Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
Du får ändå hålla med om att Fischer-Price var en jätteflopp och att Durmaz är på väg dit. Faktum till skillnad från spekulationer.
Mitt svar till ditt första statement är nog fortfarande "nja" men det är väl främst för att jag inte sett siffrorna än och för jag såg på Fischer lite annorlunda jämfört med hur många andra såg på honom. Det var en gamble från första början givet hans skadehistorik och det är ju knappast en tillfällighet att Antwerpen stod för merparten av hans lön under tiden i AIK. Det föll ju inte väl ut från ett sportsligt perspektiv men för att vi ska kalla det en flopp måste förväntningarna och den ekonomiska satsningen också finnas där. Om det visar sig att det vi betalade för Fischer är samma som average utfyllnadsspelare så tycker jag ändå inte att det var något korkat beslut att chansa och har svårt att kalla det en flopp. Det samma gäller egentligen även JD. Alla sitter och snackar om hans lön som om det skulle vara dyr affär för AIK men hans andra anbud kom väl en turkisk division 3 klubb och då är jag rätt övertygad om att det inte är några astronomiska summor vi pratar om i löneanspråk.
Ska vi prata AIK flopp ska vi utan tvivel prata JG. JG kom in som en av dom största profilvärvningarna vi gjort genom tiderna, är väl bara Sebastian Larsson och Andreas Andersson som ligger i samma klass om vi ska vara helt ärliga, drar en lön som lätt placerar honom i topp 10, kanske till och med topp 5 i Allsvenskan, och som vågar komma tillbaka efter semestern i sämre fysiskt skick än din genomsnittliga kontorsarbetare som cyklar till jobb. Jag har brist på ord när jag ska förklara hur jävla illa den där situationen är och undrar om det helt ärligt inte är värt att riva kontraktet eller försöka låna ut horungen.
Jag tror helt ärligt inte att jag avskytt en AIK spelare mer än jag avskyr JG. Att ha den talangen, sitta på den lönen och sen springa runt med den inställningen är fan beyond words. Att kunna livnära sig på att spela fotboll är ett jävla privilegie som ytterst få kan ånjuta. Ytterligare färre får äran att representera Sverige's största och finaste förening. Att då ta detta privilegie och offentligt torka sig i röven med det är fan, ja, vem fan vet. Ordet "respektlöst" räcker liksom inte till.
Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Han levde inte upp till de höga förväntningarna, men var trots allt bara ett lån. Han kan inte ha kostat AIK jättemycket. Tänk om de hade köpt honom för 10 miljoner och skrivit kontrakt på tre år. Det hade varit något. Tycker AIK kommer billigt undan.
Lite så.