2023-06-24, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Jag har fortfarande inte sett en enda kvinnlig soldat i Ukraina-kriget. Varför utbildar vi i Sverige kvinnliga soldater överhuvudtaget när dom bara sticker så fort det blir allvar?

Eller är svenska kvinnor annorlunda?

Är du i Ukraina mitt i stridigheterna då? Jag måste säga att jag knappt sett någon soldat alls i det kriget, just eftersom jag är i Sverige.

Svenska kvinnor är värda att försvara i händelse av krig.
Citera
2023-06-24, 10:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Jag har fortfarande inte sett en enda kvinnlig soldat i Ukraina-kriget. Varför utbildar vi i Sverige kvinnliga soldater överhuvudtaget när dom bara sticker så fort det blir allvar?

Eller är svenska kvinnor annorlunda?

Två unga ukrainska kvinnliga soldater som deltar i kriget intervjuades för ett tag sen. Har också läst att ca 10 000 kvinnliga soldater deltar vid fronten i Ukraina.

Hur många kvinnliga soldater har deserterat?

Ja enligt anti-feministerna är svenska kvinnor väldigt annorlunda jämfört med andra kvinnor i världen. Svenska kvinnor hatar tydligen barn och är parasiter.

Hade jag varit soldat hade jag definitivt försvarat både kvinnor och män i Sverige.
Citera
2023-06-24, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Två unga ukrainska kvinnliga soldater som deltar i kriget intervjuades för ett tag sen. Har också läst att ca 10 000 kvinnliga soldater deltar vid fronten i Ukraina.

Hur många kvinnliga soldater har deserterat?

Ja enligt anti-feministerna är svenska kvinnor väldigt annorlunda jämfört med andra kvinnor i världen. Svenska kvinnor hatar tydligen barn och är parasiter.

Hade jag varit soldat hade jag definitivt försvarat både kvinnor och män i Sverige.

Wow 2 stycken haha
Citera
2023-06-24, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä, de kanske lämnar öppet för stridsvagnen eller bombplanet just fram till stugan där du och din familj sitter och trycker.

Din poäng?
Citera
2023-06-24, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Din poäng?
Att du ska vara glad åt att alla inte resonerar som du och bara ska skydda sin egen familj utan ställer upp och deltar i försvaret. Det är de som står emellan din familj och fienden. Det är lätt att skydda familjen om andra håller fienden borta.
Citera
2023-06-24, 15:20
Medlem
Citat:
Att du ska vara glad åt att alla inte resonerar som du och bara ska skydda sin egen familj utan ställer upp och deltar i försvaret. Det är de som står emellan din familj och fienden. Det är lätt att skydda familjen om andra håller fienden borta.

Eller som du för du lyfter heller inget vapen för att försvara landet.
Citera
2023-06-24, 15:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Eller som du för du lyfter heller inget vapen för att försvara landet.
Kom vi inte fram till att det inte är du som bestämmer vem som ska lyfta vapen och inte?
Citera
2023-06-24, 15:26
Medlem
Citat:
Kom vi inte fram till att det inte är du som bestämmer vem som ska lyfta vapen och inte?

Jag diskuterar inte vem som bestämmer utan konstaterar bara att inte du heller kommer lyfta ett vapen för att försvara landet.
Citera
2023-06-24, 15:29
Avslutad
Citat:
Jag diskuterar inte vem som bestämmer utan konstaterar bara att inte du heller kommer lyfta ett vapen för att försvara landet.
Det konstaterandet görs av dem som bestämmer och inte av dig.
Citera
2023-06-24, 15:32
Medlem
Citat:
Det konstaterandet görs av dem som bestämmer och inte av dig.

Alla kan konstatera att du inte kommer lyfta ett vapen för att försvara landet. Det har du själv bekräftat när du inte har gjort någon vapentjänst.
Citera
2023-06-24, 15:37
Avslutad
Citat:
Alla kan konstatera att du inte kommer lyfta ett vapen för att försvara landet. Det har du själv bekräftat när du inte har gjort någon vapentjänst.
Ingen kan konstatera någonting förrän alla vapnen är utdelade.
Citera
2023-06-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ingen kan konstatera någonting förrän alla vapnen är utdelade.

Jo stumpan, när du inte gjort militärtjänst och inte har någon krigsplacering så slipper du innan, precis som dem du kritiserar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in