Citat:
Ursprungligen postat av
Ipsi
Känns det produktivt att säga att du bara försvarar din quinna, din mor och din syster mot en invaderande armé?
Ja, definitivt.
Att försöka hålla koll på, leda och försvara en mycket större grupp av kvinnor än så hade varit ren galenskap, mellan den enorma mängder förnödenheter jag hade behövt luska fram dagligen för att hålla dessa med, för att inte tala om att behöva röra sig med, större grupper = sämre förmåga att undvika faror. Då dessa kvinnor litar på mig (quinna, mor, systrar) kommer jag inte behöva bygga upp tilliten som hade krävts för att de ska följa mig och mina order utan en massa korkade invändningar = en lättare grupp att hålla vid liv.
Eller menar du på att jag mitt under ett pågående krig skulle leta upp en massa andra kvinnor att försvara och hålla med förnödenheter? Nej tack, förutsätter att de flesta kvinnor har andra män i deras liv som de kan vända sig till. Och har de inte det så... ja... tough luck.
Du verkar minst sagt ha en romantiserad bild av krig.
I krig dör de svagaste och de mest utsatta snabbast och något utbrott av altruism kan du inte förvänta dig, snarare kan du vara säker på att du kommer att bli plundrad om du framstår som ett lovligt byte och då kommer du billigt undan såvida du inte även blir våldtagen och mördad. Behöver inte ens vara "fienden" som gör det, kan lika gärna vara dina egna.
Så nej du, kommer det krig får du hitta någon annan idiot att leka hjälte åt dig. Jag har egna att se efter.