2020-08-11, 19:58
Medlem
Zneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det är märkligt att invandringen lyfts fram som så naturlig, mänsklig och rörlig av sig själv, medan motstånd, känslor och tankar om det och dess konsekvenser, kontrolleras genom lagbundenhet och polismakt. Hur blir det en rättvis och dynamisk spelplan?
Accepterar/stämplar man invandring som naturlig/utveckling måste också motståndet klassas som det och leva som en självklar del i det. I synnerhet när ingen folkomröstning har genomförts i frågan och vedertagna samhällsbalanser ignoreras.

Den kan inte etiketteras som någonting annat än artificiell, eftersom den först aktivt lockar hit fullt med främmande människor och sedan blir upprörd och straff/moral-besatt över reaktioner och viljor och ståndpunkter som föds från det. PK förkastar grundläggande psykologi och mental hälsa här. Om en betydande del av apparaten måste sy ihop "åtgärder" emot motreaktioner och mothandlingar, kan vi inte lita på det. Vi stympar då oss själva.

I den mån klandrar jag inte svenskarna.

När jag läser ditt kloka och vederhäftiga inlägg kommer ett ord till mig : "Anarkotyranni".

Citat:
The National Review summerade begreppet 2011 som "'anarkotyranni' beskriver ett dysfunktionellt tillstånd där staten är anarkiskt hopplös i att hantera större frågor men skoningslöst tyrannisk i uppräthållandet av små frågor."[a] Francis beskrev det som "statens misslyckande att uppräthålla lagar samtidigt som den kriminaliserar laglydiga och oskyldiga."[b]

Staten tillåter en samhällsstruktur med kriminella "gäng" och Främmande klaner som tyranniserar befolkningen som därigenom hålls i skräck och otrygghet. Man ger sig inte på de klaner, gäng och organisationer som för ett skräckvälde, särskilt i våra förorter.

Men om någon yttrar något kritiskt om detta, då sätts alla resurser in. Och vederbörande anmäls och placeras i häkte. Samtidigt som slöddret får härja fritt.
Citera
2020-08-11, 22:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zned
När jag läser ditt kloka och vederhäftiga inlägg kommer ett ord till mig : "Anarkotyranni".

Staten tillåter en samhällsstruktur med kriminella "gäng" och Främmande klaner som tyranniserar befolkningen som därigenom hålls i skräck och otrygghet. Man ger sig inte på de klaner, gäng och organisationer som för ett skräckvälde, särskilt i våra förorter.

Men om någon yttrar något kritiskt om detta, då sätts alla resurser in. Och vederbörande anmäls och placeras i häkte. Samtidigt som slöddret får härja fritt.

Ja, men till och med det begreppet har PK brutaliserat, om man nu kan det.

Man bedriver ett krig emot den rena människan. Psykologins, etikens och naturens grund har blivit en avgrund.
Därför som ordet "demokrati" är så viktigt för dem. De behöver den positiva klang som ordet alltjämt har hos lättduperade och godhetssignalerade svenskar. Men för PK handlar det enbart om en sak: att eliminera begripligt motstånd.
Det är lätt att senare säga att det blev ett härligt nytt Sverige för att svensken var så medmänsklig och tolerant, när han i själva verket var snärjd av lagar och moraliserande direkt sammansatta och uttänkta just för att det inte skulle bli någon riktig utveckling från det som PK gjorde. Jag önskar att fler svenskar kunde se den förljugna bilden.

För varför får man inte ogilla invandringen, islam och mångkulturen? Varför får man inte driva politik eller opinion i rollen som svensk som inte ser det berikande med dessa tre saker? "Mångkultur" är på nåder, om den inte behagar svenskar har svenskar all rätt att avlägsna det. Men när svenskarna lever som en del i denna självklara dynamik och det föds motstånd och ett hälsosamt medvetande om det, klampar staten och media in med sin "moral" och stryper det. PK hatar utveckling, de vill ha artificiella skrämseltillstånd med total makt för sig själva.

Det är vad jag föraktar mest i detta; att det är så människofientligt, men sminkat i "moral" för att dölja vad etablissemanget håller på med gentemot svenskarna.
En chilensk kommunistkärring som forskar om rasism ville skicka Säpo på Östling och hans kollegor efter att han hade medverkat i Swebbtv. En rätt så tydlig konkretisering om vad de använder sitt moral-narrativ för rakt ut i polismakten och lagarna. Vad Östling sade skulle alla folk i hela världen sagt om deras länder var utsatta för PK-moralens politik och tankar, många länder hade gått längre än så och dragit ut förrädarna i håret på torget och gjort processen kort. Mångkulturens alla svårigheter och PK-politikens realiteter kan aldrig bli något annat än ett växelspel där svenskarna har en odiskutabel ställning och reaktionsrätt.
Senast redigerad av GenesisP 2020-08-11 kl. 22:52.
Citera
2020-08-12, 09:34
Medlem
Mycket Lars Bern i programmen nu. Från sitt sommarhus, inte från den stora våningen
i Vasastan. Med bokhylla innehållande en stor Palmebiografi i bakgrunden !

"Starka globala ekonomiska intressen" brukar han också prata om. Nästan som om
han vore avhoppad marxist. Men det är han knappast utan har bytt från ett högerparti
till ett annat. Och därigenom gjort sig omöjlig hos somliga fina bekanta.

Kul att hans byte av kost förbättrat hans hälsa men lite löjligt om han tror att alla
människor skulle bli friska om de övergick till att överkonsumera vitaminer.
Citera
2020-08-12, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheChelsea
"Starka globala ekonomiska intressen" brukar han också prata om. Nästan som om han vore avhoppad marxist. Men det är han knappast utan har bytt från ett högerparti
till ett annat. Och därigenom gjort sig omöjlig hos somliga fina bekanta.

Jag tror att Lars Berns eventuella partisympatier har ganska lite med det att göra. Det är troligen mer det faktum att han ifrågasätter klimatlarmen, och att han ifrågasätter medicinbolagens hårda grepp om sjukvården, som gör honom omöjlig i de fina sammanhangen.

Bern är ingen marxist och jag tror inte han har något emot marknadskapitalism. Däremot är han motståndare till den makt som "starka globala ekonomiska intressen" utövar på regeringar och politiska samfund av olika slag. Jag vet inte om man kan beteckna honom som utpräglad nationalist heller, men han är en stark anti-globalist och vill att den politiska och ekonomiska makten skall flyttas närmare väljarna och konsumenterna, till nationell och regional nivå, istället för de maktkolosser som byggs upp inom EU och FN. Och jag instämmer helt och fullt med Lars Bern i de frågorna.

Citat:
Kul att hans byte av kost förbättrat hans hälsa men lite löjligt om han tror att alla
människor skulle bli friska om de övergick till att överkonsumera vitaminer.

Nej, däremot kan man förbättra sin hälsa genom att äta rätt kost och vissa kosttillskott. Alla kommer inte att bli friska men många kommer att må bättre. Läs gärna hans bok "Den metabola pandemin", mycket intressant om man vill lära sig mer om kostens betydelse för vår hälsa.
Citera
2020-08-13, 01:08
Medlem
-GGs avatar
Trots att Arne Weinz är lite naiv, så är det skönt att de har utökat sin panel med en till "kommentator".
Jag finner honom sympatisk och kul att lyssna på, men som sagt naiv och fortfarande omedveten om en del essentiella saker.
Citera
2020-08-13, 14:01
Medlem
”Julia Caesar”s inlästa text om DN:s förfall återpubliceras på SwebbTV:

https://youtu.be/Phm9Huh9IZE
Citera
2020-08-14, 04:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaAnonym
”Julia Caesar”s inlästa text om DN:s förfall återpubliceras på SwebbTV:

https://youtu.be/Phm9Huh9IZE

Ett fantastisk dokument om DN o hur de begick mord på sin egen trovärdighet. O därigenom öppnade upp för altmedia!

Att Peter W fortfarande får ha kvar jobbet är väl för att skutan är utom räddning...
Senast redigerad av Sam.Boyd 2020-08-14 kl. 05:16.
Citera
2020-08-14, 20:51
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ett fantastisk dokument om DN o hur de begick mord på sin egen trovärdighet. O därigenom öppnade upp för altmedia!

Att Peter W fortfarande får ha kvar jobbet är väl för att skutan är utom räddning...

Bra initiativ av SWEBBTV att sända "Julia Caesars" text från 2017. Nästan mera aktuell idag.
Citera
2020-08-15, 19:07
Avslutad
Hans Jensevik kan få torr bark att verka som det mest intressanta i hela världen. Han borde få ett slags pris.
Jag gillar honom och hans detaljrika kunskap, ärliga framtoning och passionen han uppvisar kring det som han kan. Det är den typen av personer som ska leda ett land och effektuera vad folket vill i olika omröstningar.
Citera
2020-08-15, 20:47
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Är det inte dags att SwebbPensionärsTV plockar in lite yngre folk?
Citera
2020-08-15, 23:45
Medlem
-GGs avatar
Stefan Hanna är sitt vanliga självgoda jag. Hela tiden smyger han in uppläxningar av folk när han själv inte förstått ett jota. Allt han har är fortfarande floskler och orealistiska förhoppningar. Gud vilken äcklig och dryg människa. Sitter också och ursäktar grov kriminalitet med att det är synd om invandrarna. Vilken (brottsligheten) riktas ju emot svenskarna just för att de är svenskar.
Invandrarna växer i antal även med ett invandringsstopp, särskilt under några år, som han förordar att stoppet ska vara.

Han ser Sverige som ett företag av alla kulörer vars huvuduppgift är att signalera att det går att fösa ihop olika raser utan problem så länge man gör det "ansvarsfullt" -- inte ett land, en kultur och ett folks rätt till sitt avslappnade livsrum utan att det folket ska behöva sätta ihop ett jävla dokument som övertygar om definitioner och korrekt rätt till ett hundra procent för att lämnas i fred.

Massinvandringen och mångkulturen införde man utan som så mycket som en enda problemformulerad sats. Men om svenskar vill slippa det måste svenskarna slå sig genom murar och nästan förlora allt för att ens få framföra åsikten.

Fortfarande är det viktigaste för denne tönt att framhålla att han inte är rasist och att han minsann då kan få driva frågan om ett asylstopp. Men hur handlar det om svenskar? Hans fokus är på grupper som beter sig som grottmongos.
Senast redigerad av -GG 2020-08-16 kl. 00:24.
Citera
2020-08-16, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vilken (brottsligheten) riktas ju emot svenskarna just för att de är svenskar.

På den punkten vore det väldigt intressant att se en utredning av vilka som är BO i dessa brott: är de representativa för Sveriges befolkning som helhet, eller kan man enkelt se att någon grupp sticker ut, genom antingen under- eller överrepresentation? Min förutfattade bild är att många GM väljer svenskar som offer, till stor del för att de är just svenskar, men stämmer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in