Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnyboyyy
Offret är inte adopterat.
Det är en skötsam, glad och helt fantastisk ensamstående mamma som har gått bort. Hennes barn behöver inte nämnas i tråden då det är en 9åring vi pratar om och nej barnet har inte skrivit på TikTok utan det är en av alla efterblivna människor som vill rida på den här tragedin.
Kan man försöka hålla sig till ämnet, dvs försöka hjälpa varandra att förstå vad som hänt? Det är väl främsta anledningen till att vi närstående ens är i det här forumet. Vi vill förstå vafan som har hänt.
Tack för inlägg nummer 3 här på FB så vi kan utesluta alla spekulationer och troll, tog bort min tiktok igen då jag bara ville läsa kommentarerna där som uppenbarligen var helt påhittade då, tycker man ser på vd:ns bakgrund att han är en gammal IT-nisse som började som VD för Gröna Lund i januari 2023 som måste varit någon kompisrekrytering och tidigare hade mer relevant tjänst som it-chef på Parks and Resorts Scandinavia AB sedan september 2017 fram till december 2022.
Se själv snubbens linkedin profil:
https://www.linkedin.com/in/jan-eriksson-5041172
Hans utbildning är medieteknik på KTH 1993-2000, ingen relevant kunskap alls vad jag ser, uppenbarligen hans idé säkert att inte ha riktiga kontroller av riktiga tekniker så man säkert hade upptäckt metallutmattning som nämnts många gånger överallt, är väl klassiker i alla verksamheter att snåla in på resurser och personal och underhåll för att kunna sina lyxiga fordon med folks blod? Uppenbart han måste vara skyldig till det som hänt när han knappt varit i tjänsten i ett halvår så händer detta? Det här att de har kört attraktioner mitt i vintern är det hans idé kanske också?
Gamla VD:n som var det i 10 år verkar ha mer erfarenhet av att sitta i styrelsen iaf:
https://www.linkedin.com/in/mwidell
Känns ju inte som någon slump att en dödsolycka händer med en ny VD som första boven? Känns som Winter Wonderland är andra boven till detta och framtida olyckor också då is och kyla sänkte till och med "osänkbara" Titanic till exempel...