Citat:
Men det är helt absurt resonemang. ”Man kan göra så om det känns rätt” 😳
Det är väl klart att det känns rätt efter tre veckor, men känns det fortfarande rätt efter tre månader är ju frågan. Risken att det inte gör det är gigantisk, medans chansen att det är rätt är minimal.
Ett one night stand kan också kännas rätt en natt så då kan man ju skaffa barn den natten. Herregud, folk är fan inte kloka här inne.
Ingen, absolut INGEN vet om en person blir en bra pappa eller ej. Inte efter några veckor, inte en chans.
Det är väl klart att det känns rätt efter tre veckor, men känns det fortfarande rätt efter tre månader är ju frågan. Risken att det inte gör det är gigantisk, medans chansen att det är rätt är minimal.
Ett one night stand kan också kännas rätt en natt så då kan man ju skaffa barn den natten. Herregud, folk är fan inte kloka här inne.
Ingen, absolut INGEN vet om en person blir en bra pappa eller ej. Inte efter några veckor, inte en chans.
Helt sjukt faktiskt att programmet leds av psykologer. Man brukar ju säga att man ska gå långsamt in i relationer med integritet. Bara att viga främlingar som ska flytta in direkt med varandra och sen börja gå i parterapi på en gång för att maxa chanserna till attraktion är ju farligt. Det ska inte gå så snabbt, dom ”folkbildar” ju helt sjukt. Håller med Roland Paulsen om att dom borde bli av med legitimationerna.
Tänk hur många barn som skulle kunna sättas till världen i programmet och hamna i en dysfunktionell familj. Det är ju något fel på ens anknytning om man fäster sig så snabbt vid någon och är beredd att ge hela sitt hjärta och skaffa barn inom tre veckor..! Då är man ju inte bra för sig själv. Och detta uppmuntrar psykologerna
För övrigt, alltså om jag var Alex skulle jag släppa programmet nu för att inte tappa min nya flickvän. Han sitter och väljer sina favoritscener och lägger upp på instagram fortfarande, ska han ha programmet som sin identitet nu för att ha fler följare än vanligt? Risken finns att han håller sin nya på distans.