2023-07-01, 07:33
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag ger mig. Du har rätt. Hade inget av det som skedde i verkligheten skett hade det varit en kass värvning av Hammarby.
Idiot. Hela mitt argument från mitt allra första inlägg var att Berisha mycket väl kunnat vara Allsvenskans sämsta värvning genom tiderna om Molde inte räddat Bajen. Det är klart att affären som den ser ut nu är helt okej från Bajen perspektiv men det finns ju i princip ingen som förstår varför Norrmännen betalade vad dom betalade för Berisha.
Citera
2023-07-01, 08:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Äntligen fotboll igen, fan vad man har längtat.

En drös spelare borta och man förstår Rydström när han pratade om att det finns många potentiella lösningar och det blir spännande hur han gör. Nu tror jag att han kommer köra på en fyrbackslinje (Busanello - Moisander - Nielsen - Cessay) men jag hade gärna sett en trebackslinje istället (Busanello - Moisander - Nielsen). Det innebär att man kan slänga in Olsson/Cessay vid behov. En annan position som redan är spikad är IKT på topp, han ska äntligen vara redo och då finns inget mycket att välja mellan. Gudjohnsen är långt ifrån redo men får vara med på bänken.

Det är på mitten man får tänka ordentligt och är Rydströms största... Pratas mycket om Rieks (en bra match, en riktigt dålig match) och även om jag verkligen gillar Rieks så har han inte farten längre för att spela på kanten och på mitten har han varit både fågel och fisk. Ali och Nanasi lär vara givna, även Peña lär inte heller flyttas på. Siby och Lewicki, nja, övertygade inte riktigt mot Götet. Zeidan ska ha varit bra under träningsveckan men såg ganska vilsen ut senast mot Götet.

Mest trolig elva (4-3-3): Dahlin - Busanello - Moisander - Nielsen - Cessay - Peña - Rieks - Zeidan - Nanasi - IKT - Ali

Min föredragna elva (3-4-2-1) Dahlin - Busanello - Moisander - Nielsen - Rieks - Peña - Siby - Ali - Nanasi - Zeidan - IKT

Nu är det upp till bevis för er! Om ni klarar av att hantera en brandskattad trupp på samma sätt som stora stygga Häcken?
Citera
2023-07-01, 09:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu är det upp till bevis för er! Om ni klarar av att hantera en brandskattad trupp på samma sätt som stora stygga Häcken?

Oroa inte ens bror.
Citera
2023-07-01, 09:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Tror inte vi har shoppat färdigt.
Citera
2023-07-01, 09:51
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Idiot. Hela mitt argument från mitt allra första inlägg var att Berisha mycket väl kunnat vara Allsvenskans sämsta värvning genom tiderna om Molde inte räddat Bajen. Det är klart att affären som den ser ut nu är helt okej från Bajen perspektiv men det finns ju i princip ingen som förstår varför Norrmännen betalade vad dom betalade för Berisha.
Du får ändå hålla med om att Fischer-Price var en jätteflopp och att Durmaz är på väg dit. Faktum till skillnad från spekulationer.
Citera
2023-07-01, 09:56
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Du får ändå hålla med om att Fischer-Price var en jätteflopp och att Durmaz är på väg dit. Faktum till skillnad från spekulationer.

Han levde inte upp till de höga förväntningarna, men var trots allt bara ett lån. Han kan inte ha kostat AIK jättemycket. Tänk om de hade köpt honom för 10 miljoner och skrivit kontrakt på tre år. Det hade varit något. Tycker AIK kommer billigt undan.
Citera
2023-07-01, 10:00
Avslutad
Citat:
Fast Teu har ändå rätt. Berisha var en makalöst dålig värvning av er som räddades av en fullständigt katastrofalt dålig värvning som bara skedde för att Molde precis vunnit på lotto och på ett nyrikt sätt ville bränna pengarna på lull-lull.
Citera
2023-07-01, 10:44
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Fast Teu har ändå rätt. Berisha var en makalöst dålig värvning av er som räddades av en fullständigt katastrofalt dålig värvning som bara skedde för att Molde precis vunnit på lotto och på ett nyrikt sätt ville bränna pengarna på lull-lull.

Verkligen. Han verkar inte vara en särskilt sympatisk snubbe heller så misstänker att han kan ha skapat dålig stämning i omklädningsrummet utöver att vara dålig på plan. Värvningen som sådan var verkligen dålig men som sagt, nästan overkligt hur man lyckades rädda situationen genom att sälja honom så dyrt och snabbt!

Inte riktigt lika sjukt men sjukt ändå är att blåvitt tydligen fick lite pengar för Sorga. Inte mycket men ändå. 200kr hade varit galet bara det
Citera
2023-07-01, 10:56
Medlem
Teus avatar
Citat:
Mitt svar till ditt första statement är nog fortfarande "nja" men det är väl främst för att jag inte sett siffrorna än och för jag såg på Fischer lite annorlunda jämfört med hur många andra såg på honom. Det var en gamble från första början givet hans skadehistorik och det är ju knappast en tillfällighet att Antwerpen stod för merparten av hans lön under tiden i AIK. Det föll ju inte väl ut från ett sportsligt perspektiv men för att vi ska kalla det en flopp måste förväntningarna och den ekonomiska satsningen också finnas där. Om det visar sig att det vi betalade för Fischer är samma som average utfyllnadsspelare så tycker jag ändå inte att det var något korkat beslut att chansa och har svårt att kalla det en flopp. Det samma gäller egentligen även JD. Alla sitter och snackar om hans lön som om det skulle vara dyr affär för AIK men hans andra anbud kom väl en turkisk division 3 klubb och då är jag rätt övertygad om att det inte är några astronomiska summor vi pratar om i löneanspråk.

Ska vi prata AIK flopp ska vi utan tvivel prata JG. JG kom in som en av dom största profilvärvningarna vi gjort genom tiderna, är väl bara Sebastian Larsson och Andreas Andersson som ligger i samma klass om vi ska vara helt ärliga, drar en lön som lätt placerar honom i topp 10, kanske till och med topp 5 i Allsvenskan, och som vågar komma tillbaka efter semestern i sämre fysiskt skick än din genomsnittliga kontorsarbetare som cyklar till jobb. Jag har brist på ord när jag ska förklara hur jävla illa den där situationen är och undrar om det helt ärligt inte är värt att riva kontraktet eller försöka låna ut horungen.

Jag tror helt ärligt inte att jag avskytt en AIK spelare mer än jag avskyr JG. Att ha den talangen, sitta på den lönen och sen springa runt med den inställningen är fan beyond words. Att kunna livnära sig på att spela fotboll är ett jävla privilegie som ytterst få kan ånjuta. Ytterligare färre får äran att representera Sverige's största och finaste förening. Att då ta detta privilegie och offentligt torka sig i röven med det är fan, ja, vem fan vet. Ordet "respektlöst" räcker liksom inte till.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Han levde inte upp till de höga förväntningarna, men var trots allt bara ett lån. Han kan inte ha kostat AIK jättemycket. Tänk om de hade köpt honom för 10 miljoner och skrivit kontrakt på tre år. Det hade varit något. Tycker AIK kommer billigt undan.
Lite så.
Senast redigerad av Teu 2023-07-01 kl. 11:08.
Citera
2023-07-01, 11:23
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Mitt svar till ditt första statement är nog fortfarande "nja" men det är väl främst för att jag inte sett siffrorna än och för jag såg på Fischer lite annorlunda jämfört med hur många andra såg på honom. Det var en gamble från första början givet hans skadehistorik och det är ju knappast en tillfällighet att Antwerpen stod för merparten av hans lön under tiden i AIK. Det föll ju inte väl ut från ett sportsligt perspektiv men för att vi ska kalla det en flopp måste förväntningarna och den ekonomiska satsningen också finnas där. Om det visar sig att det vi betalade för Fischer är samma som average utfyllnadsspelare så tycker jag ändå inte att det var något korkat beslut att chansa och har svårt att kalla det en flopp. Det samma gäller egentligen även JD. Alla sitter och snackar om hans lön som om det skulle vara dyr affär för AIK men hans andra anbud kom väl en turkisk division 3 klubb och då är jag rätt övertygad om att det inte är några astronomiska summor vi pratar om i löneanspråk.

Ska vi prata AIK flopp ska vi utan tvivel prata JG. JG kom in som en av dom största profilvärvningarna vi gjort genom tiderna, är väl bara Sebastian Larsson och Andreas Andersson som ligger i samma klass om vi ska vara helt ärliga, drar en lön som lätt placerar honom i topp 10, kanske till och med topp 5 i Allsvenskan, och som vågar komma tillbaka efter semestern i sämre fysiskt skick än din genomsnittliga kontorsarbetare som cyklar till jobb. Jag har brist på ord när jag ska förklara hur jävla illa den där situationen är och undrar om det helt ärligt inte är värt att riva kontraktet eller försöka låna ut horungen.

Jag tror helt ärligt inte att jag avskytt en AIK spelare mer än jag avskyr JG. Att ha den talangen, sitta på den lönen och sen springa runt med den inställningen är fan beyond words. Att kunna livnära sig på att spela fotboll är ett jävla privilegie som ytterst få kan ånjuta. Ytterligare färre får äran att representera Sverige's största och finaste förening. Att då ta detta privilegie och offentligt torka sig i röven med det är fan, ja, vem fan vet. Ordet "respektlöst" räcker liksom inte till.

Rissnekebaben hade ju kunnat tjäna en hel del good guy points på att bara lägga ner sin fejkade jävla orten-persona.

Gissar att många AIKare hade varit bättre inställda till honom trots hans dåliga prestationer om han bara hade varit ödmjuk och betett sig som en vuxen människa fan
Citera
2023-07-01, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Rissnekebaben hade ju kunnat tjäna en hel del good guy points på att bara lägga ner sin fejkade jävla orten-persona.

Gissar att många AIKare hade varit bättre inställda till honom trots hans dåliga prestationer om han bara hade varit ödmjuk och betett sig som en vuxen människa fan

Fast blev han inte värvad till AIK just för att han är en wigga? Var väl därför AIK alltid har setts som det naturliga valet för honom? AIK är ju linje blå så jag tror att det uppskattas att han försöker passa in där.
Senast redigerad av Mandelgubben 2023-07-01 kl. 12:27.
Citera
2023-07-01, 12:01
Medlem
Londons avatar
Citat:

Lite så.

Sjukt hur man nästan hoppas se en saudisk klubb helt osannolikt värva John för 30 mkr bara för att få se bajarna stå upp och applådera jurelius öga för lyckade affärer

Berisha är tveklöst en av allsvenskans sämsta värvningar någonsin med en helt vansinnig hävstång på investeringen. Särskilt beaktande kapitalet i klubben som värvade honom. En spelare som ansågs för dyr för MFF trots sportsligt intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in