Citat:
Ursprungligen postat av
Fetkorven123
BALKMANNEN
Jag skapade detta konto enbart för att berätta vad som hände med balkmannen.
Bevittnade allting.
Tåget small till med den urspårade delen mot någon fast konstruktion under rälsen som resulterade i ett total stopp. Ingen stoppsträcka what so ever.
Såg en man i röd T-shirt som flög som en trasdocka flera varv i luften (absurt och kommer aldrig glömma det). Han landade med magen mot ett av spåren och låg vikt över det ett tag innan han började klättra mot en balk i närheten av spåret.
Tror nämligen att han fruktade att bli överkörd av tåget bakom.
Har också skapat detta konto för att endast beskriva det min sambo och min 8 åriga dotter fick se och uppleva.
Det du skriver är helt sant om balkmannen.
Sambon och äldsta dottern har åkt Rockjet och står exakt där det hela hände. Endast någon meter ifrån där ena hjulet som ramlade av vagnen. Hon hör flera smällar och tittar upp då kommer Jetline skakandes ner och hela ställningen skakar och hon ser hur dessa personer flyger ur vagnarna. Varav balkmannen är en av dom.
Får panik då dottern står och ser det hela och hon tror att hela ställningen skall rasa och tar tag i dotterns arm och skriker SPRIIIIIIING för hon tror att hela Jetline håller på rasa. Dom springer nästan enda ner till flygande mattan.
Jag själv är är på lilla delen av Grönan med yngsta dottern och har precis åkt flygande elefanterna. Varav sambon ringer mig med darrande/gråtande röst. Du bör komma hit det har vart en olycka på Jetline. Min första tanke var nej vi ska ju åka nyckelpigan. Jag tänkte vad ska jag göra där? Dom brukar ju plocka folk av vagnarna när något händer. Men det var något med rösten som gjorde mig orolig. Okej vi kommer. Kommer dit sambon har gått tillbaks ungefär där dom stod. Jag ser balkmannen och tänker det är väl personal från Grönan som skall hjälpa folk ur vagnarna.
Kommer fram varav min äldsta dotter är helt förstörd och gråter och säger. Pappa jag vill hem! Jag tänker inte åka någonting! Det var precis som på film Pappa!
Jag frågar min sambo. Men alltså vad har hänt. Ja han där på balken plus flera människor till har flygit ut ur vagnarna helt sjukt! Detta är min sambos/dotters upplevelse/syn. Dom såg det hela. Sambon såg även en person hoppa in bakom buskarna. Som förmodligen skulle hjälpa dom som föll till marken.