2023-06-29, 00:29
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jag utgår från att värdet är alltså 0 eftersom du har så svårt för att svara på frågan.

Att priset är skilt från 0 är alltså irrelevant i sammahanget.
Priset är ett objektivt uttryck för ett subjektivt värde. För dig kan det vara värt noll. Konsensus på marknaden håller inte med dig.
Citera
2023-06-29, 01:02
Avslutad
Citat:
Varför har du så svårt att svara på frågor? Jag förstår att detta är känsligt för dig, att bitcoin i sig är värt 0.

Priset är ovidkommande i denna fråga.

Varför ska vi lyssna på ditt nonsens istället för på marknaden? Enligt marknaden är en BTC värd 30K+$ för tillfället.

Samma sak apropå bitcoiniseringen. Enligt dig finns det ingenting sådant, enligt marknaden så finns det något sådant emedan alltfler av världens tyngsta institutioner investerar i BTC.

Igen. Varför ska vi lyssna på dig istället för på marknaden (inkl BlackRock)?
Citera
2023-06-29, 06:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Varför ska vi lyssna på ditt nonsens istället för på marknaden? Enligt marknaden är en BTC värd 30K+$ för tillfället.

Samma sak apropå bitcoiniseringen. Enligt dig finns det ingenting sådant, enligt marknaden så finns det något sådant emedan alltfler av världens tyngsta institutioner investerar i BTC.

Igen. Varför ska vi lyssna på dig istället för på marknaden (inkl BlackRock)?
Vilka ”institutioner” investerar och hur mycket har de köpt nu?

Jag antar att det enligt din logik även pågår:

-Ethereumisering
-Dogecoinisering
-Tetherisering

Osv…
Senast redigerad av kebabmedpommes 2023-06-29 kl. 06:34.
Citera
2023-06-29, 08:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Priset är ett objektivt uttryck för ett subjektivt värde. För dig kan det vara värt noll. Konsensus på marknaden håller inte med dig.
Jag föreslår att du slutar förstöra diskussioner där du inte har någon koll på vad som avhandlas. Eller har du ett svar på var "2 biljoner" här nedan kommer från? Vad är motsvarande belopp för bitcoin? Din kompis verkar ha ytterst svårt för att svara på frågan och har undvikit att göra det trots flera försök:
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Guldets marketcap är $12 biljoner, medans dess värde i industrin bara är runt $2 biljoner.
Citera
2023-06-29, 12:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag föreslår att du slutar förstöra diskussioner där du inte har någon koll på vad som avhandlas. Eller har du ett svar på var "2 biljoner" här nedan kommer från? Vad är motsvarande belopp för bitcoin? Din kompis verkar ha ytterst svårt för att svara på frågan och har undvikit att göra det trots flera försök:
Citat:
Guldets marketcap är $12 biljoner, medans dess värde i industrin bara är runt $2 biljoner.

Guldets marketcap är $12 biljoner, medans dess värde i industrin bara är runt $2 biljoner, vilket ger att guldets värde som "store of value" är ungefär 10 biljoner.
Trodde verkligen inte att jag behövde förklara det som för en 7 åring, åt dig.

Bitcoins pris utgörs nog, likt guldets pris, till större del av egenskapen "store of value". Förmodligen lite mer tom.
Senast redigerad av Leaston 2023-06-29 kl. 12:41.
Citera
2023-06-29, 12:31
Avslutad
Citat:
Vilka ”institutioner” investerar och hur mycket har de köpt nu?

Jag antar att det enligt din logik även pågår:

-Ethereumisering
-Dogecoinisering
-Tetherisering

Osv…

Det har redan diskuterats här på forumet, sluta spela dum

Ja, per definition pågår även Ethereumisering, Dogecoinisering och Tetherisering, men åtminstone de två sista kommer inte att lyckas med detta, är min gissning. Ethereumisering tog ny fart när Kina öppnade upp för Krypto och köpte in sig i ETH via HK.

Bitcoiniseringen, som är mer säker än de andra "iferingarna", tog ny fart när BlackRock ansökte om att få starta en spot ETF för någon vecka sedan.
Citera
2023-06-29, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Eftersom det numera saknas en tråd om allmänna argument för bitcoin, så startar jag en nu. Fokus för tråden är inte främst om det är en god idé att köpa eller sälja bitcoin utan mer allmänt om fördelar och nackdelar med bitcoin och bitcoiniseringen.

En viktig fördel enligt mig är att bitcon ger en möjlighet att kringgå banksystemet, vilket börjar bli alltmer förtryckande och politiserat. Här är ett färskt exempel på hur samma bank som inte tillåter svenska alternativmedier som kunder, på grund av en föregiven risk för penningtvätt och terrorfinansiering, tillåter insamling till bland annat PKK.

Här samlar PKK in pengar via konton i SEB
https://www.friatider.se/har-samlar-pkk-pengar-konton-i-seb

PKK är alltså, till skillnad från svenska alternativmedier, klassad som en terroristorganisation i Sverige.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kurdistans_arbetarparti#Terroristklassning

Detta är inte ett exklusivt svenskt problem. Det är välbekant hur banksystemet användes i Kanada för att trycka ner lastbilschaufförerna som protesterade mot Kanadas brutala covidlagar.

https://www.foxnews.com/media/canadian-freedom-convoy-truck-seized-bank-account-frozen
https://www.newsweek.com/banks-have-begun-freezing-accounts-linked-trucker-protest-1680649

I Iran övervägde regeringen att låta frysa bankkonton för kvinnor som vägrar bära huvudduk:

https://cointelegraph.com/news/iran-set-to-freeze-bank-accounts-of-women-who-refuse-to-wear-a-hijab

Kina ska vi inte tala om. Där används banksystmet som en viktig del i kommunistpartiets kontrollapparat.

Bitcoin ger en möjlighet för individen att kringå banksystemet och redan i dag klara sig hyfsat även om man blir utestängd från sin bank. I förlängningen kommer bitcoin kunna göra banksystemet helt irrelevant. Detta är enligt min mening ett av de viktiga argumenten för bitcoin. Bitcoin kan frigöra oss från banksystemet.

Bitcoin skyddar inte vår anonymitet, studera mer om monero och se att denna kryptovaluta är mycket säkrare.

En annan sak till moneros fördel är att det om några år kan vara värt mer än bitcoin.

Varje år börjar fler platser acceptera monero och det värdesätter mer och mer.
Citera
2023-06-29, 13:28
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CryptoWonder
Bitcoin skyddar inte vår anonymitet, studera mer om monero och se att denna kryptovaluta är mycket säkrare.

En annan sak till moneros fördel är att det om några år kan vara värt mer än bitcoin.

Varje år börjar fler platser acceptera monero och det värdesätter mer och mer.
Tror jag kan sammanfatta min skeptis till Moneros framtida framgång med att det finns en anledning till att BlackRock och en hel del andra nu köar för en Bitcoin ETF snarare än en Monero ETF.
Citera
2023-06-29, 13:46
Medlem
Citat:
Tror jag kan sammanfatta min skeptis till Moneros framtida framgång med att det finns en anledning till att BlackRock och en hel del andra nu köar för en Bitcoin ETF snarare än en Monero ETF.

Utan tvekan kommer bitcoin att fortsätta att existera och dess pris kommer att kontrolleras av samma dynasti av bankirer som kontrollerar FOREX-marknaden.

Verktyg som Chainalysis bryter bitcoins integritet och regeringar älskar det... medan dessa typer av verktyg är värdelösa för att försöka bryta moneros integritet.

Jag bytte ut alla mina bitcoins mot monero, jag är intresserad av riktigt anonyma och användbara kryptovalutor för att köpa saker jag gillar.

Människor som verkligen letar efter anonymitet och integritet föredrar att använda monero.

Om du vill lära dig mer om monero, gå till den officiella webbplatsen https://www.getmonero.org
Citera
2023-06-29, 13:52
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Utan tvekan kommer bitcoin att fortsätta att existera och dess pris kommer att kontrolleras av samma dynasti av bankirer som kontrollerar FOREX-marknaden.

Verktyg som Chainalysis bryter bitcoins integritet och regeringar älskar det... medan dessa typer av verktyg är värdelösa för att försöka bryta moneros integritet.

Jag bytte ut alla mina bitcoins mot monero, jag är intresserad av riktigt anonyma och användbara kryptovalutor för att köpa saker jag gillar.

Människor som verkligen letar efter anonymitet och integritet föredrar att använda monero.

Om du vill lära dig mer om monero, gå till den officiella webbplatsen https://www.getmonero.org

Lightning anonym nog för min del. Ingen som routar mina Lightning betalningar vet var den startade eller vart den skall annat än till nästa nod. Ser inte problemet.
Har inget problem med VISA heller, som inte är ett dugg anonym. Men sysslar inte med olagligheter å andra sidan. Få gör det, och därför lär Monero inte bli mycket mer än för en liten nichad del där ute.

Det stora kapitalet sysslar inte heller med olagligheter och lär bry sig föga om Monero, så jag förstår inte varför du tror att Monero kan gå om Bitcoin i framtiden.
Citera
2023-06-29, 14:15
Medlem
Citat:
Lightning anonym nog för min del. Ingen som routar mina Lightning betalningar vet var den startade eller vart den skall annat än till nästa nod. Ser inte problemet.
Har inget problem med VISA heller, som inte är ett dugg anonym. Men sysslar inte med olagligheter å andra sidan. Få gör det, och därför lär Monero inte bli mycket mer än för en liten nichad del där ute.

Det stora kapitalet sysslar inte heller med olagligheter och lär bry sig föga om Monero, så jag förstår inte varför du tror att Monero kan gå om Bitcoin i framtiden.

Jag hörde folk säga samma saker om bitcoin när det bara användes för att köpa olagliga saker på Silk Road... men titta vad bitcoin har blivit idag?

Bara tiden får utvisa om du har rätt, med största sannolikhet kommer min analys också att stämma.

Fram till dess kommer det att hända mycket i världen och trenden kommer att vara att folk söker allt fler kryptovalutor med egenskaperna hos monero.

Jag överväger bara fakta om den mänskliga naturen, om 7 år kommer jag att komma tillbaka hit för att se vem som har rätt.
Senast redigerad av CryptoWonder 2023-06-29 kl. 14:17.
Citera
2023-06-29, 14:43
Avslutad
Citat:
Jag hörde folk säga samma saker om bitcoin när det bara användes för att köpa olagliga saker på Silk Road... men titta vad bitcoin har blivit idag?

Bara tiden får utvisa om du har rätt, med största sannolikhet kommer min analys också att stämma.

Fram till dess kommer det att hända mycket i världen och trenden kommer att vara att folk söker allt fler kryptovalutor med egenskaperna hos monero.

Jag överväger bara fakta om den mänskliga naturen, om 7 år kommer jag att komma tillbaka hit för att se vem som har rätt.

Att libertarianer aldrig förstått att BTC måste bli reglerad och adapterad av etablissemanget för att uppnå sin potential som ny världsvaluta är inte någon nyhet. Hur libertarianer tror att det ska kunna funka på annat vis är oklart?

Monero.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in