2023-06-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Lite OT men såg flera "spekulationer" i tråden om turistubåten som förliste vilket visade sig stämma i slutändan så spekulationer och disskutioner är nog bara nyttigt!
Precis det jag är ute efter. Det är inte första gången flashbackare är före polisen i utredningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Därför att VDn sa att dom skulle kontakta både offren och deras anhöriga (alltså deras närmsta anhöriga, och kanske inte gammelmosterns systerdotter i Gällivare)

Fan att folk inte kan läsa på själva och man måste skriva minsta detalj för att något ska gå in i deras tjocka skallar
Lugna dig. Nu var det ju tolkningsfråga - som till och med du eventuellt KAN ha fel i. Ingen tvingar dig heller att varken skriva eller svara folk här om det är så jobbigt.

Åter till ämnet så undrar jag allmänt om någon läst om andra anhöriga/skadade som nämnt något angående kontakter i någon intervju eller så?
Citera
Medlem
Jag ogillar Grönan efter att ha läst tråden. Hur i helskotta kan folk utan kunnande bli MILJARDÄRER på att hålla igång nöjesfält, när de inte har basal teknisk kunskap. Måste ju ligga nepotism och rövslickeri bakom detta. Bara för att man är släkt med Clas Ohlsson betyder det inte att man har alla hästar hemma.
Citera
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Men barn och ungdomar utsätter sig för det, de flesta med deras föräldrars tillåtelse. Så då är väl alla dumma i huvudet?

Det är trots allt de vuxna som har ansvaret. Men slappa vuxna finns överallt. Utan konsekvenstänk. Överlever de eller inte spelar ingen roll för dessa.

Om flera har påpekat att något inte fungerar som det ska, deltar de ändå i det fartfyllda, för inget kommer att hända dem då de är odödliga. Tji på näsan får de då av livet tyvärr. De sorterar bort sig själva. Ingen annan gör det åt dem. Sorgligt men sant ja. Bitter sanning ja.
Citera
2023-06-27, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gazer1
Iom att jag inte var på plats när olyckan skedde så vill jag vara på den här plattformen så mycket jag vill då ni uppenbarligen vet mer än vad jag gör som inte var på plats. Tack.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Lite OT men såg flera "spekulationer" i tråden om turistubåten som förliste vilket visade sig stämma i slutändan så spekulationer och disskutioner är nog bara nyttigt!

Ja, om man som anhörig kan ta att läsa om spekulationer som kanske inte är roliga att läsa.
Citera
2023-06-27, 23:40
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbenabbe
En kille med en civilingenjörsutbildning från KTH och flerårig erfarenhet av management.

Viktigare att det ska se fint ut på ”papperet”, än färdigheter för omsätta kunskaperna på ”fältet”, för statusjagande gossar…
Citera
2023-06-27, 23:41
Medlem
Blir fan ta mig tokig på alla gråt-historier som främst Aftonbladet publicerar nu. Mediakåta jävlar som berättar om hur de åkte Jetline för flera veckor sedan och att "något kändes fel", "jag fick ett blåmärke på min arm för att det krängde så mycket", "de sparkade till första vagnen som att den var sne".

GAHH, vad som nu ens föranledde olyckan så är det knappast något som känts av under flera veckors tid utan att upptäckas på kontroller. Jag tror inte Gröna Lund slarvat med kontroller mm, utan att det hela beror på att det är en gammal attraktion och ett slitage som inte synts vid kontroll utan bara brustit en vacker dag.

Nu ser bara alla jävla mediahoror sin chans att få skicka in en smutsig selfie till Aftonbladet och berätta om hur traumatiskt det var att åka Jetline en månad innan olyckan ens skedde. Jag har åkt Jetline själv tiotalet gånger och JA den skakar, JA den är ryckig och JA det har den varit i alla år. Det är inte så att ni upplevt en kommande olycka när ni åkte den för flera veckor sedan.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Men du vet inte vem han har sagt är sina närmast anhöriga. Han kanske inte nämnde sina föräldrar.

Dom borde väl ha frågat den skadade vilka hans närmsta anhöriga är tycker man..
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Han kanske hade sin granne eller bästa kompis som närmast anhörig i sin journal och det var den som kontaktades.

De kan ju inte höra av sig till varje moster och brylling etc.

Varför döma när vi inte vet?

Vi vet ju att "Balkmannen" klarade sig med något ont knä medans hans fru hamnade på intensiven så GL i detta fall ansåg nog att mannen var informerad om sin frus tillstånd! Varför skulle dom ringa en 53 årigs mans föräldrar!?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jag ogillar Grönan efter att ha läst tråden. Hur i helskotta kan folk utan kunnande bli MILJARDÄRER på att hålla igång nöjesfält, när de inte har basal teknisk kunskap. Måste ju ligga nepotism och rövslickeri bakom detta. Bara för att man är släkt med Clas Ohlsson betyder det inte att man har alla hästar hemma.
Nu var de ju miljardärer innan de köpte koncernen. Hur mycket de tjänat på att äga Parks&Resorts hittills låter jag vara osagt. Men varför skulle de inte få köpa ett nöjesfält? Man anställer ju kunniga inom alla områden (förhoppningsvis... tiden får ju utvisa).
Citera
2023-06-27, 23:42
Medlem
Fr3ak0uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Har de kört Jetline utanför design? Dvs utanför säkerhetskrav på max/min temperatur? Har du koll på de kraven? Vore speciellt intressant map max temp i omgivningen.

Har ingen koll på designen för jetline då det inte är mitt jobb utan deras VD och statliga haverikommissionen så jag tänker bara logiskt hur känsliga metaller är för kyla jämfört med värme historiskt sett...
Citera
2023-06-27, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Det är trots allt de vuxna som har ansvaret. Men slappa vuxna finns överallt. Utan konsekvenstänk. Överlever de eller inte spelar ingen roll för dessa.

Om flera har påpekat att något inte fungerar som det ska, deltar de ändå i det fartfyllda, för inget kommer att hända dem då de är odödliga. Tji på näsan får de då av livet tyvärr. De sorterar bort sig själva. Ingen annan gör det åt dem. Sorgligt men sant ja. Bitter sanning ja.

Men många har ju påpekat i EFTERHAND att nånting var knas. Vet inte hur många som faktiskt sa till någon där och då de var på plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in