2023-06-30, 14:39
Medlem
jontepsgs avatar
Arsenal lottade mot Linköping i CL-kvalet. Så för alla gunners som bryr sig om damerna så finns det förhoppningsvis möjlighet att se dom i Linköping i september. Matcherna kan kommas att spelas i Paris också av någon korkad anledning..
Citera
2023-06-30, 15:27
Medlem
Arsenal blir verkligen intressanta detta år, då ett starkt lag förstärks med några spelare av hög kvalitet. Jag tycker att Havertz är en spelare med hög potential men har väl inte lyckats så bra i Chelsea. Arteta är ju en tränare med en offensiv spelstrategi och jag tror att han vet vad han vill ha för spelartyper och är beredd att utbilda spelarna så att de passar in i spelsystemet.
Många har spekulerat i om Rice är värd den höga övergångssumman... Svårt att svara på, men det visar sig efter denna säsong eller om 2-3 år. Många engelska klubbar har helt klart mer pengar att värva för nu än för ett antal år sedan, även medelstora klubbar verkar kunna värva för gigantiska summor, och om det är bättre med en Rice eller att värva två spelare av mycket hög klass är svårt att svara på. Men jag tror att Rice kommer att göra stor nytta i Arsenal men om det räcker för att vinna titlar är omöjligt för mig att sia om.
Några lag (Chelsea, Liverpool) kommer säkert försöka hänga med bättre i tätstriden och Newcastle kanske blir bättre. Jag hoppas på en jämn serie där många lag är med i tätstriden.
Citera
2023-06-30, 17:46
Medlem
Mount till United. Kommer det att hjälpa?

Vad United behöver är en mittback (bredvid Rafa) en striker (oshimen) och en ny målis (onana).
Citera
2023-06-30, 17:58
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Mount till United. Kommer det att hjälpa?

Vad United behöver är en mittback (bredvid Rafa) en striker (oshimen) och en ny målis (onana).

Oshimen är väl runt 100 miljoner euro, Onana är väl inte mycket billigare än Raya. Alltså inget dom har råd med atm.
Citera
2023-06-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Oshimen är väl runt 100 miljoner euro, Onana är väl inte mycket billigare än Raya. Alltså inget dom har råd med atm.

Hur går det med nya ägare? Skall inte en arabisk shejk komma in och styra upp det hela (dvs pumpa in oljepengar i bygget)???
Citera
2023-06-30, 18:30
Medlem
Drickbacks avatar
Superdatorn har talat, här är slutabellen för 23/24. Lönt att spela om det?

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/premier-league-table-fixtures-2024-30240951
Senast redigerad av Drickback 2023-06-30 kl. 18:46.
Citera
2023-06-30, 18:35
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Superdatorn har talat, här är slutabellen för 23/24. Lönt att spel om det?

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/premier-league-table-fixtures-2024-30240951
Ser väldigt logiskt och realistiskt ut.. Finns det något den tippat förut?
Citera
2023-06-30, 20:01
Medlem
jontepsgs avatar
Liverpool betalar Dominik Szoboszlais utköpsklausul på €70m. Spännande.

https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1674834553184059413?t=WU-xc3D1Vb5bNLnaQAMRzg&s=19
Citera
2023-06-30, 20:12
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Liverpool betalar Dominik Szoboszlais utköpsklausul på €70m. Spännande.

https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1674834553184059413?t=WU-xc3D1Vb5bNLnaQAMRzg&s=19
Vad är det som händer med dessa summor? För något år sedan hade han kostat 20-30...
Citera
2023-06-30, 20:24
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Superdatorn har talat, här är slutabellen för 23/24. Lönt att spela om det?

Det är för tidigt att spela på en tabell när man inte ens vet vilka som ska spela i alla lag än.

Transfermarknaden har precis börjat och denna superdatorn gjorde ju sin analys för typ två veckor sedan. Mycket som kan hända framöver, och dessutom som redan har hänt på de två veckorna sen artikeln släpptes.

Dock tror jag att den har rätt om att City, Arsenal och Liverpool kommer slåss om top 3 platserna, men tycker samtidigt det är för tidigt att säga i vilken ordning. Visst är jag partisk, men jag tror ändå Arsenal har chans att vinna titeln i år.
Citera
2023-06-30, 20:26
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vad är det som händer med dessa summor? För något år sedan hade han kostat 20-30...

Det är ju hans utköpsklausul som sagt så då brukar det bli dyrare, om man inte har något speciellt inskrivet som Mac Allister eller Haaland. Barcelona skrev ju in en utköpsklausul på €400m för Gundogan 😁

Edit: för något år sen är lite fel, men för kanske 8 år sedan så hade han nog gått för den summan.
Citera
2023-06-30, 20:26
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Det är för tidigt att spela på en tabell när man inte ens vet vilka som ska spela i alla lag än.

Transfermarknaden har precis börjat och denna superdatorn gjorde ju sin analys för typ två veckor sedan. Mycket som kan hända framöver, och dessutom som redan har hänt på de två veckorna sen artikeln släpptes.

Dock tror jag att den har rätt om att City, Arsenal och Liverpool kommer slåss om top 3 platserna, men tycker samtidigt det är för tidigt att säga i vilken ordning. Visst är jag partisk, men jag tror ändå Arsenal har chans att vinna titeln i år.
Alla lag har chansen att vinna innan det börjar.. Vad gör att du tror att Arsenal skulle ha större chans i år än säg förra året?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in