Varför är det just såhär med hyrestorskar?
Antingen är man mångmiljonär, och bor i hyresrätt.
Eller så är man utfattig, och bor i villa/bostadsrätt.
Ni hyrestorskar verkar inte inse, att det finns fler grupper va?
1. Fattiga hyrestorskar, som varken har kapital, bostadsrätt/villa. (Förmodligen kvalar nog alla "miljonärer" med hyresrätter här i tråden in på denna kategorin) Men, vi är ju på Flashback, så vi spelar med.
2. Rika bostadsägare som också har kapital. Här blir det en öm punkt för många hyrestorskar i tråden. Antingen är man ju miljonär, och hyr sitt boende. Eller så är man utfattig, och överbelånad bostadsägare. Att det ska finnas bostadsägare, som också har ett bra sparkapital och investerar utöver bostadsmarknaden, det får inte finnas. Nej-nej-nej-nej. Mardröm!
Disclaimer: Jag själv, är mellan 30-40 år gammal. Bor i en 2 ROK, som är värderad till ca 950.000 kronor. Den köptes för 500.000 år 2015. Jag har runt 350.000 kvar i bolån. Jag har också runt 250.000 kronor i sparande, som jag dels sparat ihop till själv, dels är det gåvor. Dessa ligger låsta på ett fasträntekonto ett tag till. Sen kanske jag löser bolånet, eller gör något annat med mina småpengar.
Och jag vet, jag vet. Här i tråden är en lägenhet för 950.000 PISS, och 250.000 på sparkontot är ju skrattretande. Så är det ju, här på Flashback, bland vältränade elitsoldater, med kukar som mäter 35cm slakt, och MILJONER på kontot, är dessa småsiffror rent av pinsamma. Hur det ser ut i verkligheten, är ju en annan sak.
Skulle nog säga att jag tillhör lägre medelklass. Och det är jag helt fine med! Inga problem alls. Jag är faktiskt nöjd med det jag har. Men en sak skiljer mig från många här inne. Jag är ÄRLIG med det jag har. Jag skulle också kunna dra till med att jag har miljoner på kontot, och att jag har massvis med bostäder som jag äger, och dom är minsann betalda allihop! Det går ju att ljuga på Flashback. Men ett tips till er hyresråttor som skriver i tråden, och som är "miljonärer" - Ha koll på eran posthistorik, för där har man ofta hittat jävligt roliga inlägg, som visar sprickor i fasaderna.
Jag vet ju att jag tillhör den lägre delen av bostadsägarskiktet. Men anledningen till att jag jävlas med hyrestorskarna så hårt i tråden är, att jag har svårt för människor som missunnar bostadsägarna deras vinster. Det är lite rödingvarning på många hyrestorskar i tråden. Och dom är det kul att jävlas med.
Sen finns det massvis med bra, framgångsrika förmögna människor som bor i hyresrätt, som brädar mig på alla punkter, så är det ju! Ekonomiska, jobbmässiga, sociala, ja allt! Men jag tror inte dom finns här i tråden.
Edit: Och självklart har jag också ljugit/överdrivit på Flashback, det hör ju till!. Men inte i denna tråden/om min bostad, eller mitt kapital. Så jag förstår ju självklart varför folk saltar lite extra här inne. Det blir ju kul då!
Därför är det så kul att skriva här inne