2023-07-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Tycker inte Ida ser lycklig ut. Menar inte det typiska med trött utseende efter förlossning och omställningen det innebär att få barn utan menar att hon inte ser lycklig ut i ögonen och inte heller i kroppsspråket.

Förlossningsdepression kanske, eller bara ledsen över allt skit ni sitter och skriver om hennes man härinne.
Citera
2023-07-01, 18:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Förlossningsdepression kanske, eller bara ledsen över allt skit ni sitter och skriver om hennes man härinne.

Bästa inlägget. Alltså dessa avundsjuka pantskallar som är härinne.
De fastnar i överanalyser för de har tragiska liv.

Jag har personligen varit väldigt oattraherad av Arvid och tyckt att han har en påfrestande relation med sin mormor (för sin flickväns skull), men jävla tur att inte Ida känner så.
Hon verkar attraherad rakt igenom.

Och Arvid är klok som säger att idioterna härinne, med komplett tragiska liv, borde se över sin egen tillvaro.
"Titta sig själva i spegeln" som han sa. Klokt sagt Arvid! (trots att jag då personligen tycker att din relation med din mormor är obehaglig)

Jag vill ge Arvid och Ida stort cred för sitt sexsnack också. Jag skapade ju en separat tråd för detta med orgasmer.

SÅ befriande att ni kunde prata så frigjort om det.
Där var ni STORA inspiratörer.

Hoppas det går bra med bebben.
All lycka till er!
Du och Ida klär varandra som par.
(Även om man är lite perplex att det kunde bli så rätt för er från första stund.
Det är ju lite ovanligt sådär. Det vanligaste är ju att folk börjar känna varandra innan, åtminstone lite. )
Senast redigerad av dialektiker 2023-07-01 kl. 18:16.
Citera
2023-07-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men det är helt absurt resonemang. ”Man kan göra så om det känns rätt” 😳
Det är väl klart att det känns rätt efter tre veckor, men känns det fortfarande rätt efter tre månader är ju frågan. Risken att det inte gör det är gigantisk, medans chansen att det är rätt är minimal.

Ett one night stand kan också kännas rätt en natt så då kan man ju skaffa barn den natten. Herregud, folk är fan inte kloka här inne.
Ingen, absolut INGEN vet om en person blir en bra pappa eller ej. Inte efter några veckor, inte en chans.
Deltagarna är analyserade av psykologer i många timmar inför programmet. Torde inte vara någon riktig dåre som slipper igenom nålsögat. Lyssna på Agust när han berättar hur det går till i Anitha Clemence podcast. Så känns det rätt efter tre veckor kanske det är likvärdigt med tre år i vanliga livet.
Citera
2023-07-01, 23:33
Medlem
Hur har Arvida lyckats få 58,3K följare på Instagram på mindre än en vecka? Köpte de ett befintligt konto med följare och döpte om det och rensade historiken, eller hur har de gjort?
Citera
2023-07-01, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaum
Hur har Arvida lyckats få 58,3K följare på Instagram på mindre än en vecka? Köpte de ett befintligt konto med följare och döpte om det och rensade historiken, eller hur har de gjort?

Det går alldeles utmärkt att köpa följare, som kändisarna gör.

På måndag kl 16.00 gästar Arvid och Ida och stackars bäbisen Anis Don Demina.

https://www.instagram.com/p/CuCFWajoAjI/?utm_source=ig_web_copy_link&igshid=MTI1ZDU5ODQ3Yw %3D%3D

Anis Don Demina har youtubekanalen här: https://www.youtube.com/@AnisDonDemina/videos
Citera
2023-07-02, 06:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Hon måste ju trilla av pinn först för att han ska få ut något av det? Och även hans mamma?

Dröjer lite innan arvet kommer.

Tänk att få både massa ex och mormodern på köpet, om man gängar sig med Arvid.
Erotikdödare deluxe.
Iallafall för mig.

Edit: Men jag tycker det är helt i ordning om han säger att han inte trivs med en sprit-Ida, som förvandlas till en Kerstin.
Varför får han inte reagera på det om han inte trivs med det?

Citat:
OMG, vad begär karln, att hon ska vara okej med att han ligger naken med andra kvinnor!

Det här urartar mer och mer?

Ida:
"Det är okej om du ligger med kalsongerna på"

NEJ, Ida, släpp Arvid. Detta börjar bli mer och mer awkward.
Arvid verkar ha mer och mer lik i garderoben.

Citat:
Menar du att han inte sagt något om sina föregående damer?
Han har verkligen deklarerat om dem.
Samtidigt har han dragit det ytterligare ett varv, genom att han vill ha ett klartecken från Ida att han ska få ligga näck bredvid dem.

Du svamlar ju i nattmössan, och din enda uppgift här i tråden, är att vara riddaren för Arvid.
Har mormodern hyrt in dig?

Citat:
Mormodern, fy f-n vad mossigt att bo hemma hos en pensionärsmöblerad uråldrig mormor.
Han är jättekonstig som står ut med detta.

Och det kryper i kroppen på mig med hennes kärringgnällande sätt att prata genom näsan "ja, det är underbart alltså. Ja... Mmm.." för att bekräfta sig själv att det hon sagt är så bra.
Såna personer är vidrigt att prata med.
Ska Ida och Arvid bo i den där mossiga möbleringen med svartvita porträtt på väggen, antik- och pensionärsmöblering hos mormodern?
Då känner man ju sig som 90 bast fast man inte är det.
Och så till på köpet den där vidriga mormodern inpå sig.
Som dessutom lägger sig i Arvids sexliv. Jag kan inte komma på något mer vidrigt.

Stackars Ida att ha Arvids mormor ständigt övervakande på sig.

Citat:
Exakt. En förvuxen bebis.
De som orkar med det måste vara efterblivna själva. Eller det har ju ingen gjort irl. Det är ju därför han är så desperat efter Carro.
Han tar det han kan få.

Jag blir ytterst förvånad om Agust överhuvudtaget kommer få till det med någon inom de närmsta åren.

Citat:
Jo, jag tycker också Alex är gullig, och jag förstår inte varför han lägger energi på att få det att fungera med Lina.
Vad ser han hos henne?

Varför är han mån om att tillfredsställa henne?

Han kan väl få många andra intresserade tjejer?

Eller har han dåligt självförtroende?

Det är som att han är den som har störst intresse av de två, eller tolkar jag det fel?

Vad sa du om att inte ha ett liv och hata deltagarna? Tror nästan Arvid syftade på dig när han pratade om spegeln, nu har jag inte ens citerat alla inlägg där du skriver att han är äcklig och ful, har ett jätteego och hur vidriga rödhåriga är, eller ”Ida, du ska inte vara med Arvid ”
Citera
2023-07-02, 06:29
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Helt sjukt faktiskt att programmet leds av psykologer. Man brukar ju säga att man ska gå långsamt in i relationer med integritet. Bara att viga främlingar som ska flytta in direkt med varandra och sen börja gå i parterapi på en gång för att maxa chanserna till attraktion är ju farligt. Det ska inte gå så snabbt, dom ”folkbildar” ju helt sjukt. Håller med Roland Paulsen om att dom borde bli av med legitimationerna.
Tänk hur många barn som skulle kunna sättas till världen i programmet och hamna i en dysfunktionell familj. Det är ju något fel på ens anknytning om man fäster sig så snabbt vid någon och är beredd att ge hela sitt hjärta och skaffa barn inom tre veckor..! Då är man ju inte bra för sig själv. Och detta uppmuntrar psykologerna

För övrigt, alltså om jag var Alex skulle jag släppa programmet nu för att inte tappa min nya flickvän. Han sitter och väljer sina favoritscener och lägger upp på instagram fortfarande, ska han ha programmet som sin identitet nu för att ha fler följare än vanligt? Risken finns att han håller sin nya på distans.
Äsch! Hur många ungar har inte kommit till genom fylleknull och där päronen bott ihop sedan i hela sina liv!
Citera
2023-07-02, 06:33
Avslutad
Citat:
Undrar om Agust luktar äckligt? Caroline verkade få lite kväljningar över att han föreslog doftövning.

Citat:
Han är ju alldeles för gammal för att hålla på med sina anarkist-barnsligheter.
Sååå osexigt.

Han är ju en tvåa i jämförelse med Carro på utseendeskalan. Hon är sliten och blek, men har stora, vackra bruna ögon.
Agust -gulp- när han ler, ser ut som en 90-årig gumma som har tappat löständerna.
Något obefintligt till tandrad skymtas strax ovanför underläppen.
Kulturstrategs benstruktur-analys gör sig till pass här, ändå
.

Ditt utlåtande om Stina:

Citat:
Hon är en död fisk.
Så satans färglös.
Han är märkligt nog den som är mest intresserad.
Hon är det inte.
Hur kan du tycka att det finns en chans mellan dom?

Citat:
Bra uttryckt. Hon fuckade nog ut lite. Super ner sig lite för att hon är osäker på Arvid.
Vad less man blir när charmiga människor, med hjärta av guld, trånar efter fel partners.
Du ska inte bry dig om Arvid, Ida
.

Citat:
Agust skiner både med att vara en extremt osäker 30-åring "som är en kvarleva i sin egen pubertet och ska göra anarkist-uppror". Hur osexigt är inte bara det?
Jag skulle inte stå ut med fjanten i 10 minut
er.
Alla pratar om hur osäker Carro är.
Han är ju extremt osäker Agust. Han är snäppet värre än Caroline.
.

Citat:
Jag kan inte för mitt liv förstå vad det är som Ida tycker är sexigt med Arvid.
Prickig, rödlätt, ful "begynnande-flint-frisyr
", och så har han så jävla stort ego.
Ovanpå det så börjar han dra in vad mormor skulle tycka, om färgen på hennes klänning Jag kräks av såna killar.

Hon tycker det är sexigt med uniform.
Jag skulle skämmas av att cykla med honom när han har sin klämkäcka uniform på sig.

Hjälp, han är så motbjudande.
Snälla Ida, du kan hitta så mycket bättre
.

Du är ett kap.
Arvid är den värsta tönten i mannaminne, och han har en incestös relation med sin mormor.

SM i självinsikt? Arvid kan mycket väl ha syftat på dig när han pratade om speglar.
Citera
2023-07-02, 06:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Äsch! Hur många ungar har inte kommit till genom fylleknull och där päronen bott ihop sedan i hela sina liv!

Jag har aldrig träffat eller hört talas om någon som ”kommit till genom ett fylleknull”. Har du? Jag antar att du var ironisk men jag tror jag har sett liknande kommentarer online förut, eller nej! Det var i debatten om provrörsbarn där vissa män satt hundratals barn till världen medans kvinnorna som tagit emot deras donationer trott att deras barn kunde ha Max 5 syskon typ. Då var det någon som sa ”vad är skillnaden mot att gå ut och bli gravid med någon på krogen av misstag”. Alltså jag vet inte en enda människa som kommit till på det sättet
Citera
2023-07-02, 06:48
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag har aldrig träffat eller hört talas om någon som ”kommit till genom ett fylleknull”. Har du? Jag antar att du var ironisk men jag tror jag har sett liknande kommentarer online förut, eller nej! Det var i debatten om provrörsbarn där vissa män satt hundratals barn till världen medans kvinnorna som tagit emot deras donationer trott att deras barn kunde ha Max 5 syskon typ. Då var det någon som sa ”vad är skillnaden mot att gå ut och bli gravid med någon på krogen av misstag”. Alltså jag vet inte en enda människa som kommit till på det sättet
Av 7 miljarder människor på jorden…. Fundera en stund på den och återkom, människor är benägna att skapa familjer på det allra konstigaste sätt, varför tror du inte att detta kan vara ett?
Träffas på krogen, i ett tält på midsommarafton etc etc, efter mötet kanske barnalstringen dröjer ett tag men kan lika gärna ske på en gång! (Av misstag men ändock)
Du får kanske släppa mobilen och gå ut i världen och pånytt upptäcka att alla kan inte vara stöpta i din inskränkta form.
Citera
2023-07-02, 07:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Conam
Av 7 miljarder människor på jorden…. Fundera en stund på den och återkom, människor är benägna att skapa familjer på det allra konstigaste sätt, varför tror du inte att detta kan vara ett?
Träffas på krogen, i ett tält på midsommarafton etc etc, efter mötet kanske barnalstringen dröjer ett tag men kan lika gärna ske på en gång! (Av misstag men ändock)
Du får kanske släppa mobilen och gå ut i världen och pånytt upptäcka att alla kan inte vara stöpta i din inskränkta form.

Hörrudu du behöver inte vara otrevlig för att försöka förstärka dina argument, det har motsatt effekt.

Jag har redan levt i 5 länder och mina vänner kommer från olika delar av världen. Men nej, ingen blev till på krogen. Jag svarade på ditt inlägg där du tog just ”fylleknull på krogen” som exempel som om det skulle vara vanligt. Jag frågade också om du känner någon som kommit till så, gör du det?
Om du drar in alla miljarder människor i hela världen ser det såklart väldigt olika ut överallt. Självklart är det helt olika premisser för vad som är vanligt beroende på om man är medelklass eller född in i en favela eller som gatubarn. Men GVFÖ är ett extremt nichat program i Sverige med 8 deltagare från medelklassen så jag antog att du tänkte utifrån Sverige och inte hela världen, alkohol är inte ens lagligt i vissa delar av världen och att springa på krogen och sätta barn till världen där är inte ens något som många unga kan eller får göra utanför ”din inskränkta världsbild”.
Citera
2023-07-02, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Det blir ett intressant möte. Undrar om det kommer komma upp att Anis Don Demina kallat Arvid för "mördare" vid flera tillfällen?

Varför har han kallat honom mördare?
Varför kallas de carbonara-paret?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in