2023-07-03, 23:26
Medlem
Sam.Boyds avatar
Sedan så måste jag kommentera att intervjun med Chritian Peterson om honom själv, hans journalistiska arbete o kartläggning av våldsvänstern o den vänsterliberala samhällslögnen var lysande.

https://swebbtv.se/w/3gSYvoRmnJoc1Uq3DAenKh

Mer sådant.
Citera
2023-07-03, 23:30
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OverAndUnder
Jag tror det är fler än 12.000 som regelbundet kollar SWEBBTV. Många regelbundna tittare, inklusive jag själv, kollar inte alla SWEBBTVs program. Donerar inte regelbundet, men yes, jag har skänkt en slant några gånger.

Det är lite märkligt att så få som 12000 tittar. Medans kännedom om kanalens existens tycks vara betydligt högre än så.
Citera
2023-07-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Sedan så måste jag kommentera att intervjun med Chritian Peterson om honom själv, hans journalistiska arbete o kartläggning av våldsvänstern o den vänsterliberala samhällslögnen var lysande.

https://swebbtv.se/w/3gSYvoRmnJoc1Uq3DAenKh

Mer sådant.
Jag såg också den intervjun, men fan vad många som kommer kunna stämma honom eller Swebbtv för förtal. Tio femton personer namngavs och påstods vara vänsterextremister, knarkare, psyksjuka osv. Fattar inte att han som kallar sig ”förtalsombudsman” har bättre koll på lagstiftningen.
Citera
2023-07-03, 23:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag såg också den intervjun, men fan vad många som kommer kunna stämma honom eller Swebbtv för förtal. Tio femton personer namngavs och påstods vara vänsterextremister, knarkare, psyksjuka osv. Fattar inte att han som kallar sig ”förtalsombudsman” har bättre koll på lagstiftningen.

Antagligen så har han mappar där allt är samlat, dokumenterat og verifierat om dessa snedseglares vandel og tidigare domar.

Killen ger ett skärpt intryck. Han spelar samma ruttna spel som de vänsterextrema. Så om de stämmer honom lär den rättegången bli än mer publik än ett program på Swebbtv. O det vill de antagligen inte. Däremot så riskerar Peterson att råka illa ut. För våldsvänstern är farlig o har haft ihjäl folk förr…
Citera
2023-07-04, 13:29
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Antagligen så har han mappar där allt är samlat, dokumenterat og verifierat om dessa snedseglares vandel og tidigare domar.

Killen ger ett skärpt intryck. Han spelar samma ruttna spel som de vänsterextrema. Så om de stämmer honom lär den rättegången bli än mer publik än ett program på Swebbtv. O det vill de antagligen inte. Däremot så riskerar Peterson att råka illa ut. För våldsvänstern är farlig o har haft ihjäl folk förr…

Han vet vart han i så fall ska vända sig. Christian jämför vänsteraktivister med hur gängkriminella är organiserade. Det är de mindre lyckade som utför dåden, medan de lyckade jobbar som akademiker eller sitter som politiker i riksdagen.
Citera
2023-07-05, 00:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Nu lyssnat på Mattikainen.
En tröttsam person, men han har en poäng.
Gissar att han kommer från den misära alkade miljö som beskrevs som rasistiskt på 70- og 80-talet.
Men att folk på samällets botten söp är ett socioekonomiskt problem. Skillnaden till nu är att problemet är att nu är det helnyktra ideologiskt styrda människor som ser arbete som något ont, o värd folket spm fiender.
Citera
2023-07-05, 04:25
Medlem
Citat:

Ingenstans i programmet påstår han att någon specifik person skulle vara "knarkare" eller "psyksjuk". Däremot talar han om vad vissa namngivna personer är straffade för.
Citera
2023-07-05, 13:27
Medlem
Citat:
Nu lyssnat på Mattikainen.
En tröttsam person, men han har en poäng.
Gissar att han kommer från den misära alkade miljö som beskrevs som rasistiskt på 70- og 80-talet.
Men att folk på samällets botten söp är ett socioekonomiskt problem. Skillnaden till nu är att problemet är att nu är det helnyktra ideologiskt styrda människor som ser arbete som något ont, o värd folket spm fiender.

Jag lyssnade på honom också, har inte hunnit färdigt hela dock.

Börjar nästan undra om han är en mytoman eller om han verkligen är en Forrest Gump person...

Börjar han prata palmemord kan man känna på sig att han på något sätt har kännedom om det. Jodå, just den kvällen var han förstås ute och jobbade som ordningsvakt eller nåt, och just då kom en polis som satte på polisradion just när den första patrullen kom till platsen och sa att "fan det är Palme som är skjuten". Men Matikainen vet det inte var CP som sköt för han började hänga med honom senare och CP var och festade hos hans mamma vilket ledde till att hon förlorade lägenheten senare.

Och så vidare.

Alltså, det kan mycket väl vara sant men jag tycker jag börjar undra över alla de här personerna han namedroppar, har han verkligen lärt känna så många?

I övrigt är han en bra och engagerad talare. Hans förra sommarprat var också intressant och underhållande.
Citera
2023-07-05, 15:58
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag lyssnade på honom också, har inte hunnit färdigt hela dock.

Börjar nästan undra om han är en mytoman eller om han verkligen är en Forrest Gump person...

Börjar han prata palmemord kan man känna på sig att han på något sätt har kännedom om det. Jodå, just den kvällen var han förstås ute och jobbade som ordningsvakt eller nåt, och just då kom en polis som satte på polisradion just när den första patrullen kom till platsen och sa att "fan det är Palme som är skjuten". Men Matikainen vet det inte var CP som sköt för han började hänga med honom senare och CP var och festade hos hans mamma vilket ledde till att hon förlorade lägenheten senare.

Och så vidare.

Alltså, det kan mycket väl vara sant men jag tycker jag börjar undra över alla de här personerna han namedroppar, har han verkligen lärt känna så många?

I övrigt är han en bra och engagerad talare. Hans förra sommarprat var också intressant och underhållande.
Wilgert borde lägga till ett femminutersprogram som avslutning på sommarserien där Matikainen berättar vilka A- B- och C-kändisar han inte har träffat. Det kanske räcker med två minuter. Eller en.

Det blir till komik då Matikainen ständigt påstår sig ha coachat alla och deras vänner till höger och vänster. Jag undrar om han fakturerar grannen efter att dom sagt hej till varandra på morgonen för den sociala coachingen.
Citera
2023-07-05, 22:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Vänsterextremist faller inte under förtal.
Citera
2023-07-06, 06:57
Medlem
Nu har jag också sett intervjun med Peterson.
Den var bra, lite långrandig i mitten där han pratar om den ene vänsterpersonen efter den andra. Men sen blev det intressant igen när han pratade om sin resa till Gambia. Egentligen en rätt spännande "flykt", tur att han är smart nog att förstå när det är dags att dra.

Vi skulle behövt fler modiga journalister som Peterson. Det är ju inte så svårt egentligen, man behöver bara en kamera och lite driv.
(Jag hade kunnat gjort det själv men min sambo blir så upprörd över att jag förstör för min familj och mitt jobb osv. Man bör nog vara ung och obunden.)

Man märker hur Wilgert vill ha den här "globala makteliten" i varje samtal förresten. Det blir lite långsökt ibland när varje miljöprotest ska kopplas till en global elit... Men, det är väl så SwebbTVs tittare vill ha det.
Citera
2023-07-06, 13:53
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nu har jag också sett intervjun med Peterson.
Den var bra, lite långrandig i mitten där han pratar om den ene vänsterpersonen efter den andra. Men sen blev det intressant igen när han pratade om sin resa till Gambia. Egentligen en rätt spännande "flykt", tur att han är smart nog att förstå när det är dags att dra.

Vi skulle behövt fler modiga journalister som Peterson. Det är ju inte så svårt egentligen, man behöver bara en kamera och lite driv.
(Jag hade kunnat gjort det själv men min sambo blir så upprörd över att jag förstör för min familj och mitt jobb osv. Man bör nog vara ung och obunden.)

Man märker hur Wilgert vill ha den här "globala makteliten" i varje samtal förresten. Det blir lite långsökt ibland när varje miljöprotest ska kopplas till en global elit... Men, det är väl så SwebbTVs tittare vill ha det.

Låg intellektuell nivå på diskussionen rakt igenom, willgert berömmer Peterson eftersom han gör som "vänstern" och säger till och med vid ett tillfälle att en effekt av förtalsombudsmannen är att "vänstern inte längre vågar smutskasta politiska motståndare". Really? Offerkoftan som swebbtv och deras gelikar dragit på sig i årtionden om smutskastning och skrämsel från "vänstern" är nu tillrättalagt när man ger tillbaka med samma mynt som om två fel helt plötsligt skulle bli ett rätt.

Lite skolgårdsrättvisa tycker jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in