• 1
  • 2
2019-06-09, 06:25
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Hej,

Det börjar bli varmt nu med sommaren i antåg. Tyvärr blir det inga shorts på kontoret.
Har ni några tips och tricks på sluga byxor? Sluga som i att byxorna fungerar till kortärmad skjorta, men komfortabla så att det nästan känns att man går runt i mjukisbyxorna på kontoret?
Citera
2019-06-09, 07:27
Medlem
Linnebyxor är sköna på sommaren.
Citera
2019-06-09, 07:48
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Linnebyxor är sköna på sommaren.

Det känns synnerligen som ett material som andas, men hur är komforten? De verkar stickiga!
Citera
2019-06-09, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaTuSoPPaReN
Det känns synnerligen som ett material som andas, men hur är komforten? De verkar stickiga!

Fibrerna kan kännas hårda om man inte är van, särskilt om man bara tar tyget i handen... men prova, du kommer inte märka av hårdheten efter ett tag.

Sen varierar det en hel del på kvaliteten, vissa är hårdare än andra.
Citera
2019-06-09, 09:26
Medlem
S.O.Stolps avatar
Finns ju snygga, bekväma tygbyxor med polyester, bomull, elastan som funkar i kontorsmiljö.

Anerkjent
boohooMAN
Just Junkies
Only & sons
Citera
2019-06-10, 01:45
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Fibrerna kan kännas hårda om man inte är van, särskilt om man bara tar tyget i handen... men prova, du kommer inte märka av hårdheten efter ett tag.

Sen varierar det en hel del på kvaliteten, vissa är hårdare än andra.

Framförallt är linne ett fantastiskt naturmaterial som blir mjukare för varje tvätt så är man inte nöjd med hur mjuka de är, vänta 3-4 tvättar och gör en ny bedömning är mitt råd.
Citera
2019-06-10, 10:30
Medlem
Jag hade satsat på ett par chinos. En blandning av bomull och lite elastan, så blir det stretch som gör att de håller formen. Det svåraste är bara att välja vilken färg som är lämpligast.
Citera
2019-06-11, 14:45
Medlem
TheFrenchGuys avatar
Jag rekommenderar:

https://www.boozt.com/se/sv/selected...71156/19971360

Har ett par i varje färg, och de är perfekta för kontoret.
Citera
2019-06-11, 23:24
Medlem
Snops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFrenchGuy
Jag rekommenderar:

https://www.boozt.com/se/sv/selected...71156/19971360

Har ett par i varje färg, och de är perfekta för kontoret.

Med den där mängden polyester (75%) kan de ju knappast vara särskilt sköna eller svala. Lär ju även lukta skit så fort man har svettats det minsta.

Jag rekommenderar tunna chinos i 100% bomull alternativt linnebyxor som finns skurna både som kostymbyxor och den lite mer avslappnade varianten men snören i midjan. Även bomull/linneblandningar är perfekta till sommaren.

Finns billiga chinos i 100% bomull på HM i olika färger som jag själv har och kan rekommendera.
Citera
2019-06-11, 23:32
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaTuSoPPaReN
Hej,

Det börjar bli varmt nu med sommaren i antåg. Tyvärr blir det inga shorts på kontoret.
Har ni några tips och tricks på sluga byxor? Sluga som i att byxorna fungerar till kortärmad skjorta, men komfortabla så att det nästan känns att man går runt i mjukisbyxorna på kontoret?

https://www.engelsons.se/fritidsbyxa-travel-herr
Köpte ett par av dessa för att ha på jobbet förra året
Jäkligt sköna och komfortabla samt godkända av bossen
Citera
2023-06-20, 21:04
Medlem
Augmenteds avatar
Lömska kontorsbyxor

Jag vill minnas att det fanns en tråd vid samma namn för några år sedan, men eftersom jag inte lyckas hitta den gör jag ett försök med en ny tråd.

Syftet är då att tipsa om byxor som är så pass sköna att det känns som att gå runt mjukisbyxor, samtidigt som man kan komma undan med det i enklare kontorsmiljö. Många som tränar och har grövre lår kan nog känna igen den smärtsamma, trånga obehagkänslan runt låren om man ska ha ett par byxor som sitter någorlunda fitted. Varför ska vi gå runt och lida? Tipsa om era skönaste byxor som fortfarande anses som lämpliga i casual kontorsmiljö.

Dessa är en klassiker för min del, löjligt sköna och genererar dessutom flitigt med komplimanger från damerna på kontoret:

https://www.zalando.se/only-and-sons...2e04a-c13.html
Citera
2023-06-20, 21:16
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augmented
Jag vill minnas att det fanns en tråd vid samma namn för några år sedan, men eftersom jag inte lyckas hitta den gör jag ett försök med en ny tråd.

Syftet är då att tipsa om byxor som är så pass sköna att det känns som att gå runt mjukisbyxor, samtidigt som man kan komma undan med det i enklare kontorsmiljö. Många som tränar och har grövre lår kan nog känna igen den smärtsamma, trånga obehagkänslan runt låren om man ska ha ett par byxor som sitter någorlunda fitted. Varför ska vi gå runt och lida? Tipsa om era skönaste byxor som fortfarande anses som lämpliga i casual kontorsmiljö.

Dessa är en klassiker för min del, löjligt sköna och genererar dessutom flitigt med komplimanger från damerna på kontoret:

https://www.zalando.se/only-and-sons...2e04a-c13.html

Problemet med chinos tycker jag är att man bara kan ha småsaker i fickorna annars ser det för jävligt ut. Plånbok i bakfickan ser keft ut.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in