2023-07-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undercover.Brother
Är du en av alla miljonärsmiljardärerna i tråden som äger 20 bostäder, och samtidigt jublar över höjda räntekostnader, och sjunkande bostadspriser? Tjena! Er hade jag ju glömt!
Inte alls, bara tre fastigheter. Två HR-fastigheter och en i egen regi. Visst gjorde jag lite pengar när jag gick 2012 i BTC. Men de togs ut förra året, så att säga. Hoppas SV fick sina pengar 🙃. Inget man skriver om på internet, är liksom inte 8 siffror. Lika många siffror som jag minns på Pi, så lite oklart 😂
Citera
2023-07-01, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Nivån på diskussionen är alltid så fånig. Om nu alla i BR och i villor är sådana miljonärer allihop så borde de väl ha hållit käften för länge sedan. Istället skriker de/du som gälla grisar för dessa högst modesta räntehöjningar. Patetiska patrask!

Saken är ju den, att alla som bor i bostadsrätter/villor här i tråden är fattigt patrask, medans dom som bor i hyresghettot är miljonärer/miljardärer.

Men det komiska i det, har klart och tydligt gått högt över huvudet på dig.
Citera
2023-07-01, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas86
Inte alls, bara tre fastigheter. Två HR-fastigheter och en i egen regi. Visst gjorde jag lite pengar när jag gick 2012 i BTC. Men de togs ut förra året, så att säga. Hoppas SV fick sina pengar 🙃. Inget man skriver om på internet, är liksom inte 8 siffror. Lika många siffror som jag minns på Pi, så lite oklart 😂

Ah just det så var det ja
Citera
2023-07-01, 19:07
Medlem
Citat:
Så kan det väl inte vara? Alla i hyresrätt är ju miljonärer?

Klart vi är. Vi sålde våra värdelösa bostadsrätter i skitföreningar med avgift på 4-5tusen till dig tydligen.

Det är du som gjort oss till miljonärer.
Citera
2023-07-01, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Matipa
Fan va bitter du är.

Ring banken och försök belåna upp din lägenhet. Du kommer bli förvånad när banken inte ger dig några pengar.

Troligen är din lägenhet värdelös för det finns ingen marknad för den. Grattis.

Ja, den är säkert värd 470 kronor nu, om ens det!!

Eller vi säger, 199.90 SEK, så kan du säkert sova lugnt inatt
Citera
2023-07-01, 19:09
Bannlyst
Citat:
Saken är ju den, att alla som bor i bostadsrätter/villor här i tråden är fattigt patrask, medans dom som bor i hyresghettot är miljonärer/miljardärer.

Men du tillhör ju den här fåniga tomte-skaran som beskriver BR- och husägare som miljonärer, eller hur? Eller hur? Håll käften då.
Citera
2023-07-01, 19:10
Medlem
svenkolrots avatar
"Citis chefsekonom: Den svenska inflationen sticker ut globalt
Den svenska inflationen sticker ut bland grannländerna, delvis beroende på den svaga svenska kronan."

Vad säger liksom om det?
Citera
2023-07-01, 19:10
Bannlyst
Citat:
Klart vi är. Vi sålde våra värdelösa bostadsrätter i skitföreningar med avgift på 4-5tusen till dig tydligen.

Det är du som gjort oss till miljonärer.

Jag köpte ju min för 500k år 2015, så gjorde en sån affär dig till miljonär i hyresettan kanske man kan börja förstå hur ni räknar era miljoner? Är det i VEF (Venezuelas valuta) ni räknar era svenska hundralappar? Då kan man ju börja förstå varför alla hyrestorskar här i tråden är miljonärer, och miljardärer i vissa fall.

Nu lättar dimman!
Citera
2023-07-01, 19:11
Medlem
Citat:

Alla är inte fattiga. Bara dom som bor i en gammal förening med en avgift på 4-5tusen.

Hur lyckades mäklaren locka in dig till att köpa den bostaden för flera år sedan?

Sa han att det var en välskött och bra förening med hög avgift? Vad exakt får ni för den dyra avgiften? Har ni personal som ni betalar i föreningen eller vad är grejen?

4-5tusen i avgift för 60m2 i en gammal lånefri förening. Herrejösses.
Citera
2023-07-01, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tymmiedickzon
Men du tillhör ju den här fåniga tomte-skaran som beskriver BR- och husägare som miljonärer, eller hur? Eller hur? Håll käften då.

Leta gärna upp de inläggen? Väntar spänt
Citera
2023-07-01, 19:15
Bannlyst
Citat:
Alla är inte fattiga. Bara dom som bor i en gammal förening med en avgift på 4-5tusen.

Hur lyckades mäklaren locka in dig till att köpa den bostaden för flera år sedan?

Sa han att det var en välskött och bra förening med hög avgift? Vad exakt får ni för den dyra avgiften? Har ni personal som ni betalar i föreningen eller vad är grejen?

4-5tusen i avgift för 60m2 i en gammal lånefri förening. Herrejösses.

Haha, ja herregud. Tänka sig, att bo i en förening som är mer eller mindre skuldfri, med en klockren underhållshistorik och betala 4-5.000 i månaden (som är det nya normala nu) och INTE behöva oroa sig för kommande avgifsthöjningar tack vare räntan, som högt belånade föreningar får göra?

Hur dumt kan det bli?
Citera
2023-07-01, 19:15
Medlem
Citat:
Nej, inte om bostadsrättsföreningarna har låga/inga lån. Till din stora förtret, är min förening just en sådan. En gammal, välskött och lågbelånad HSB förening. Vi har alltid haft en månadsavgift på runt 4-5000 för 2 ROK sedan ca 15 år tillbaka, just för att föreningen inte ska skuldsätta sig, och ändå kunna hålla efter/renovera byggnaderna och lägenheterna som finns i föreningen.

Nu slipper vi några höjningar. Senaste höjningen gjordes för flera år sedan, och den var på 5%. Inga nya höjningar är inplanerade (på grund utav räntan) dom närmaste 10 åren framåt. Lånen i våran förening är näst intill obefintliga.

Och jag bor i 2 ROK, på 60 kvadrat. Tackar som frågar!
Ursäkta men hur kan du ha 5k i avgift i en sån liten lägenhet? Låter som föreningen är rätt så misskött? Det är ju svårt att hitta nya föreningar som är kraftigt belånade som har så hög avgift. Hellre en välskött förening med skulder än en misskött förening. Är det styrelsen som skimmar er boende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in