Citat:
Ursprungligen postat av
sybel
Att söka I tråden håller jag på att lära mig 😃, men att söka i FUP är ett elände och än värre är att googla efter något om jag inte vet exakt vad jag söker.
På något vis hoppas jag att PMet fanns i slasken och inte är författat på beställning efter dom. Ett PM skrivet i efterhand vore att underminera hela utredningen och öppna för misstanke om fler grova missar (förutom de som Avel påpekat). Så lång tid efter har det inget värde över huvud taget - jfr med länken Heretic postat om minnet.
Det övergår mitt förstånd att ett sådant pm skulle ligga i slasken.
Återstår ett om skrivet i efterhand på beställning från åklagaren med anledning av försvarets teori.
Det a är ju något som borde ha undersökts då Maja tog upp det i förhör innan TR. Det är också märkligt att det inte gjorts. Särskilt som att man då säger sig ha kollat där och att man redan avfärdat möjligheten att en kropp kunnat dras in där utan att det syntes spår.
Det ör ju heller inget som förhörsledarna säger till Maja när hon tar upp detta.
Visst, jag tror säkert att man kan minnas att det var dammigt och kanske också sammanhanget när man kollade in där.
Men som du säger, hur kunde man bedöma hur dammigt och hur omöjligt det varit att en kropp dragits in där, det känns osäkert hur väl man minns detaljerna 8 månader efter mordet.