2023-06-21, 21:45
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
Haha så butthurt kan du väl inte bli när du tipsar om ett par syntetbrallor som ser ut att komma från en kinesisk postorderkatalog och sen kallar dem dyra? 😄

Edit: Man måste ju inte klä sig i Tombolinis outfit i Roma-färger och matcha det med Hoodie eller t-shirt. Man kan ju skaffa den marinblå och köra en shorta.
Personligen har jag den enbart på mässa, eftersom det gör resandet lättare och jag är osäker på om mina kunder skulle uppskatta mig i 50k outfit från Carol Christian Poell
Var och en är fri att googla på Lululemon ABC och läsa vad folk (inklusive idrottskändisar) tycker och sen jämföra med bilder på Tombolini blatt... jag menar running suit. Bor man i Stockholm kan man be sig till Norrmalmstorg och testa Lululemon ABC, vilket jag gjorde och sedan dess inte använt någonting annat på kontoret.
Citera
2023-06-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Var och en är fri att googla på Lululemon ABC och läsa vad folk (inklusive idrottskändisar) tycker och sen jämföra med bilder på Tombolini blatt... jag menar running suit. Bor man i Stockholm kan man be sig till Norrmalmstorg och testa Lululemon ABC, vilket jag gjorde och sedan dess inte använt någonting annat på kontoret.

Värst vad du haka upp dig på Tombolini. Kör på Incotex istället då. De är billiga. Typ 3-4k eller nåt. Även Rota är ju prisvärda för 5-6k.
Som sagt, inte min stil. Hade det varit det hade jag nog satsat på The Row. Ungefär samma prisklass som Poell.
Citera
2023-06-21, 21:56
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Värst vad du haka upp dig på Tombolini. Kör på Incotex istället då. De är billiga. Typ 3-4k eller nåt. Även Rota är ju prisvärda för 5-6k.
Som sagt, inte min stil. Hade det varit det hade jag nog satsat på The Row. Ungefär samma prisklass som Poell.
Jag körde länge mycket Boggi som jag tyckte hade bra produkter till riktigt bra priser. Tyvärr är jag en Slava Ukraini-kille, så boycott på Boggi just nu. När det gäller "lömska kontorsbyxor" är Lululemon ABC överlägsen kung just nu. På riktigt, pröva ett par istället för att kriga på nätet.
Citera
2023-06-24, 20:22
Medlem
Augmenteds avatar
Citat:
Lululemons ABC-byxor är precis vad TS letar efter. Dyra, men helt klart värda varenda slant.

(ABC ska stå för Anti-Ball Crushing )

Det låter ju helt klart intressant, för om det inte är låren så är det bollarna som brukar klämmas åt i brallorna. Ser ut som vanliga chinos, så hade definitivt flugit på kontoret för min del. Återkommer när jag fått möjligheten att testa.

Har du testat byxor från Shaping New Tomorrow? Verkar också mycket fokus på komfort, och dessutom rätt enkel stilren design.

https://shapingnewtomorrow.se/collec...ssential-pants

Annars är ju helt vanlig kostymbyxor väldigt bekväma och enkla att kombinera med en skjorta, men känns omständligt och dyrt i längden att skicka på kemtvätt, istället för att ha byxor som man kan köra i tvättmaskinen.

Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Haha, jag minns tråden eftersom jag svarade i den. Det var inte fråga om lömska byxor. TS ville ha tips och tricks på sluga byxor.

(FB) "Slug" kontorsbyxa sökes - klassisk och värdig, men komfortabel som mjukisbyxa

Haha, så var det ja. Lömska kontorsbyxor låter ju jävligt dumt när jag tänker efter...
Trist att tråden inte var så lång, ville minnas att den var fylld med bra tips.
Citera
2023-06-25, 02:05
Medlem
Citat:
Jag körde länge mycket Boggi som jag tyckte hade bra produkter till riktigt bra priser. Tyvärr är jag en Slava Ukraini-kille, så boycott på Boggi just nu. När det gäller "lömska kontorsbyxor" är Lululemon ABC överlägsen kung just nu. På riktigt, pröva ett par istället för att kriga på nätet.

Polyesterbyxor från Sydostasien/Kina är inte min kopp te. Speciellt inte sådana där tillverkaren inte äger fabrikerna själva.
Boggi har jag vart inne hos en gång. Kläderna såg billiga ut. Inte så konstigt eftersom även dessa tillverkas i Kina.
Var och en får ju bestämma vad man gillar och vill lägga pengar på. Det är ingen kritik.
Jag vände mig främst mot formuleringen att de skulle vara dyra. Imo är det fast fashion när man säljer denna typ av plagg tillverkade i sweatshops i Asien.
Citera
2023-06-25, 02:57
Citat:
Ursprungligen postat av Augmented
Dessa är en klassiker för min del, löjligt sköna och genererar dessutom flitigt med komplimanger från damerna på kontoret[/url]
Du brukar alltså få komplimanger från "damerna på kontoret" för dina pseudo-mysbyxor?
Citera
2023-06-25, 03:14
Medlem
skatteverk1s avatar
Citat:
Jag vill minnas att det fanns en tråd vid samma namn för några år sedan, men eftersom jag inte lyckas hitta den gör jag ett försök med en ny tråd.

Syftet är då att tipsa om byxor som är så pass sköna att det känns som att gå runt mjukisbyxor, samtidigt som man kan komma undan med det i enklare kontorsmiljö. Många som tränar och har grövre lår kan nog känna igen den smärtsamma, trånga obehagkänslan runt låren om man ska ha ett par byxor som sitter någorlunda fitted. Varför ska vi gå runt och lida? Tipsa om era skönaste byxor som fortfarande anses som lämpliga i casual kontorsmiljö.

Dessa är en klassiker för min del, löjligt sköna och genererar dessutom flitigt med komplimanger från damerna på kontoret:

https://www.zalando.se/only-and-sons...2e04a-c13.html

Det finns inget bättre än ett par riktigt bra och välanvända jeans, oavsett sammanhang
Citera
2023-06-26, 20:40
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Det låter ju helt klart intressant, för om det inte är låren så är det bollarna som brukar klämmas åt i brallorna. Ser ut som vanliga chinos, så hade definitivt flugit på kontoret för min del. Återkommer när jag fått möjligheten att testa.

Har du testat byxor från Shaping New Tomorrow? Verkar också mycket fokus på komfort, och dessutom rätt enkel stilren design.

https://shapingnewtomorrow.se/collec...ssential-pants
Nej, har inte testat. Men pröva Lululemon - yoga-märke med butik bredvid Norrmalmstorg om du bor i eller vägarna förbi Stockholm. Har inte prövat att köpa över nätet, så jag vet inte hur smidiga de är där.

Edit: Förresten, tränar både knäböj och marklyft samt cyklar en massa. De här byxorna fungerar bra för mina lår. De känns inte som mjukisbyxor så klart, men de är helt ok. Inget man stör sig på när man är på kontoret.

Citat:
Polyesterbyxor från Sydostasien/Kina är inte min kopp te. Speciellt inte sådana där tillverkaren inte äger fabrikerna själva.
Boggi har jag vart inne hos en gång. Kläderna såg billiga ut. Inte så konstigt eftersom även dessa tillverkas i Kina.
Var och en får ju bestämma vad man gillar och vill lägga pengar på. Det är ingen kritik.
Jag vände mig främst mot formuleringen att de skulle vara dyra. Imo är det fast fashion när man säljer denna typ av plagg tillverkade i sweatshops i Asien.
För att vara chinos är de dyra. Du rekommenderade en hybrid mellan kostym och träningsoverall, du saknar alltså smak och stil. Seriöst, lägg ner.
Senast redigerad av Laszlo Kovacs 2023-06-26 kl. 20:54.
Citera
2023-06-26, 21:49
Medlem
Citat:
För att vara chinos är de dyra. Du rekommenderade en hybrid mellan kostym och träningsoverall, du saknar alltså smak och stil. Seriöst, lägg ner.

Absolut inte. 1500 är inte dyrt för byxor.
Om du menar att jag saknar smak och stil för att jag dissar ett par polyesterbyxor gjorda i en kinesisk sweatshop så har du helt rätt.
Sluta konsumera fast fashion, och om inte så håll det för dig själv ifall du är känslig för kritik.
Citera
2023-06-26, 23:48
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Absolut inte. 1500 är inte dyrt för byxor.
Om du menar att jag saknar smak och stil för att jag dissar ett par polyesterbyxor gjorda i en kinesisk sweatshop så har du helt rätt.
Sluta konsumera fast fashion, och om inte så håll det för dig själv ifall du är känslig för kritik.
Du saknar smak och stil för att du rekommenderade en hybrid mellan kostym och träningsoverall, så enkel är det.
Citera
2023-06-26, 23:52
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jag vill minnas att det fanns en tråd vid samma namn för några år sedan, men eftersom jag inte lyckas hitta den gör jag ett försök med en ny tråd.

Syftet är då att tipsa om byxor som är så pass sköna att det känns som att gå runt mjukisbyxor, samtidigt som man kan komma undan med det i enklare kontorsmiljö. Många som tränar och har grövre lår kan nog känna igen den smärtsamma, trånga obehagkänslan runt låren om man ska ha ett par byxor som sitter någorlunda fitted. Varför ska vi gå runt och lida? Tipsa om era skönaste byxor som fortfarande anses som lämpliga i casual kontorsmiljö.

Dessa är en klassiker för min del, löjligt sköna och genererar dessutom flitigt med komplimanger från damerna på kontoret:

https://www.zalando.se/only-and-sons...2e04a-c13.html
’Lömska’?
Vet du vad ordet betyder?
Citat:
Synonymer till lömsk

försåtlig, opålitlig, falsk, svekfull, förrädisk, dolsk, lurpassande, bakslug, illistig, insidiös
Vad söker du för byxor egentligen?
Citera
2023-06-27, 03:42
Medlem
Citat:
så kör jag på byxor med dragsko från Cucinelli, Incotex eller Rota.
Kan även slå ett slag för Tombolinis running suit. Inte lika välklätt men fortfarande mer välklädd än 90 % av dina kollegor.

Citat:
Du saknar smak och stil för att du rekommenderade en hybrid mellan kostym och träningsoverall, så enkel är det.

Nej jag rekommenderar Cucinelli, Incotex eller Rota. Detta är en rekommendation för andra, kanske främst Incotex och Rota då Cucinelli säkert är för dyrt för de flesta. Personligen klär jag mig nästan uteslutande i avantgarde, typ Carol Christian Poell, Ann Demeulemeester m.fl
Inget jag skulle rekommendera till Svensson.

Sen är Tombollinis running suit inte lika välklädd men fortfarande väldigt mycket mer välklätt än dina sweatshop-byxor. Vill man åt funktionen som dessa plagg ger kan jag slå ett slag för dem. De är välsydda och prisvärda.

https://tmbfashiongroup.com/en/portf...tomboliniss18/

Det känns ju ju dock som att predika för en döv. Du har väl aldrig i ditt liv faktiskt ägt ett välsytt plagg i bra material som kostat en slant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in