2023-06-30, 16:23
Medlem
cokehyenas avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/2BgQ5y/allsvenskan-djurgarden-far-inte-trana-pa-tele2-arena-konstigt

Sinnessjukt vad DIF motarbetas från alla håll och kanter.
Citera
2023-06-30, 18:07
Medlem
TheJackets avatar
https://youtu.be/lARbTT8YqGY

Amadou Jawo kom alltså till Sverige när han var 5 år gammal men pratar bättre svenska än de flesta blattar som är födda här. Bättre än Rissnekebaben med. Det finns verkligen ingen ursäkt för att låta som du precis hoppade av flyktingbåten bara för att du inte är vit. Amadou pratar bättre svenska än de flesta svenskar till och med.

Det är så galet pinsamt att så många av våra unga talanger bryter när de pratar svenska. Klubbarna borde ta tag i detta. Majoriteten av alla fotbollsspelare som som håller på och lajvar orten kan faktiskt prata korrekt.

För jag kan garantera att varenda liten tuffing från orten pratar flytande svenska i polisförhör. Jag har bevittnat det så jävla många gånger.

Men med personer som Tobias Sana i omklädningsrummet så uppmuntras detta efterblivna beteende. Trots att han har en svensk mamma och är född i Göteborg så är han tydligen den ultimata förebilden för unga invandrare med sin fejkade knackliga svenska.

Aiesh började helt plötsligt prata bättre så fort Sana försvann. Food for thought
Citera
2023-06-30, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
https://youtu.be/lARbTT8YqGY

Amadou Jawo kom alltså till Sverige när han var 5 år gammal men pratar bättre svenska än de flesta blattar som är födda här. Bättre än Rissnekebaben med. Det finns verkligen ingen ursäkt för att låta som du precis hoppade av flyktingbåten bara för att du inte är vit. Amadou pratar bättre svenska än de flesta svenskar till och med.

Det är så galet pinsamt att så många av våra unga talanger bryter när de pratar svenska. Klubbarna borde ta tag i detta. Majoriteten av alla fotbollsspelare som som håller på och lajvar orten kan faktiskt prata korrekt.

För jag kan garantera att varenda liten tuffing från orten pratar flytande svenska i polisförhör. Jag har bevittnat det så jävla många gånger.

Men med personer som Tobias Sana i omklädningsrummet så uppmuntras detta efterblivna beteende. Trots att han har en svensk mamma och är född i Göteborg så är han tydligen den ultimata förebilden för unga invandrare med sin fejkade knackliga svenska.

Aiesh började helt plötsligt prata bättre så fort Sana försvann. Food for thought

Dom där ortenwannabe-pojkarna är roliga, inte sett intervjun med Sanna Guidetti? TjockJohn pratade med sina personer, sina boys från the hood https://nyheter24.se/noje/kandisar/1155564-sanna-guidetti-blev-utpressad-efter-sexvideo
Citera
2023-06-30, 19:08
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Dom där ortenwannabe-pojkarna är roliga, inte sett intervjun med Sanna Guidetti? TjockJohn pratade med sina personer, sina boys från the hood https://nyheter24.se/noje/kandisar/1155564-sanna-guidetti-blev-utpressad-efter-sexvideo

– John berättade ju inte det här för mig då han visste att jag skulle få panik. Men han pratade med sina personer... som pratade med några andra personer. Det hela slutade med att en av våra personer gick och träffade den som hade mobilen. Och ja.... hotade lite tillbaka kan man säga.

Gav lite pengar och bad dom att sluta med andra ord

Bror. Ge mig telefonen du får 20 lax bre
Senast redigerad av TheJacket 2023-06-30 kl. 19:10.
Citera
2023-06-30, 19:12
Medlem
Citat:
– John berättade ju inte det här för mig då han visste att jag skulle få panik. Men han pratade med sina personer... som pratade med några andra personer. Det hela slutade med att en av våra personer gick och träffade den som hade mobilen. Och ja.... hotade lite tillbaka kan man säga.

Precis och vad säger att dom inte redan fört över filerna nånstans, vem vet en dag kanske kommer när Lill-John gör debut på nån porr-site
Citera
2023-06-30, 19:16
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Precis och vad säger att dom inte redan fört över filerna nånstans, vem vet en dag kanske kommer när Lill-John gör debut på nån porr-site

Jag har levt duktigt rövare i min ungdom men inget har fått mig att känna mig så gangsta som alla dessa "svenska" fotbollstomtar. Rissnekebaben är lika gata som himlen. Kulusevski är mindre gata än mina juggekolegor i fabriken osv. Patetiskt är det.
Citera
2023-06-30, 19:49
Avslutad
Citat:
Jag har levt duktigt rövare i min ungdom men inget har fått mig att känna mig så gangsta som alla dessa "svenska" fotbollstomtar. Rissnekebaben är lika gata som himlen. Kulusevski är mindre gata än mina juggekolegor i fabriken osv. Patetiskt är det.
Att prata högt inne på biblioteket och ge långfingret till lyktstolpar är inte "gangsta".
Citera
2023-06-30, 20:00
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Att prata högt inne på biblioteket och ge långfingret till lyktstolpar är inte "gangsta".

Inte ens när jag var som värst skulle jag fått för mig att hålla på i ett bibliotek. Där skall det vara tyst och lugnt. Perfekt ställe att knarka på, men inte fan störde man någon.

Som ur en film höll vi lite stökiga de ännu värre borta från de som hade talang redan då. Men nu verkar det som att det är coolt att ha en koppling till kriminella luffare. Sen beter de sig som att det är en total chock att massa kriminella rör sig i deras krets när media avslöjar det. Pissluffare
Citera
2023-06-30, 20:46
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Undrar vilka han snackade med, var det BA eller polare han träffat på kebaben?
Citera
2023-06-30, 20:49
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Undrar vilka han snackade med, var det BA eller polare han träffat på kebaben?

Tror du verkligen att han har riktiga polare?
Citera
2023-06-30, 22:45
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Alltså, att Bajen gör en korkad affär och lägger en enorm summa pengar på en spelare som har skadebekymmer och inte presterar förändras inte bara för att Molde gör en ännu mer korkad affär och räddar Bajen från deras idioti.
Jag ger mig. Du har rätt. Hade inget av det som skedde i verkligheten skett hade det varit en kass värvning av Hammarby.
Citera
2023-07-01, 07:15
Avslutad
Äntligen fotboll igen, fan vad man har längtat.

En drös spelare borta och man förstår Rydström när han pratade om att det finns många potentiella lösningar och det blir spännande hur han gör. Nu tror jag att han kommer köra på en fyrbackslinje (Busanello - Moisander - Nielsen - Cessay) men jag hade gärna sett en trebackslinje istället (Busanello - Moisander - Nielsen). Det innebär att man kan slänga in Olsson/Cessay vid behov. En annan position som redan är spikad är IKT på topp, han ska äntligen vara redo och då finns inget mycket att välja mellan. Gudjohnsen är långt ifrån redo men får vara med på bänken.

Det är på mitten man får tänka ordentligt och är Rydströms största... Pratas mycket om Rieks (en bra match, en riktigt dålig match) och även om jag verkligen gillar Rieks så har han inte farten längre för att spela på kanten och på mitten har han varit både fågel och fisk. Ali och Nanasi lär vara givna, även Peña lär inte heller flyttas på. Siby och Lewicki, nja, övertygade inte riktigt mot Götet. Zeidan ska ha varit bra under träningsveckan men såg ganska vilsen ut senast mot Götet.

Mest trolig elva (4-3-3): Dahlin - Busanello - Moisander - Nielsen - Cessay - Peña - Rieks - Zeidan - Nanasi - IKT - Ali

Min föredragna elva (3-4-2-1) Dahlin - Busanello - Moisander - Nielsen - Rieks - Peña - Siby - Ali - Nanasi - Zeidan - IKT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in