2023-06-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Antingen ett väldigt dyrt hus eller så ett billigare med stora renoveringsbehov. Om det är det sistnämnda, hur ska hon då orka med det, med jobb och barn och slit i hemmet med att renovera.

Å andra sidan så är nog både hon och han stadd vid god kassa och har råd att köpa sig ett fint hus. Men hus ska alltid fixas på, speciellt ett så gammalt hus. Finns alltid saker som ska bytas ut.

Men jag hoppas att alla ska få sina drömmar uppfyllda, så kommer man till sist till insikten att det materiella inte spelar så stor roll. När man ska till och dö så tycker de flesta att relationer varit det viktigaste i livet.

Så det är bättre att bli en bra människa som folk vill vara med, än att samla på sig en massa pengar. Även om pengar gör det enklare här i livet. Och det ska man vara ödmjuk inför, finns de som haft allt och sen förlorat allt.

En "sekelskiftesvilla" i Falköping verkar gå på ~3 miljoner.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-luttra-falkopings-kommun-synneral-skottagarden-19935144

En gigantisk gammal prästgård för 3,75 miljoner.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-11rum-asarp-falkopings-kommun-asarp-gamla-prastgarden-20144916

Det är alltså inte ett jättelikt hus i Äppelviken för 25 miljoner vi pratar om.
Citera
2023-06-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffBakomTangenten
Ett hus i Falköping verkar inte särskilt dyrt, exempel:
https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-asarp-falkopings-kommun-prastangsgatan-9-20117195

Med andra ord ungefär som att köpa en Tesla tillsammans med någon man inte känt så länge, inte direkt någon jättestor grej skulle jag säga

Det där är inte direkt en sekelskiftesvilla.

Btw, bilar tappar i värde. Det gör inte hus. Eller ja, de kan tappa i perioder men det är inte alls som en bil.
Citera
2023-06-28, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
En "sekelskiftesvilla" i Falköping verkar gå på ~3 miljoner.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-luttra-falkopings-kommun-synneral-skottagarden-19935144

En gigantisk gammal prästgård för 3,75 miljoner.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-11rum-asarp-falkopings-kommun-asarp-gamla-prastgarden-20144916

Det är alltså inte ett jättelikt hus i Äppelviken för 25 miljoner vi pratar om.

Tur för dom Är det renoveringsbehov så drar det iväg med kanske upp till en miljon till.

Härligt att man kan få fina hus utan att ruinera sig bara man kommer en bit in i landet! Om man nu vill bo inne i landet. Är man kustmänniska så kan det ju bli svårt, och även att flytta till en ort utan att känna någon annan än sin partner. Men friskt vågat hälften vunnet som man säger!
Citera
2023-06-28, 10:28
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvyJulep
Alex nya tjej var ju klart snyggast av alla tjejer som har förekommit i den här säsongen, eftersom hon såg yngst ut.

Det här är en andra säsongen av det här programmet jag sett, i ett försök att förstå hur förhållanden och attraktion fungerar.

Jag är i ungefär samma ålder som många av deltagarna (snart 40), och har själv aldrig haft någon relation, har aldrig varit på en dejt eller haft någon romantisk kontakt med tjejer överhuvudtaget.
Men jag har kommit till en punkt i livet där jag känner att jag skulle vilja testa hur detta känns. En punkt som nog många kommer till mycket tidigare.

Den person som jag kan relatera till mest är nog Alex, för jag har alltid trott att en relation bara fungerar om båda parter håller med varandra till 100%. Alltså om man har minsta meningsskiljaktighet så gör man slut omedelbart. Detta kommer väl från en uppväxt med föräldrar som aldrig bråkade eller hade olika åsikter om någonting.

Jag har alltid trott att om man till exempel dejtar en tjej och kommer fram till att man tycker olika om en enda sak så avslutar men hela grejen.

Efter att ha sett två säsonger av detta program så är det klargjort för mig att det är möjligt att ha olika åsikter som vissa saker och fortfarande vara ihop, vilket är intressant och öppnar upp sinnet för möjligheter om man nu själv någonsin skulle gå på en dejt.
OT men du kan naturligtvis inte lära dig om livet via ett TV-program och inte Tänka fram hur du ska vara. Bara vara. Du behöver gå danskurser och hålla om tjejer i minst 5 år, storträning innan du kan hitta en partner och bete dig så att ni kan bli lyckliga. Men det är aldrig för sent! Finns någon för dig också. T.o.m. min mest ogiftbara kompis med stark Asperger hittade en tjej på danskurs. Med asperger. Så nu har de två barn. Med asperger.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-28 kl. 10:30.
Citera
2023-06-28, 10:29
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Tur för dom Är det renoveringsbehov så drar det iväg med kanske upp till en miljon till.

Härligt att man kan få fina hus utan att ruinera sig bara man kommer en bit in i landet! Om man nu vill bo inne i landet. Är man kustmänniska så kan det ju bli svårt, och även att flytta till en ort utan att känna någon annan än sin partner. Men friskt vågat hälften vunnet som man säger!
Om den har renoveringsbehov ryker 4 mkr till. Om den är nyrenoverad är det däremot ett bra köp! Men vem vill ha sina barn i en Falköping-skola...
Citera
2023-06-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Om den har renoveringsbehov ryker 4 mkr till. Om den är nyrenoverad är det däremot ett bra köp! Men vem vill ha sina barn i en Falköping-skola...

Ska du renovera för 4 miljoner? Du har verkligen ingen aning va?

Vad är det för fel på skolorna i Falköping förresten?
Citera
2023-06-28, 11:46
Medlem
J.Goodsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
OT Du behöver gå danskurser och hålla om tjejer i minst 5 år, storträning innan du kan hitta en partner och bete dig så att ni kan bli lyckliga. Men det är aldrig för sent! Finns någon för dig också. T.o.m. min mest ogiftbara kompis med stark Asperger hittade en tjej på danskurs. Med asperger. Så nu har de två barn. Med asperger.

Nej, för den som är oerfaren räcker det inte bara med att gå en danskurs, för att få ut en giltig examen behövs även en sexkurs...
Citera
2023-06-28, 12:19
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hickoryyy
Men alltså August, han är ju helt bortkommen. Han fortsätter att tjata om sina djupa samtal men kan inte ens inleda något som helst vettigt samtal. "Vad fint att vi kan mötas". Han slänger sig med uttryck men har liksom inget att komma med, vare sig med Carro eller någon annan i det där gänget.

Så jävla tydligt också att han ville få det till att Ida o Arvid överdrev sin kärlek till varandra och att det inte var äkta. Inte ens på återträffen ville han förstå att dom faktiskt var kära.

Nej, missunnsam och full av floskler. Hoppas han växer upp och tar sig ur sin förvrängda självbild.

Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Absolut, du har helt rätt. Han utger sig för att vara djup men visar i sitt sätt att han söker uppmärksamhet för sin personlighet hela tiden. Vem vill ha ett moget förhållande med en så omogen person? Det är för mycket bygga koja ålder över Agust. Jag tror att Carro blev livrädd över hela grejen och spårade ur, jag förstår henne. Vem lägger sin tid på en "sån"?

Exakt. En förvuxen bebis.
De som orkar med det måste vara efterblivna själva. Eller det har ju ingen gjort irl. Det är ju därför han är så desperat efter Carro.
Han tar det han kan få.

Jag blir ytterst förvånad om Agust överhuvudtaget kommer få till det med någon inom de närmsta åren.
Citera
2023-06-28, 12:59
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgentmessage
Ja, min förlossning tog 36 timmar och slutade med akut kejsarsnitt (har för mig att det var något liknande för Ida). Och när bebisen var ute ville jag mest sova och var totalt slut och har dessutom lite vaga minnen från detta då det var så traumatiskt, Så ja, jag kände igen mig i Ida.

Oj, var hennes förlossning så traumatisk?
Har du länk, till detta?
Ni är så duktiga som kan ta er igenom detta.
Citera
2023-06-28, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag gissar att den där Åke som Lina träffat var bara spel för galleriet. Efter att vadhändesen-avsnittet spelades in dumpade hon honom också illa jävla kvickt. Tidigare i tråden spanades det att hon bor i en sketen hyresrätt. Sekelskiftesvilla, yeah right.

Vet du att det är så? Troligt är väl annars ty hon sålde lägenheten för att få loss pengar och kunna köpa en stor villa ihop med nya mannen i närheten av Falköping kanske? Men att det är tidigt i förhållandet så hon behåller sin hyresrätt ett tag till? Eller så har de ett hus där uppe och har kvar lägenheten här?

För övrigt är det verkligen inget fel på hyresrätter, har bott i hyresrätt länge och den var finare än bostadsrätten jag bor i nu. Problemet är väl att det är så svårt att få ett förstahandskontrakt där man vill bo och för det avtal rum man behöver.
Citera
2023-06-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeritTheQueen
Idas förlossning. Blev det ett urakut kejsarsnitt tro?

Tyckte hon såg väldigt borta ut. Är det någon som vet om det är vanligt vid kejsarsnitt att man mår så? Kan man bli påverkad (snurrig, borta, frossa?) av lokalbedövning?

Fint att bebisen verkar må bra. Hoppas Ida gör det också, att allt gick väl

Vid akut kejsarsnitt är man nog rätt medtagen ja. Då kan man ju i princip ha genomgått nästan en hel förlossning innan läget blir akut och barnet måste ut direkt. Vid planerat snitt däremot mådde åtminstone jag bra men fick frossa och skakade periodvis samt att blodtrycket föll plötsligt och då var man på väg att svimma några gånger. Men hon såg verkligen utmattad ut så gissar på att det var akut kejsarsnitt.
Citera
2023-06-28, 16:52
Medlem
SnutteFia03s avatar
Tror ni Lina kallar Åke för baby?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in