2023-06-24, 04:39
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja och du borde väl ha koll på detta med matematik? Dvs. vissa kvinnor får noll barn. Andra får 1 barn. Många får 2 barn. Andra får 3 barn osv. Och så gör man en matematisk beräkning som hamnar på 1.3 barn/kvinna. Men flertalet kvinnor får alltså barn. Och så får man ju se till vilket åldersspann man gör uträkningen ifrån också! Räknar man med alla kvinnor mellan 18-25, så kommer man ju sänka medeltalet något grymt, eftersom flertalet kvinnor mellan 18.-25 inte ännu blivit mammor. Men sedan kan få mellan 1-4 barn.

Av samtliga svenska kvinnor jag känner så är det absolut vanligaste att de har 2 barn. Många har 3-4 barn och många har 1 barn. Vissa jag känner har rentav upp till 7 barn. Det fåtal som inte har barn är:

1. Religiösa och har haft planer på att bli nunnor. (2 stycken).
2. Infertila. (4 stycken).
3. Inte träffat en bra man att få barn med och vill inte åka till Danmark och skaffa barn på egen hand. (2 stycken).
4. Träffat en bra man, men han vill inte ha barn och sedan har det blivit försent... (2 stycken).

De svenska kvinnor jag känner/är bekant med som har barn:

1 barn: 4 stycken kvinnor.
2 barn: över 400 stycken kvinnor.
3 barn: över 50 stycke kvinnor.
4 barn: över 10 stycken kvinnor.
5 barn: ingen
6 barn: 2 stycken kvinnor.
7 barn: 1 kvinna.
8 barn: ingen.
9 barn: ingen.
10 barn: 1 kvinna.

Alla, oavsett om de har barn eller inte. Oavsett hur många/få barn de har. Är värda att försvara i krig. Bra kvinnor.

Det handlar givetvis inte enbart om barnafödande. Det handlar lika mycket om kulturell identitet. Många svenska kvinnor gillar tredje världen. Ja, men då så, gillar de tredje världen så lev med tredje världen då! Inte fan tänker jag eller mina barn försvara dessa missfoster och maktmisssbrukare med vår egen dödliga kropp. Glöm det!
Citera
2023-06-24, 04:53
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är ju du och inte jag, som menar att det är kvinnans barnafödande som avgör om hon är värd att försvara i krig eller inte. Jag anser att kvinnor är värda att försvara i händelse av krig. Oavsett om de har fött barn eller inte.

Ja, du förmår inte skilja mellan ditt och mitt, eller på deras och vårt. Du kommer aldrig att förstå den distinktionen. Av den anledningen kan vi tyvärr aldrig lösa detta med meningsutbyte. Detta lägger grunden för en väpnad konflikt på lång sikt. Det blir våra barn eller barnbarn som får lösa det med våld. Trist, men det har hänt förut, och det kommer att hända igen. Att vara liberal värdegrundsfascist räddar ingen presumtiv do-gooder från en folktribunal...
Senast redigerad av akademikerfyllo 2023-06-24 kl. 04:55.
Citera
2023-06-24, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Länka till kritiken tack. Jag har sagt hur många gånger som helst att det är bra att ni som inte vill hjälpa till att försvara Sverige drar.

Precis och du försvarar inte heller landet. Inget vapen i hand för dig.
Citera
2023-06-24, 05:25
Medlem
Awkwardmans avatar
Sveriges medborgare skall försvaras i krig. Personliga egenskaper eller ideologi ska åsidosättas.
Citera
2023-06-24, 05:29
Medlem
Sopstationen Sverige..

Finns ingen anledning .
Citera
2023-06-24, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Sveriges medborgare skall försvaras i krig. Personliga egenskaper eller ideologi ska åsidosättas.

Nej varför då, de flesta kvinnor deltar ju inte i det militära försvaret.
Citera
2023-06-24, 05:40
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Nej varför då, de flesta kvinnor deltar ju inte i det militära försvaret.

Det kallad civila. Det är dom militären är till för.
Citera
2023-06-24, 06:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Haha, staten kan knappt ens försvara oss under fredstid och detta till trots så krävdes inte mer än ett par månader för att en kärring till statsminister skulle göra oss delaktiga i ett krig som vi enligt mig lika gärna kunde skita i. Tar verkligen inte för givet att vare sig jag, min familj eller egendom kommer att bli försvarade vid krig men vill du sitta på sådana förhoppningar så varsågod. Komiskt för övrigt att feministkärringar går bräschen för att försöka psyka in män i en krigsmentalitet när ni borde vara konsistenta och gå i bräschen för att få tjänstgöra och försvara ert kärring-samhälle.
Nä, de kanske lämnar öppet för stridsvagnen eller bombplanet just fram till stugan där du och din familj sitter och trycker.
Citera
2023-06-24, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Det kallad civila. Det är dom militären är till för.

Blommor i handen försvarar inte landet, det är det militära försvaret som krävs för att stå emot ryssen. Men väldigt få kvinnor ställer upp på det, ingen i denna tråd gör det t.ex.
Citera
2023-06-24, 07:06
Medlem
Citat:
Nä, de kanske lämnar öppet för stridsvagnen eller bombplanet just fram till stugan där du och din familj sitter och trycker.

Precis som du gör.
Citera
2023-06-24, 07:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Precis som du gör.
Du är så fruktansvärt korkad. Varför lämnar jag fritt just till hans stuga?
Citera
2023-06-24, 08:08
Medlem
Citat:
Du är så fruktansvärt korkad. Varför lämnar jag fritt just till hans stuga?

Du försvarar ju inte landet utan lämnar det fritt för ryssen att inta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in