan mycket väl vara sant men jag tycker jag börjar undra över alla de här personerna han namedroppar, har han verkligen lärt känna så många?
I övrigt är han en bra och engagerad talare. Hans förra sommarprat var också intressant och underhållande.