Hur funkar sådana här konstruktioner? Den drivs väl med spänning genom hela spåret. Jag tänker det behövs elektrisk påfrestning för att bygeln ska gå upp. Om den spårade ur och förlorade en del kontakt med spåret så åkte bygeln upp för det. Hjulen lossnade innan de hann trycka på nödstopp såklart. De hann ju inte trycka på nödstopp innan den spårade ur såklart. Vid nödstopp hade bygeln suttit kvar.
Ha överseende om jag använder fel terminologi…
Var bygeln verkligen helt uppe? Den kan ju ha varit dåligt neddragen också och man glider ur av tyngdkraften.
Man inser ju att de inte kommer ta bort Jetline. Det är väldigt svårt att ersätta med något annat dels som passar in på ytan men också har massa krav på att inte förstöra utsikten från alla hållen och inte ge för höga bullernivåer på visss platser för boende på djurgården. (Det här är krav som gröna Lund har på nya åkattraktioner, de har fått deala fram ett förlag som ger allmänheten tillgång till ytan utanför det som ska byggas ut nästa år). Nä allt det här blir för krångligt, så de kommer ha kvar helvetesbanan som flera barn fick lida i, och fick sin mamma död i.
https://youtube.com/shorts/vv5NYHp9ZAI?feature=share 
Jag lät min 11-åring åka den själv sist för jag som vuxen tycker det är så jobbigt att behöva åka allt sådant här, speciellt den här som man nästan mår illa av när den äntligen stannar. Mitt barn hade ju inte kunnat hantera att sitta så där själv vet jag bara. Det värsta är väl kontrasten mot att åka för det skulle vara kul och sedan slutar det i en dödsolycka. En bilolycka blir ju en annan sak.