2023-07-01, 06:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men det är helt absurt resonemang. ”Man kan göra så om det känns rätt” 😳
Det är väl klart att det känns rätt efter tre veckor, men känns det fortfarande rätt efter tre månader är ju frågan. Risken att det inte gör det är gigantisk, medans chansen att det är rätt är minimal.

Ett one night stand kan också kännas rätt en natt så då kan man ju skaffa barn den natten. Herregud, folk är fan inte kloka här inne.
Ingen, absolut INGEN vet om en person blir en bra pappa eller ej. Inte efter några veckor, inte en chans.

Helt sjukt faktiskt att programmet leds av psykologer. Man brukar ju säga att man ska gå långsamt in i relationer med integritet. Bara att viga främlingar som ska flytta in direkt med varandra och sen börja gå i parterapi på en gång för att maxa chanserna till attraktion är ju farligt. Det ska inte gå så snabbt, dom ”folkbildar” ju helt sjukt. Håller med Roland Paulsen om att dom borde bli av med legitimationerna.
Tänk hur många barn som skulle kunna sättas till världen i programmet och hamna i en dysfunktionell familj. Det är ju något fel på ens anknytning om man fäster sig så snabbt vid någon och är beredd att ge hela sitt hjärta och skaffa barn inom tre veckor..! Då är man ju inte bra för sig själv. Och detta uppmuntrar psykologerna

För övrigt, alltså om jag var Alex skulle jag släppa programmet nu för att inte tappa min nya flickvän. Han sitter och väljer sina favoritscener och lägger upp på instagram fortfarande, ska han ha programmet som sin identitet nu för att ha fler följare än vanligt? Risken finns att han håller sin nya på distans.
Citera
2023-07-01, 07:08
Medlem
Vilket fint par Arvid och Ida är, hoppas på att få se mer av dem i framtiden.
Citera
2023-07-01, 08:10
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men det är helt absurt resonemang. ”Man kan göra så om det känns rätt” 😳
Det är väl klart att det känns rätt efter tre veckor, men känns det fortfarande rätt efter tre månader är ju frågan. Risken att det inte gör det är gigantisk, medans chansen att det är rätt är minimal.

Ett one night stand kan också kännas rätt en natt så då kan man ju skaffa barn den natten. Herregud, folk är fan inte kloka här inne.
Ingen, absolut INGEN vet om en person blir en bra pappa eller ej. Inte efter några veckor, inte en chans.

Hälften av alla äktenskap går väl åt helvete ändå, det är inte hela världen. Det är ju tydligt för alla att även i ett worst-case scenario så kommer varken Ida eller Arvid bli en dålig förälder, så ungen kommer klara sig helt ok.

Om hon väntat med att bli gravid och det tar slut med Arvid efter ett år, då är hon tillbaka på ruta ett fast singel och ett år äldre och 40-årsstrecket närmar sig med stormsteg. Kör på säger jag, ingen idé att övertänka det där.
Citera
2023-07-01, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Vilket fint par Arvid och Ida är, hoppas på att få se mer av dem i framtiden.
Ska vi gissa på ett husbygge sponsrat av en tv-kanal?
Citera
2023-07-01, 08:50
Medlem
Är ganska säker på att Ida och Arvid kommer att dyka upp i fler tv sammanhang framöver. Vi lär få se mycket av dem framöver.
Citera
2023-07-01, 09:51
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Är ganska säker på att Ida och Arvid kommer att dyka upp i fler tv sammanhang framöver. Vi lär få se mycket av dem framöver.
Jag tror dock inte att de kommer ha svenska folket med sig. Dom är för mycket på alla sätt. Tror deras stjärna kommer dala snabbt, om den ens börjar lysa alls.
Citera
2023-07-01, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Jag tror dock inte att de kommer ha svenska folket med sig. Dom är för mycket på alla sätt. Tror deras stjärna kommer dala snabbt, om den ens börjar lysa alls.

Ja, de kommer nog glömmas bort ganska fort. Det är väl inget speciellt med dem men jag har en känsla av att de gärna vill synas så mycket som möjligt.
Citera
2023-07-01, 12:17
Medlem
NiccoJs avatar
Verkar som Arvid Stark o hans fjälla bara ställer upp i programmet för att kunna spinna vidare som kändishoror
Citera
2023-07-01, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda

Citat:
Ursprungligen postat av Tervull

Håller helt med. De par som vinner tittarnas hjärta är ju de genuina, äkta paren som Tacoparet och Stina och Fredrik. Arvid och Ida satsar på en karriär som d-kändisar, säljer ut sin lilla 13 dagar gamla dotter och vill synas till vilket pris som helst. Jag tror att det här var planen från början för Arvid och att namnbytet var en del av planen att bli d-kändis.

Och varje gång Arvid öppnar munnen så undrar man bara över vad som är fel på honom. Och så klickar man vidare, rätt mätt på Arvid vid det här laget.
Citera
2023-07-01, 14:48
Medlem
Tycker inte Ida ser lycklig ut. Menar inte det typiska med trött utseende efter förlossning och omställningen det innebär att få barn utan menar att hon inte ser lycklig ut i ögonen och inte heller i kroppsspråket.
Citera
2023-07-01, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Tycker inte Ida ser lycklig ut. Menar inte det typiska med trött utseende efter förlossning och omställningen det innebär att få barn utan menar att hon inte ser lycklig ut i ögonen och inte heller i kroppsspråket.

Håller med dig. Det var en fruktansvärt påfrestande förlossning. Och lägg till då att Arvid krävde egentid bara efter en veckas bekantskap. Ett par veckor till så är de gravida och gravidhormonerna måste ha gjort livet med Arvid spännande tänker jag. Samtidigt som de skulle börja leva tillsammans och lära känna varandra på riktigt utan kameror. Sen förlorar Ida sin mamma så hastigt. Hela tiden är tempot så högt, och nu har de kört igång sin karriär som d-kändisar, och Idas snitt är väl inte ens läkt ännu. Man tycker att de borde stanna upp och njuta av sin lilla dotter istället.
Citera
2023-07-01, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast

Det tycker inte jag heller tyvärr, men jag önskar henne det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in