2023-06-20, 21:41
Medlem
Augmenteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Problemet med chinos tycker jag är att man bara kan ha småsaker i fickorna annars ser det för jävligt ut. Plånbok i bakfickan ser keft ut.
Det är sant, och det är en klar nackdel. Det bästa här är ju om man har möjligheten att lasta ur sina fickor så man slipper gå och kränga runt på allt under dagen. Alternativ köra på ett tunt plånboksskal till mobilen. Behöver man verkligen gå runt med en tjock plånbok fylld med kort 2023?
Citera
2023-06-20, 22:18
Medlem
Bubba00s avatar
Jag bär dagligen kostym och mitt tips är att köpa en kostym av någorlunda god kvalité och traditionell skurning. Det är bekvämast så. Och trotts allt är trånga byxor för homofiler och fjollor.
Citera
2023-06-20, 22:19
Medlem
Bubba00s avatar
Plånbok, snusdosa och eventuell telefon bärs givetvis i någon av kavajens händiga fickor.
Citera
2023-06-20, 22:46
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Augmented
Jag vill minnas att det fanns en tråd vid samma namn för några år sedan, men eftersom jag inte lyckas hitta den gör jag ett försök med en ny tråd.

Syftet är då att tipsa om byxor som är så pass sköna att det känns som att gå runt mjukisbyxor, samtidigt som man kan komma undan med det i enklare kontorsmiljö. Många som tränar och har grövre lår kan nog känna igen den smärtsamma, trånga obehagkänslan runt låren om man ska ha ett par byxor som sitter någorlunda fitted. Varför ska vi gå runt och lida? Tipsa om era skönaste byxor som fortfarande anses som lämpliga i casual kontorsmiljö.

Dessa är en klassiker för min del, löjligt sköna och genererar dessutom flitigt med komplimanger från damerna på kontoret:

https://www.zalando.se/only-and-sons...2e04a-c13.html
Fy fucking fan, inte bara fula, utan dessutom
Citat:
Material: 64% viskos, 31% polyester, 5% elastan
Varför inte bara linda in dig i plast istället?
Eller klä dig ordentligt. Mjukisar har man möjligen hemma, om man är sjuk, och kanske ned i tvättstugan, men aldrig utanför huset.
Citera
2023-06-20, 23:57
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Jag vill minnas att det fanns en tråd vid samma namn för några år sedan, men eftersom jag inte lyckas hitta den gör jag ett försök med en ny tråd.

Syftet är då att tipsa om byxor som är så pass sköna att det känns som att gå runt mjukisbyxor, samtidigt som man kan komma undan med det i enklare kontorsmiljö. Många som tränar och har grövre lår kan nog känna igen den smärtsamma, trånga obehagkänslan runt låren om man ska ha ett par byxor som sitter någorlunda fitted. Varför ska vi gå runt och lida? Tipsa om era skönaste byxor som fortfarande anses som lämpliga i casual kontorsmiljö.

Dessa är en klassiker för min del, löjligt sköna och genererar dessutom flitigt med komplimanger från damerna på kontoret:

https://www.zalando.se/only-and-sons...2e04a-c13.html
Det finns ju precis såna byxor du frågar efter. Jag tror de brukar kallas Denim Joggers eller nåt liknande. Mjukisbyxor som ser ut som jeans. Om du nu får ha jeans på dig på ditt jobb.
Citera
2023-06-21, 00:32
Medlem
Freebops avatar
Kör på dessa, har två olika färger https://www.boozt.com/se/sv/lindberg...=transactional

Väldigt bekväma, som att ha på sig pyjamas eller träningsbyxor 😊
Citera
2023-06-21, 01:24
Medlem
Finns ju hur många alternativ som helst.
Själv brukar jag skita i kostym på kontoret eftersom jag har ett jobb där jag kan bestämma själv.
Men när jag blir sugen så kör jag på byxor med dragsko från Cucinelli, Incotex eller Rota.
Kan även slå ett slag för Tombolinis running suit. Inte lika välklätt men fortfarande mer välklädd än 90 % av dina kollegor.
Citera
2023-06-21, 02:00
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Lululemons ABC-byxor är precis vad TS letar efter. Dyra, men helt klart värda varenda slant.

(ABC ska stå för Anti-Ball Crushing )
Senast redigerad av Laszlo Kovacs 2023-06-21 kl. 02:04.
Citera
2023-06-21, 18:28
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Haha, jag minns tråden eftersom jag svarade i den. Det var inte fråga om lömska byxor. TS ville ha tips och tricks på sluga byxor.

(FB) "Slug" kontorsbyxa sökes - klassisk och värdig, men komfortabel som mjukisbyxa
Citera
2023-06-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Lululemons ABC-byxor är precis vad TS letar efter. Dyra, men helt klart värda varenda slant.

(ABC ska stå för Anti-Ball Crushing )

De ser billiga ut så de matchar ju priset iaf.
Citera
2023-06-21, 20:22
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky Strike
De ser billiga ut så de matchar ju priset iaf.
Tyvärr dock inte den billiga blatte-look du gillar.
https://media.asroma.com/prod/images...9octjtss8k.jpg
Citera
2023-06-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Tyvärr dock inte den billiga blatte-look du gillar.
https://media.asroma.com/prod/images...9octjtss8k.jpg

Haha så butthurt kan du väl inte bli när du tipsar om ett par syntetbrallor som ser ut att komma från en kinesisk postorderkatalog och sen kallar dem dyra? 😄

Edit: Man måste ju inte klä sig i Tombolinis outfit i Roma-färger och matcha det med Hoodie eller t-shirt. Man kan ju skaffa den marinblå och köra en shorta.
Personligen har jag den enbart på mässa, eftersom det gör resandet lättare och jag är osäker på om mina kunder skulle uppskatta mig i outfit från Carol Christian Poell
Senast redigerad av Lucky Strike 2023-06-21 kl. 21:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in