2023-06-24, 08:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Du försvarar ju inte landet utan lämnar det fritt för ryssen att inta.
Såvitt jag vet är vi varken i krig eller jag har lämnat landet.
Citera
2023-06-24, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Såvitt jag vet är vi varken i krig eller jag har lämnat landet.

Smart, men det gällde i händelse av krig. Då skulle du inte lyfta ett vapen och försvara landet.
Citera
2023-06-24, 08:28
Avslutad
Citat:
Smart, men det gällde i händelse av krig. Då skulle du inte lyfta ett vapen och försvara landet.
Du är så fruktansvärt korkad. Vilka som ska försvara landet med vapen bestämmer inte du. Vilka som ska försvara landet på andra sätt bestämmer inte du. Vilka som ska lämna landet i händelse av krig bestämmer inte du.
Citera
2023-06-24, 09:22
Medlem
Citat:
Du är så fruktansvärt korkad. Vilka som ska försvara landet med vapen bestämmer inte du. Vilka som ska försvara landet på andra sätt bestämmer inte du. Vilka som ska lämna landet i händelse av krig bestämmer inte du.

Nej precis det kan inte jag bestämma. Du väljer själv att du inte vill försvara landet med vapen, precis som alla andra.

Du väljer att inte göra det och det är helt okej, men varför hänger du då på andra som inte heller gör det?
Citera
2023-06-24, 09:26
Avslutad
Citat:
Nej precis det kan inte jag bestämma. Du väljer själv att du inte vill försvara landet med vapen, precis som alla andra.

Du väljer att inte göra det och det är helt okej, men varför hänger du då på andra som inte heller gör det?
Hur väljer jag det?
Citera
2023-06-24, 09:33
Medlem
Citat:
Hur väljer jag det?

Genom att inte göra militärtjänst
Citera
2023-06-24, 09:45
Avslutad
Citat:
Genom att inte göra militärtjänst
När väljer jag det?
Citera
2023-06-24, 10:06
Medlem
Citat:
När väljer jag det?

Du citerade svaret
Citera
2023-06-24, 10:13
Avslutad
Citat:
Du citerade svaret
När väljer jag att inte göra militärtjänst?
Citera
2023-06-24, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Det handlar givetvis inte enbart om barnafödande. Det handlar lika mycket om kulturell identitet. Många svenska kvinnor gillar tredje världen. Ja, men då så, gillar de tredje världen så lev med tredje världen då! Inte fan tänker jag eller mina barn försvara dessa missfoster och maktmisssbrukare med vår egen dödliga kropp. Glöm det!

Jag uppfattar det inte som att kvinnor "Gillar tredje världen". Mer är det väl så att kvinnor känner empati för folk som bor i tredje världen. Kvinnor har i regel lätt att känna just empati. En fin kvinnlig egenskap. Men många kvinnor gillar inte olika system som finns i 3:e världen och vill givetvis inte ha sådana system här. Förmodligen därav alltfler kvinnor röstar på SD, valår för valår. Så. Du kan gott försvara svenska kvinnor i händelse av krig.
Citera
2023-06-24, 10:15
Medlem
Stakeholders avatar
Jag har fortfarande inte sett en enda kvinnlig soldat i Ukraina-kriget. Varför utbildar vi i Sverige kvinnliga soldater överhuvudtaget när dom bara sticker så fort det blir allvar?

Eller är svenska kvinnor annorlunda?
Citera
2023-06-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Ja, du förmår inte skilja mellan ditt och mitt, eller på deras och vårt. Du kommer aldrig att förstå den distinktionen. Av den anledningen kan vi tyvärr aldrig lösa detta med meningsutbyte. Detta lägger grunden för en väpnad konflikt på lång sikt. Det blir våra barn eller barnbarn som får lösa det med våld. Trist, men det har hänt förut, och det kommer att hända igen. Att vara liberal värdegrundsfascist räddar ingen presumtiv do-gooder från en folktribunal...

Vad menar du? Du vet ju inte ens vilka åsikter just jag har. Någon "liberal värdegrundsfascist" är jag då verkligen inte. Jag anser dock att svenska kvinnor är värda att försvar i händelse av krig, precis som jag anser att svenska barn och svenska män är värda att försvara i händelse av krig. Svenskar är ett bra folk, väl värda att försvara. I regel lugna och intelligenta. Själv är jag en temperamentsfull sydlänning och beundrar ert till synes medfödda lugn. Även när ni svenskar är bjäbbiga, så är ni det på ett sofistikerat sätt allt som oftast. Men i händelse av krig så är det landets gränser och territorium man försvarar (vilket kan inkludera folket som är kvar där). Och detta avlånga land med sina fina skogar, fina natur och oftast behagliga klimat utan större naturkatastrofer är definitivt värt att försvara i händelse av krig. Och givetvis även svenska folket, så att svenska folket kan fortsätta att bevaras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in