2023-07-01, 13:03
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Ja, men det var en del av myten. Han disponerade en 300 kvadratmeter stor herrgård i Småland via Ikano. Han hade en vingård i Frankrike och bodde i ett 400 kvadratmeter stort hus i de bättre kvarteren i Lausanne. När Kamprad sålde för 35 miljoner kr revs villan direkt för ett nybygge. Så bara tomtvärdet var salupriset. Så han levde inte precis som en fattiglapp.

Ja jag vet, men poängen är att han hade lite mer vardagliga och mindre påkostade inslag i sitt liv också, precis som Olof. Som när han bodde på lyxhotell i Dubai (har jag för mig det var) och käkade korv med bröd, som exempel.

Olof är ett excentriskt geni.
Citera
2023-07-01, 13:19
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Ja jag vet, men poängen är att han hade lite mer vardagliga och mindre påkostade inslag i sitt liv också, precis som Olof. Som när han bodde på lyxhotell i Dubai (har jag för mig det var) och käkade korv med bröd, som exempel.

Olof är ett excentriskt geni.

Du menar den Olof, hans fru och Olofs pappa hyrde och bodde i tillsammans för på den tiden 28,000 SEK per månad?

Olof är varken miljardär eller ett geni. Han bor för fan med sin pappa.
Senast redigerad av kodapan 2023-07-01 kl. 13:23.
Citera
2023-07-01, 13:30
Medlem
paperfaces avatar
Citat:
Vad hände med den där Escobarvodkan som det postades om för ett par månader sedan? Har det blivit något av den? https://pabloescobarvodka.com/

Känns som att det kommer rinna ut i sanden som vanligt. Det är ju knappast en hållbar business att försöka leva på att sälja en enda generic vodka med egen brandning. Det finns många grossister som erbjuder anpassad branding på flaskan bara man beställer 5000-10000 flaskor.

Redan 2015 fanns det en escobarvodka: http://www.escobarvodka.com/

Fast det tar ju ett tag om ma vill ta fram en legitim produkt.
Är ju inte Olof själv som gör vodkan. Är ju en riktig producent du länkar till. De vill nog bestämma allt själva.
Med det sagt, kan ju ff rinna ut i sanden men ändå.
Citera
2023-07-01, 13:38
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Du menar den Olof, hans fru och Olofs pappa hyrde och bodde i tillsammans för på den tiden 28,000 SEK per månad?

Olof är varken miljardär eller ett geni. Han bor för fan med sin pappa.

Varför bor han fortfarande med sin pappa? Man kan ju tro att Olof är lite lätt utvecklingsstörd och behöver en god man som hjälper honom att sköta vardagen. Att Olof ens vågar bo tillsammans med den galningen är för mig en gåta.
Citera
2023-07-01, 15:00
Medlem
Attityds avatar
Stackars Olofs barn som de flackar runt mellan olika länder och hotell. Barnet får inte några vänner.
Man kan nästan tro att Olof är lyst som de flyttar runt
Citera
2023-07-01, 15:11
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Stackars Olofs barn som de flackar runt mellan olika länder och hotell. Barnet får inte några vänner.
Man kan nästan tro att Olof är lyst som de flyttar runt
Olof har inga barn, det där är nån annans barn
Citera
2023-07-01, 18:10
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Olof har inga barn, det där är nån annans barn
Njae, ungen är inte alls olik Olof. De hade varit värre om hon sett ut som random öststatsunge men det här barnet liknar faktiskt Olof rätt mycket.
Citera
2023-07-01, 20:53
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Njae, ungen är inte alls olik Olof. De hade varit värre om hon sett ut som random öststatsunge men det här barnet liknar faktiskt Olof rätt mycket.
Var ser du likheten?
Citera
2023-07-01, 22:38
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Varför bor han fortfarande med sin pappa? Man kan ju tro att Olof är lite lätt utvecklingsstörd och behöver en god man som hjälper honom att sköta vardagen. Att Olof ens vågar bo tillsammans med den galningen är för mig en gåta.

De jobbar och kör lite små-scams tillsammans. Partners in small crime. De har inte så många andra vänner (förutom el-snatto, och el-snattos mamma).
Citera
2023-07-01, 22:59
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
De jobbar och kör lite små-scams tillsammans. Partners in small crime. De har inte så många andra vänner (förutom el-snatto, och el-snattos mamma).

Ok, men verkar lite överdrivet att bo ihop. Men så är det väl när man har ont om cash och bara ljuger om sina tillgångar, som Olof gör. Annars hade han väl bott i en egen villa så han får gå på toaletten i fred.
Citera
2023-07-01, 23:26
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ok, men verkar lite överdrivet att bo ihop. Men så är det väl när man har ont om cash och bara ljuger om sina tillgångar, som Olof gör. Annars hade han väl bott i en egen villa så han får gå på toaletten i fred.

Det där hör nog till tonåren. I dag så verkar de ha en väldigt bra relation tillsammans.
Citera
2023-07-02, 10:55
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Det där hör nog till tonåren. I dag så verkar de ha en väldigt bra relation tillsammans.

Javisst är det fint att se far och son koka ihop diverse scams tillsammans. Att blåsa folk på fejktelefoner är en bra bonding experience. Inget jag hade varit stolt över dock, men familjen Gustafsson verkar lite speciella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in