2023-06-29, 14:43
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Jag föreslår att du slutar förstöra diskussioner där du inte har någon koll på vad som avhandlas. Eller har du ett svar på var "2 biljoner" här nedan kommer från? Vad är motsvarande belopp för bitcoin? Din kompis verkar ha ytterst svårt för att svara på frågan och har undvikit att göra det trots flera försök:
Då antar jag att du aldrig skulle köpa guld för mer än 17% av dess marknadspris? Det är ju inte ”värt” mer, enligt dig.

Igen, du har ingen koll på värde, pris eller marknader.
Citera
2023-06-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Att libertarianer aldrig förstått att BTC måste bli reglerad och adapterad av etablissemanget för att uppnå sin potential som ny världsvaluta är inte någon nyhet. Hur libertarianer tror att det ska kunna funka på annat vis är oklart?

Monero.

Två scenarier och två kryptovalutor:

1. Framtid med statligt kontrollerade bitcoin

Du är regeringen.

Du reglerar och kontrollerar bitcoin.

Bitcoin är en direkt konkurrent till CBDC.

Det krävs inget geni för att ta reda på vad som händer härnäst.

2. Framtid med monero som kontrolleras av fria människor

Du är regeringen.

Du kan inte reglera eller kontrollera kryptovalutor som monero.

Monero är en direkt konkurrent till CBDC.

Människor kommer att välja mellan att använda CBDC för att köpa saker och betala höga skatter eller att använda monero för att köpa samma saker men utan att behöva betala skatt.

Till 2030 kommer du att börja inse detta, tills dess kommer jag att köpa mer och mer monero.

Jag kommer tillbaka hit 2030 för att se om ni lyckades överleva.
Citera
2023-06-29, 15:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CryptoWonder

Du är regeringen.

Du är regeringen.

Människor kommer att välja mellan att använda CBDC för att köpa saker och betala höga skatter eller att använda monero för att köpa samma saker men utan att behöva betala skatt.

Till 2030 kommer du att börja inse detta, tills dess kommer jag att köpa mer och mer monero.

Är det därför vi har 3 presidentkandidater och ett antal senatorer och politiker som är PRO Bitcoin?
Citera
2023-06-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Är det därför vi har 3 presidentkandidater och ett antal senatorer och politiker som är PRO Bitcoin?

Läs mer om hur centralbanker som Europeiska centralbanken och Federal Reserve fungerar.

Båda scenarierna tar hänsyn till detta, oavsett om presidenter är för eller emot bitcoin...

Ingen av dem har makt över att ge ut landets pengar, så ingen av dem kommer att ha makten att ändra händelseförloppet förrän 2030.

Citera
2023-06-29, 16:23
Avslutad
Citat:

Du är regeringen.

Du är regeringen.

Hur kontrollerar en stat BTC?
Citera
2023-06-29, 16:28
Medlem
Citat:
Hur kontrollerar en stat BTC?

Vet du verkligen inte?

Så tyvärr kommer du att ta reda på det här på värsta möjliga sätt.
Citera
2023-06-29, 16:31
Avslutad
Citat:
Vet du verkligen inte?

Så tyvärr kommer du att ta reda på det här på värsta möjliga sätt.

Stater kan inte kontrollera BTC. Bevisa motsatsen eller förstå att du precis gjort bort dig.
Citera
2023-06-29, 16:43
Medlem
Citat:
Stater kan inte kontrollera BTC. Bevisa motsatsen eller förstå att du precis gjort bort dig.

Jag säger att himlen är blå.

Du säger att himlen är röd.

Du säger att jag inte kan bevisa att himlen inte är röd.

Men allt jag har sagt är bara ganska uppenbara fakta och tyvärr kommer du att få reda på det för sent.
Citera
2023-06-29, 16:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Läs mer om hur centralbanker som Europeiska centralbanken och Federal Reserve fungerar.

Båda scenarierna tar hänsyn till detta, oavsett om presidenter är för eller emot bitcoin...

Ingen av dem har makt över att ge ut landets pengar, så ingen av dem kommer att ha makten att ändra händelseförloppet förrän 2030.

Jag skulle säga att jag är rätt påläst. Jag ser inga tendenser till att Bitcoin kommer förbjudas, snarare tvärtom.
Citera
2023-06-29, 17:16
Medlem
Citat:
Jag skulle säga att jag är rätt påläst. Jag ser inga tendenser till att Bitcoin kommer förbjudas, snarare tvärtom.

Om du läser noga skulle du se att jag aldrig nämnde att förbjuda bitcoin:

Citat:
Utan tvekan kommer bitcoin att fortsätta att existera och dess pris kommer att kontrolleras av samma dynasti av bankirer som kontrollerar FOREX-marknaden.

Citera
2023-06-29, 17:19
Medlem
Citat:
Bitcoin skyddar inte vår anonymitet, studera mer om monero och se att denna kryptovaluta är mycket säkrare.

En annan sak till moneros fördel är att det om några år kan vara värt mer än bitcoin.

Varje år börjar fler platser acceptera monero och det värdesätter mer och mer.

Vid korrekt användning (framför allt genererande av ny mottagaradress för varje transaktion i enlighet med best practice) erbjuder bitcoin onchain tillräcklig anonymitet för de flesta syften, och lightninglagret erbjuder ännu bättre (i vissa avseenden bättre än monero) möjligheter till anonymitet för små betalningar.

Jag respekterar moneros ansats men tror inte på den som placering och anser att moneroutvecklarnas kunskaper skulle komma mer till nytta genom att bidra till extraanonyma lösningar för bitcoins andralager.
Citera
2023-06-29, 17:29
Avslutad
Bitcoiniseringen fortskrider ..

UK Lawmakers Vote to Recognize Crypto as Regulated Financial Activity

https://www.coindesk.com/policy/2022/10/25/uk-lawmakers-vote-to-recognize-crypto-as-regulated-financial-instruments/

Citat:
The lower house of the Parliament voted in favor of adding crypto to the scope of activities to be regulated via the proposed Financial Services and Markets Bill – which already seeks to extend payments rules to stablecoins.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in