Citat:
Det är märkligt att invandringen lyfts fram som så naturlig, mänsklig och rörlig av sig själv, medan motstånd, känslor och tankar om det och dess konsekvenser, kontrolleras genom lagbundenhet och polismakt. Hur blir det en rättvis och dynamisk spelplan?
Accepterar/stämplar man invandring som naturlig/utveckling måste också motståndet klassas som det och leva som en självklar del i det. I synnerhet när ingen folkomröstning har genomförts i frågan och vedertagna samhällsbalanser ignoreras.
Den kan inte etiketteras som någonting annat än artificiell, eftersom den först aktivt lockar hit fullt med främmande människor och sedan blir upprörd och straff/moral-besatt över reaktioner och viljor och ståndpunkter som föds från det. PK förkastar grundläggande psykologi och mental hälsa här. Om en betydande del av apparaten måste sy ihop "åtgärder" emot motreaktioner och mothandlingar, kan vi inte lita på det. Vi stympar då oss själva.
I den mån klandrar jag inte svenskarna.
Accepterar/stämplar man invandring som naturlig/utveckling måste också motståndet klassas som det och leva som en självklar del i det. I synnerhet när ingen folkomröstning har genomförts i frågan och vedertagna samhällsbalanser ignoreras.
Den kan inte etiketteras som någonting annat än artificiell, eftersom den först aktivt lockar hit fullt med främmande människor och sedan blir upprörd och straff/moral-besatt över reaktioner och viljor och ståndpunkter som föds från det. PK förkastar grundläggande psykologi och mental hälsa här. Om en betydande del av apparaten måste sy ihop "åtgärder" emot motreaktioner och mothandlingar, kan vi inte lita på det. Vi stympar då oss själva.
I den mån klandrar jag inte svenskarna.
När jag läser ditt kloka och vederhäftiga inlägg kommer ett ord till mig : "Anarkotyranni".
Citat:
The National Review summerade begreppet 2011 som "'anarkotyranni' beskriver ett dysfunktionellt tillstånd där staten är anarkiskt hopplös i att hantera större frågor men skoningslöst tyrannisk i uppräthållandet av små frågor."[a] Francis beskrev det som "statens misslyckande att uppräthålla lagar samtidigt som den kriminaliserar laglydiga och oskyldiga."[b]
Staten tillåter en samhällsstruktur med kriminella "gäng" och Främmande klaner som tyranniserar befolkningen som därigenom hålls i skräck och otrygghet. Man ger sig inte på de klaner, gäng och organisationer som för ett skräckvälde, särskilt i våra förorter.
Men om någon yttrar något kritiskt om detta, då sätts alla resurser in. Och vederbörande anmäls och placeras i häkte. Samtidigt som slöddret får härja fritt.