2023-06-27, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av stamfader
Det finns bara en i Sverige som detta stämmer in på.
Hon är född 1987, skriven på Vendelsö utanför Stockholm. Ursprungligen från Gambia. Jobbar heltid som telefonist. Har sju syskon.
Hon har en dotter, född år 2013.
Pappan till dottern är född 1967, läkare, bodde i Göteborg fram till årsskiftet 2021/2022, bor nu på Cypern. Han har totalt 12 barn med 9 olika kvinnor. Han är pursvensk.

Gambia?? Varför har hon ett finskt efternamn?! adopterad? är syster också från gambia?
Citera
2023-06-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siverth
Varför skulle inte vuxna åka bergodalbana?
Självklart kan man åka som vuxen… när vi va gravida tillsammans så åkte vi båda just jetline utan problem..
Citera
2023-06-27, 22:52
Medlem
Kalliss avatar
Om man bort tänker det fasansfulla som hänt, hur ångestfyllt själva händelsen är för alla inblandade, det tragiska i förlusten av människoliv och svårt skadade. Är jag väldigt imponerad av hur Gröna Lund direkt agerade, fortfarande agerar, och hoppas på att agerandet fortsätter, utvecklas och att man tar hand om alla gäster som upplevde och/eller skadades i händelsen. Att Gröna Lund inte tappar tempo och fokus i krisen för Gröna Lund.
Citera
2023-06-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Ja. Eller inte?
Vem än kvinnan var,som slungats ut och ner mot sin död så är det tragiskt. Hade du som anhörig då också behövt inlägg som

” Hittat nu, född i Gambia/ finländsk härkomst/ helsvensk, dottern skrivit på Insta.. ”etc etc.

Om det varit Din anhöriga, så hade du nog fan inte härjat i den här tråden nu.

Men, hallå!! Ingen som kan lägga upp film på exakt när och hur personerna föll till marken? Ju mer detaljerat,desto bättre!

Fy Fan!
Avskum!

1. Har du svårt för att läsa? Med en extra sökning på instagram-namnet så hade medlemmen som skrev inlägget jag svarade på sett att det var fel individ.
2. Hade jag varit anhörig hade jag inte hängt här och läst. FB är en värld för sig själv och bör lämnas så. Jag förstår inte din logik. Bristande är den iallafall.
3. Kallar du mig för avskum?!
Citera
2023-06-27, 22:54
Medlem
Jenshalls avatar
VD för Parks & Resorts Christer Fogelmarck har ansvaret. Att han inte ens lyckas se till ”koncernen” har en riktig informationschef (efter ap haveriet) visar vilket svag och inkompetent VD han är. Han klarar inte ens utse kompetens inom VD leden för deras olika destinationer vilket är ännu värre. En IT fd kille är chef för Grönan. Bara det säger ju allt.

Nu måste Tidstrands syskonen agera för att rädda sitt eget skinn. In med kompetens och en riktig VD. Ingen med CV merit misslyckad event manager och kompis jobb som utdelas.
Citera
2023-06-27, 22:56
Medlem
Ok, då vet vi vem balkmannen är och han har alltså suttit där uppe medans hans fru ramlat ner? Helvete vilken jävla situation att sitta där och se henne där nere

Det står att hon är svårt skadad, så jag antar att hon ramlat ner. Möjligt att hon slagit i huvudet rejält i tåget.
Citera
2023-06-27, 22:57
Medlem
Fr3ak0uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnyboyyy
Offret är inte adopterat.
Det är en skötsam, glad och helt fantastisk ensamstående mamma som har gått bort. Hennes barn behöver inte nämnas i tråden då det är en 9åring vi pratar om och nej barnet har inte skrivit på TikTok utan det är en av alla efterblivna människor som vill rida på den här tragedin.

Kan man försöka hålla sig till ämnet, dvs försöka hjälpa varandra att förstå vad som hänt? Det är väl främsta anledningen till att vi närstående ens är i det här forumet. Vi vill förstå vafan som har hänt.

Tack för inlägg nummer 3 här på FB så vi kan utesluta alla spekulationer och troll, tog bort min tiktok igen då jag bara ville läsa kommentarerna där som uppenbarligen var helt påhittade då, tycker man ser på vd:ns bakgrund att han är en gammal IT-nisse som började som VD för Gröna Lund i januari 2023 som måste varit någon kompisrekrytering och tidigare hade mer relevant tjänst som it-chef på Parks and Resorts Scandinavia AB sedan september 2017 fram till december 2022.

Se själv snubbens linkedin profil:
https://www.linkedin.com/in/jan-eriksson-5041172

Hans utbildning är medieteknik på KTH 1993-2000, ingen relevant kunskap alls vad jag ser, uppenbarligen hans idé säkert att inte ha riktiga kontroller av riktiga tekniker så man säkert hade upptäckt metallutmattning som nämnts många gånger överallt, är väl klassiker i alla verksamheter att snåla in på resurser och personal och underhåll för att kunna sina lyxiga fordon med folks blod? Uppenbart han måste vara skyldig till det som hänt när han knappt varit i tjänsten i ett halvår så händer detta? Det här att de har kört attraktioner mitt i vintern är det hans idé kanske också?

Gamla VD:n som var det i 10 år verkar ha mer erfarenhet av att sitta i styrelsen iaf:
https://www.linkedin.com/in/mwidell

Känns ju inte som någon slump att en dödsolycka händer med en ny VD som första boven? Känns som Winter Wonderland är andra boven till detta och framtida olyckor också då is och kyla sänkte till och med "osänkbara" Titanic till exempel...
Senast redigerad av Fr3ak0ut 2023-06-27 kl. 23:15.
Citera
2023-06-27, 22:58
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Det ansvaret verkar han inte skött speciellt bra alltså... Men han har väl ansvaret för att vinsten ska bli så hög som möjligt oxå.. Med påföljande konsekvenser på tex kostnader för säkerhet, underhåll mm på utrustningen..

Han har nog tagit lätt på sitt tunga ansvar.

Att vara VD i ett företag eller t.o.m. ordförande inom en BRF innebär att man är ansvarig. Man är chef och bestämmer hur verksamheten drivs. Man kan inte skylla på någon annan eftersom man är högsta chef och förväntas ha kontroll på verksamheten och att lagar och regler efterlevs.

Det kan givetvis finnas påtryckningar från ägarna men det spelar ingen roll. Ansvaret ligger på VD och kan man inte ta det så ska man inte vara VD. Den här VD:n inger inget större förtroende. Han verkar mest tycka att det är cool att vara chef och sprida floskler.
Citera
2023-06-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Hon finns på Facebook, och även hennes syster T*nj* (* = a) med samma efternamn, som skadades allvarligt i olyckan. Angående Insta så vet jag inte.
Nadja är död och jag är en närstående till henne. Det finns varken nån info offentligt på varken Instagram eller Facebook så ni kan sluta leta. Hennes död har vi fått veta då vi är närstående, inte pga sociala medier.
Citera
2023-06-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klipsch28
Fan vad hemskt detta är! Hoppas kvinnan dog direkt på fläcken. Lär ju ha upplevt några sekunder av skräck innan hon träffade marken eller någon stolpe. Många filmer på tik toc men bara på mannen som sitter på en stolpe. Var landade dem som trillade ur? På något avspärrat område för karusellen eller?

Var ett tag sen jag var på grönan men jag tror de landade på liten gräsplätt under bergochdalbanan med buskar framför. Typ de buskarna som syns i bild på hjulpaketet.

Ev slagit i balkar på vägen ner.
Citera
2023-06-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
VD för Parks & Resorts Christer Fogelmarck har ansvaret. Att han inte ens lyckas se till ”koncernen” har en riktig informationschef (efter ap haveriet) visar vilket svag och inkompetent VD han är. Han klarar inte ens utse kompetens inom VD leden för deras olika destinationer vilket är ännu värre. En IT fd kille är chef för Grönan. Bara det säger ju allt.

Nu måste Tidstrands syskonen agera för att rädda sitt eget skinn. In med kompetens och en riktig VD. Ingen med CV merit misslyckad event manager och kompis jobb som utdelas.

En kille med en civilingenjörsutbildning från KTH och flerårig erfarenhet av management.
Citera
2023-06-27, 23:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tänk att han tjänade alla pengarna bara på den anläggningen. Fantastiskt.

Poängen var att de lät den populäraste åkattraktionen Jetline få vara kvar trots 35 år på nacken.

T ex Liseberg bytte ut sina vagnar 2018.. och de hade inte haft de gamla vagnarna i 35 år..

Säkerhetstänket hos Park&Resort Scandinavia AB har varit katastrofalt i många år. Bygelproblemen har funnits i flera år. En 8-åring flög ur vagnen i åkattraktionen Rodeo 2019 och 2021 hände det en 10-åring. Båda allvarligt skadade.

De har inte brytt sig och gjort något åt detta. Att ett dödsfall skulle ske var ingen som blev överraskad över om de visste vad som hänt tidigare.

Sedan har vi vargolyckan 2018 när en ensam vargguide får gå in ensam till en vargflock, vi har schimpanser som rymmer från Furuviksparken m.m. Detta skall upp till ytan och de som har ansvar i detta skall ta sitt ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in